Warwick eindversterker voor niet-basgitaar-gebruik

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DeclineD
    • Dec 2003
    • 8

Warwick eindversterker voor niet-basgitaar-gebruik

Hallo!
    Weet iemand of Warwick (bekend merk bij basgitaar-versterking) ook eindversterkers maakt die geschikt zijn voor versterking van een "gewoon" signaal?
    Het is wel voor gebruik bij een gitaar 4*12" cabinet, maar het signaal komt van m'n marshall gitaarpreamp, wat een bruikbaar signaal moet geven (zo doen nog gitaristen 't: aparte preamp, goeie (PA) eindtrap en daar de cab aan hangen)
    Ik ken 't merk echter enkel van basversterking.
    Iemand enige kennis hierover?
  • test12
    • Jan 2003
    • 901

Dit is de site van warwick, zover ik weet maken die geen versterkers voor het doel wat jij omschrijft.
    Gewoon ampje in gewenste prijsklasse en vermogen kopen evt. zoek functie op dit forum raadplegen.
    Btw Voor mono gitaar toepassing evt. klein ampje in brug.

m.v.g. Herman

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

warwick maakt uitsluitend bas apparatuur. (en dat wordt volgens mij zelfs deels uitbesteed. zoals vele merken).

Een goede eindbak is een goede eindbak. Bij vrijwel elk instrument BEHALVE gitaar voldoet een PA eindversterker uitstekend.

Een belangrijke factor om je gitaargeluid briljant te laten klinken is een buizen eindbak nét over zijn nek te laten gaan. Vandaar dat al die kleine fender champs, peavey classic, koch, engl, mesa's e.d met een 12inch 30/40 watt op de nederlandse podia altijd superieur blijven klinken. Die dingen klinken perfect op het volume wat je nodig hebt voor oefenruimte/studio/klein toneel/eigen monitoring. En die 4x12 speakersets zijn harder dan de meeste PA's en vaak meer long throw erbovenop... [xx(]

Wil je je 4x12 aan een goede eindbak hangen? mesa boogie maakt een 2x20 watt eindbak (twenty-twenty) Die is perfect en nog stereo ook.

Valvestate zuigt. Koop in zo een geval liever nog een oude kenwoodversterker voor hifi van 20 jaar oud. die is ook slecht maar wel drie tientjes [}]

Kortom een gewone eindbak werkt maar zal voor alles behalve funk en countrygitaristen onbevredigend klinken. Koop een laag vermogen buizenbak.

Tip sovtec bouwde tops die nieuw €200 á €300 kostten. Die zijn fantastisch. Ook als eindbak.
      lekker belangrijk!

Comment

• DeclineD
        • Dec 2003
        • 8

bedankt voor je reacties!
        ik dacht al wel dat warwick enkel voor bas was... [B)]
        Ik ga eens kijken offek iets anders kan vinden.
        1 dingetje ben ik wel oneens: valvestate is idd niet zo beestig als echte lampen, maar mijn 80 wattertje klinkt echt wel niet mis moet ik zeggen!

Ik heb de laatste tijd wat rondgesurfd ivm info over lampenversterkers (hifi)... hoe komt het dat die echt -allemaal- zo een laag vermogen hebben? Is dat een andere "schaal"? zoals het verschil tussen bv gitaarversterkers en PA-amps?

Comment

• test12
          • Jan 2003
          • 901

Dat heeft een aantal redenen, de belangrijkste zijn wel afmetingen gewicht en prijs.

m.v.g. Herman

Comment

Working...