Ik ben van plan een nieuwe mixer aan te schaffen. Ik weet enkel niet welke. Ik ben van plan een JB MX6, beat 6, een behringer dx1000 of de nieuwe vmx-1000 aan te kopen. Kan er iemand mij een beetje advies en/of ervaringen geven over de mixers. Welke mixer zou ik het best kopen?
Welke mixer is het beste?
Collapse
X
-
Ik heb een tijdje met de dx 1000 gedraaid,voor het geld een goed mengpaneel.Maar begon naar een 1,5 jaar toch wel wat slijtage probleempjes op de faders te krijgen.Heb er toen voor gekozen deze te verkopen en met dateq en master verder te gaan deze bevallen erg goed.
master-qsc en de rest -
Waarom perzee één van die?
Om eerlijk te zijn heb ik weinig vertrouwen in spul van JB Systems, dus die raad ik zowiezo af. De DX-1000 is al door Pilot afgeraden en de VMX-1000 zal dan met hetzelfde probleem zitten, omdat het toch van Behringer blijft (dus hebben ze hoogstwaarschijnlijk dezelfde faders).
Als ik een tip mag geven: kijk eens naar Gemini. Goede ervaringen mee en ook niet al te duur. De CS-19 of de PMX-serie bijvoorbeeld.
En als je echt geld voor een goede mixer over hebt, moet je toch naar Dateq of Numark kijken. Alleen Numark heeft weinig keus voor mixers met 5 of 6 stereo-kanalen.Comment
-
Als je twijfelt, sluit dan JB Systems direct uit! Het is regeltechte geldverspilling.
Wij hebben de dx1000 in de verhuur en is een goede mixer, zeker als je bedenkt wat hij tegenwoordig nog kost.
Vroeger had ik een gemini in de verhuur, een PS700, topmixer!
Na anderhalf jaar intensief gebruik was hij versleten, niet slecht voor die prijs!
Conclusie: ofwel ga je voor een relatief goed "budgetmerk" (behringer, gemini etc..) of je gaat voor een tweedehands A merk, tegenwoordig zijn de DJM reeksen van pioneer veel te zien op de tweedehandsmarkt.
Groetjes en prettig eindejaar
ChrisMorgen is de drukste dag van je leven!Comment
-
Misschien een JBsystems Classics 9 ? en DX1000..leuke tafeltjes voor het geld....moeje ff in de zoekmachine gooien rechtsbovenin en dr komt n hoop informatie met voors en tegens van beide tafels<font size=\"1\">
Groeten,
Jaap
<b>
-[GSXke :)]-
</font id=\"size1\"></b>Comment
-
JB Systems zou ik uitsluiten, gewoonweg verspilling van je geld omdat ze kwalitatief erg slecht zijn. Voor op je kamer zou het wel leuk zijn voor die prijs.
VMX 1000 zou ik ook niet voor gaan omdat daar de toonregeling naast je faders zit, werkt niet erg fijn.
Waar ik dan wel voor zou gaan is de dx1000, heb hem al anderhalf jaar en middelmatig in gebruik, wordt 1-2 keer per week mee gedraaid, hij houd zich nog steeds erg goed.
Enige nadeel vind ik nog steeds dat de je de tonen, dus laag, mid, hoog, niet ver genoeg weg kan draaien. Bij een Dateq draai je ze toch net iets verder weg en dat is toch meer speelruimte.
Maar ja als je al overweegt JB shittens te kopen dan denk ik dat de dx 1000 voor jou echt een goeie mixer is.We're ready to party, are you?Comment
-
Geen JB systems ---> kwalitatief slecht!
Geen Behringer DX1000 ---> matige/slechte toonregeling!
Geen Behringer VMX1000 ---> matige/slechte toonregeling!
Gemini ---> goedkoop, en toch (redelijk) goed!
Maareh, waarvoor ga je hem gebruiken? Anders komen er misschien nog meer voordelen/nadelen...
Groeten,
NielsComment
-
DAN GA JE TOCH GEEN BEHRINGER KOPEN!!!
Voor (laten we uitgaan 350 euro) kan je een veel betere mixer kopen dan een behringer...
Hoeveel kanalen heeft ie minimaal nodig?Comment
-
the vitamusic drive inComment
-
Lijkt mij persoonlijk wel wat; genoeg kanalen, genoeg kwaliteit, goede prijs!!![8D]citaat: http://www.licht-geluid.nl/shop/detail.aspx?ID=4938
http://www.licht-geluid.nl/shop/detail.aspx?ID=4377
is dit niet iets?Comment
-
Misschien een Numark DM1720? kost 400,- in BTW, top mixer voor het geld.Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment

) Bespaar je je ook nog geld wat je weer kunt uitgeven aan andere leuke dingen.
Comment