patchpaneel gebal. of ongebal. ???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

citaat:met het standpunt van lifehouse kan ik me invinden, alles gebal., ongebal. kan dan altijd nog...
    citaat:
    we doen niet alleen drive ins, we organiseren ook zelf feesten in jeugdhuizen en grotere cafes, voornamelijk de hardere house...
    't is nie omdat gij in house doet, dat ge mijne naam fout moet schrijven ....[8D]

Comment

• som
      • Nov 2002
      • 787

citaat:Geplaatst door lifesound
      1De hoofdtelefoonuitgang staat normaal post-insert. Dus als je de EQ insert zul je dus de EQ-ing erbij horen, wat niet aan te raden is aangezien dit room-compensatie is. Als je vanuit de master-out naar de EQ gaat hoor je dus op de hoofdtelefoon wat er uit de tafel vertrekt.

2Bij monitor-mix wordt omwille van dezelfde reden eigenlijk net het omgekeerde gedaan. Dan wil je namelijk op de PFL-monitor horen wat er bij de muzikant te horen is.

't Is niks, 't is graag gedaan
      1is idd wel wat voor te zeggen,
      maar om de gastschuivers voor te zijn hou ik 'm toch maar via de insertie
      2is idd wel ook wat voor te zeggen,werkt perfect.
      Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• lifesound
        • Apr 2003
        • 1052

citaat:1is idd wel wat voor te zeggen,
        Waarmee ben je de gastmixers dan voor?

Comment

• som
          • Nov 2002
          • 787

citaat:1is idd wel wat voor te zeggen,
          Waarmee ben je de gastmixers dan voor?
          masterfadertje van de eq op +12db, en dan met een stalen gezicht zeggen dat ze pas op -9db uitsturen op de mengtafel.
          terwijl er is afgesproken om ca -3db aan te houden i.v.m. de vergunning

Comment

• lifesound
            • Apr 2003
            • 1052

masterfader gewoon terug op 0 zetten en zeggen (eisen) dat ze er met hun handen moeten afblijven, of dat je ze anders zal moeten weigeren te mixen.
            Als ze niet professioneel kunnen werken moeten ze thuis in de zetel blijven zitten hé. Streng zijn is de boodschap.

Trouwens, wat is nu een vergunning waard waarin staat dat je max. tot -3dB mag uitsturen op de mengtafel. Dat is totaal geen referentie voor het volume. Een dB metertje daarentegen...

Comment

• som
              • Nov 2002
              • 787

masterfader gewoon terug op 0 zetten en zeggen (eisen) dat ze er met hun handen moeten afblijven, of dat je ze anders zal moeten weigeren te mixen.
              1Als ze niet professioneel kunnen werken moeten ze thuis in de zetel blijven zitten hé. Streng zijn is de boodschap.

2Trouwens, wat is nu een vergunning waard waarin staat dat je max. tot -3dB mag uitsturen op de mengtafel. Dat is totaal geen referentie voor het volume. Een dB metertje daarentegen...
              1 je zal verbaastzijn dat de techies die dit doen strijk en zet de wat bekenderen zijn,
              1x lowlands en de heren denken dat alles mag[}].
              vaak hebben dit soort bands iets in het contract staan over volledige zeggenschap over de installatie tijdens hun show,
              ook ik heb iets erin staan over zeggenschap over mijn eigen materiaal.
              als dan bijde contracten ondertekend zijn heb je voer voor een discussie[B)]

2wat ga je meten dan[:I]
              als het mogelijk is ga ik met m'n metertje bij de dichtstbijzijnde gevel staan,
              gas geven tot de vergunningswaarde berijkt is en je hebt een redelijk goede referentie, in dit geval was dat -3 db op de master.

volgens mij dwalen we een tikkie af vant topic

Comment

• Mathijs
                Moderator
                • Aug 2002
                • 1353

citaatkee, er zijn bijna alleen mono-patchkabels te krijgen
                alle GPO, Bantam en mini bantam patch panelen zijn gebalanceert. Helaas zijn deze erg duur. Maar daar in tegen heb je wel veel beter contact dan jack.
                Dit is ook de rede waarom je bij life toepassing weinig patch bays ziet.
                Ik zag wel dit jaar op pinkpop een Midas tafel staan met aan de achterkant een mini bantam bay ingebouwt.
                Bij de FOH hadden ze alles direct bekabelt. (uiteraard wel met behulp van een multi)

Comment

• lifesound
                  • Apr 2003
                  • 1052

citaat:Ik zag wel dit jaar op pinkpop een Midas tafel staan met aan de achterkant een mini bantam bay ingebouwt.
                  Dat wordt wel meer gedaan. Maar het is een onnodige tussenstap.
                  Langs de ene kant van de patch komen alle inputs van de EQ's, langs de andere alle uitgangen van de tafel.
                  Volgens mij gaat het even snel om even de insert uit te trekken en te versteken naar waar je die wil.

Comment

• Madmike
                    • Jul 2003
                    • 70

we raken idd off-topic, even on-track komen...

lifesound sorry hoor! i like house in my life and sometimes my life and house gets mixed up!

mathijs heeft t over gebal. panels die beter contact hebben dan jackz... bedoel je dat je een patchpan. krijgt met 48 XLRs??? mijn idee waren toch gewoon 48 stereo jackbussen en 24 stereo patchkabels... dan heb je het toch gebalanceerd?
                    leeft muziek voor mij of was t toch andersom?

Comment

Working...