welke xlr kabel tussen mixer&

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matt
    • Jun 2003
    • 32

welke xlr kabel tussen mixer&

Hi allen,
    Ik wilde graag mn mixer met xlr kabels op mn amp aansluiten (ik doe dit nu met jack kabels).

Alleen vroeg ik mij af welke xlr kabel ik moet nemen, omdat je kabels hebt voor microfoons en speakers (dacht ik).
    Ik heb in t verleden wel s een mic aangesloten via een speaker
    'xlr kabel' maar dat vond de mixer niet zo leuk.

iemand hier een antwoord op, en miss uitleg waarom dat zo is
    \"Ebbing with the Flow\"
  • BAJ productions
    • Jul 2003
    • 587

heb je wel eens gehoord van zoekenin de forums hier
    maar gebruik maar een mic kabel!

gr bas
    groetjes,
    Bas

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

Wat voor kabel? k Zou voor een line-kabel gaan!
      Microfoon kan ook, de signalen lijken erg op elkaar. Daarom noemen ze het in de webshop ook microfoon/line-cables. En aangezien ze bij XLR-kabels ze alleen de benaming microfoonkabels geven... nemen we die maar. Voorbeeld: http://www.licht-geluid.nl/shop/detail.aspx?ID=4630
      En nee: microfoons en speakers gaan niet direct samen. Of heb je toevallig je mic via 2 kanelen op je speakon laten lopen, speaker op de andere 2 en de mic voor de amp weer eraf gehaald? Dan moet dat kunnen, denk k. Alleen misschien wat ruis :-S

Comment

• rfl
        • Dec 2003
        • 6

Knip je jack kabeldelen eraf en soldeer er XLR kabeldelen aan.

Comment

• Matt
          • Jun 2003
          • 32

tenx voor de korte en snelle antwoorden
          Ik weet nou welke kabeltjes ik moet kopen,
          ik ga ook liever niet mn jack kabels verminken, want dat verpruts ik toch weer en ik kan ze nou voor andere dingen gebruiken.

Ik had trouwens een microfoon via zo'n blauwe dap xlr kabel aangesloten, en dat wilde dus niet werken (ik wist zo gauw t verschil niet tussen deze blauwe en de normale zwarte)
          \"Ebbing with the Flow\"

Comment

• reflection
            • Mar 2002
            • 413

koop wel neutrik ipv namaak merkloos
            merkloos kost € 2,50 en neurtik mischien €5, als je ze in grote partij op goede plek koopt minder zelfs. neutrik gaat 20jaar langer mee en heeft niet al speling na het solderen.
            Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• BAJ productions
              • Jul 2003
              • 587

merkloos (dap) kosten toch nog wat minderhoor!
              lees net 0.90 euro das toch nog wat minder dan kun je der wel een paar verslijten!

http://www.licht-geluid.nl/shop/detail.aspx?ID=3509
              groetjes,
              Bas

Comment

• test12
                • Jan 2003
                • 901

Dat is uit oogpunt van geld wel waar, maar daar is niets erger dan dat je ff snel wat wilt installeren en iets werkt niet. Of je hebt een storinkje wat je niet direct kunt ontdekken waar. Of je hebt alles aangesloten en het werkt, iemand beweegt het snoer of loopt eroverheen en je hoort iets ondefineerbaars door je speakers.
                Als het je hobby is om dit op tesporen, OK. Of dat dat niet belangrijk is, OK.
                Ook DAP werkt wel en is goedkoop en bij voorzichtig gebruik gaat het ook heel lang goed.

m.v.g. Herman

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3148

Het zal me overigens niet verbazen als SkyTronic uit winstoogmerk wil besparen op de fabricatie door een polige kabel tussen 2 XLR's de zetten, waardoor er geen aarde meer is. De meeste mensen zullen het over de korte afstanden toch niet merken

Oeps, off-topic

On-topic:
                  DAP is verreweg goed genoeg als je er geen wilde dingen mee doet.
                  Tussen de mixer en amp. bij een drive-in kan goed. Karaoke showtje zou evt. ook kunnen, alleen moet je zorgen dat er weinig mensen overheen kunnen lopen

Comment

• - -Niels- -
                    • Aug 2003
                    • 253

Nou, die DAP-kabels zijn bij f**db*ck niet weg te krijgen heb ik soms het gevoel... elke uitverkoop staan ze voorop de folder...

citaatAP is verreweg goed genoeg als je er geen wilde dingen mee doet.
                    Volgens mij ook...

Comment

• Pieter Huijgen
                      • Sep 2003
                      • 766

Ik moet zeggen dat de kwaliteit van Neutrik de laatste jaren ook met sprongen achteruit is gegaan.... Hoe vaak gebeurt t wel niet dat de tule er na 3 x gebruiken af ligt?

ik heb nog een zootje "good old cannon" XLR connectors liggen. Zijn niet stuk te krijgen.
                      (misschien ook de rede dat bv. Focus hiermee tourt?)
                      Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• a2965716
                        • Sep 2003
                        • 25

Zijn de stageboxen van STAGG van beter kwaliteit dan deze van DAP?

Stagg provides musical instruments and accessories to all levels of musicians. Whether you're looking for a beginner electric guitar, a classical guitar, or a bass guitar, we're offering you a fine selection of instruments. Do you play the trumpet, the trombone or another brass instrument? Or do you plan to buy a saxophone, a clarinet or any of the other woodwind instruments? Please feel free to see what Stagg has to offer. And of course, the same goes for string instruments, from the violin and the cello to the electric violin and the double bass.

Comment

• Klaaske
                          • Jun 2003
                          • 571

citaat:kwaliteit dan deze van DAP?
                          Wat is er niet beter als DAP ?
                          <font size=\"1\">
                          Groeten,
                          Jaap
                          <b>
                          -[GSXke :)]-
                          </font id=\"size1\"></b>

Comment

• lifesound
                            • Apr 2003
                            • 1052

als je een echt goede stagebox wil, maak hem dan zelf.

Comment

• Koszmo
                              • Nov 2002
                              • 185

speakers.... mics....

sterker nog wij sturen een rookmachine aan met behulp van xlr....

uitleg:
                              wij hebben dus een atarie rookdoosje (analoog) maar met maar 10 meters kabel aan de remote, dus op goed geluk maar de kabel door geknipt... en aan de ene kant een female en aan de remote een male... niks in de weg. Nu kunnen we de rookdoos ver genoeg zetten, is de kabel te kort? Geen punt, even een xlr ertussen.

Grtz,

Lars
                              Profiel - Mailtje

Comment

Working...