DAP boxen mc 215

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • StreetWarrior
    • Jul 2003
    • 6

DAP boxen mc 215

hey,

heeft hier iemand van julie de dap mc-215 boxen , ik zou deze namelijk willen kopen
    het is voor thuisgebruik om af en toe eens hard te gaan .
    In de winkel waren deze boxen in solden (had iets met voorraad te maken ipv 250 nu 160) dus....
    Dus wat vinden julie van deze boxen

Kom niet hier ni af met het gezever van ja die boxen zijn beter als ze 500 eur het stuk kosten , mijn max. budget per box is 200( ik wil er gewoon niet meer aan uitgeven)
  • MatthiasB
    • May 2003
    • 674

ik denk dat je voor die prijs niet veel beter zal vinden en voor 160 euro zullen ze wel zo enorm slecht niet zijn
    NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• test12
      • Jan 2003
      • 901

Hallo StreetWarrior

Met de prijs voor zo'n speaker is niets mis.
      Wel is het jammer geld als je iets koopt wat niet aan jou wensen voldoet.
      Daarom advies, ga ze eerst luisteren voordat je koopt.
      Dit soort speakers is niet het meest geschikt voor in de huiskamer (of nog kleiner),meer om te slopen en die van de buren erbij.
      De belangrijkste ontwerp criteria bij dit soort speakers is: voor de prijs zoveel mogelijk rendament en niet de geluids kwaliteit.

m.v.g. Herman

Comment

• StreetWarrior
        • Jul 2003
        • 6

idd ik heb de speakers gaan beluisteren en niet alleen de deze , ook nog andere. maar dit geluid klinkt eerder dof , veel bas maar niet echt scherp . ik weet da dit niet direct mlogisch zal klinken maar ik vindt boxen beter klinken als het geluid niet zo scherp is als het te scherp dan kot het nogal lastig over . In de winkel zeiden ze ook dat deze boxen vooral gemaaktwaren voor thuisgebruik en dat het wel hard ging maar het geluid minder scherp ging

Comment

• - -Niels- -
          • Aug 2003
          • 253

Ja, dat klopt dat die mc-215 's dof klinken... ik heb het ook al op andere forums gelezen

Maareh, waarom geen Behringer-speakers? Je betaald nèt iets boven de 200 euro en je hebt dan toch veel beter... bij f**db*ck die B1520 voor 219 euro...

Nog een bijkomend voordeel is dat als je meer wilt gaan doen dan in je kamer draaien, dat je met de Behringers ook nog 'buiten de deur van de kamer' kan gaan draaien...

Denk er maar goed overna,

Groeten N!els

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3148

Ik lees dat ze dof klinken, maar ik weet natuurlijk niet hoe dof. Als je kan inschatten of je de hoge tonen met de equalizer ff wat kan versterken, kunnen het nog aardige boxjes zijn.

k weet natuurlijk niet wat voor gebruiker je bent: beginnende dj, drive-in show die al een paar jaar bestaat, etc.
            Voor een beginnende DJ vind k t een prima start (heb je tenminste nog redelijk wat bas), maar voor een grotere drive-in show zou ik toch ff wat anders zoeken. Niels had al een leuke verwijzing naar Behringer
            En als ik zelf nog een suggestie mag doen: kijk eens of je goedkoop 2x de American DJ APX-152 kan zien te krijgen. Is wel ook cker leuk voor de beginnende DJ.

Comment

• StreetWarrior
              • Jul 2003
              • 6

mja beginnende dj niet echt ik draai al een paar jaar maar ik doe geen drive-in shows ofzo , ik ben meer het dj tiesto type ( ik kan verreweg zo goed draaien maar ik bedoel ik ben niet van plan een hele drive-in te kopen)

Comment

• speakerfreak
                • May 2002
                • 1446

hmm koop dan niet die, voor thuis is het gewoon nix, zelfbouw iets?
                Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3148

citaat:Geplaatst door speakerfreak

hmm koop dan niet die, voor thuis is het gewoon nix, zelfbouw iets?
                  die set lijkt me niet zo jofel. Weinig vermogen voor die prijs en dan heb je nog niet eens een kast. Vind ik die American DJ, de Behringer en de DAP nog betere opties!

@Streetwarrior: als Tiësto? Die neemt meestal niet z'n eigen speakers mee. Dan lijkt t eerder op een drive-in zonder licht [)]

Comment

• speakerfreak
                    • May 2002
                    • 1446

niet zo jofel?

die set, zal 100% zeker weten beter klinken dan die dap sjit, zoek anders een in het new-line forum... tja weinig vermogen tja, toch weet ik zeker dat die kastjes (mits goed gebouwd natuurlijk) behringer, adj, dap sky enz eruit spelen... met gemak...

Comment

• - -Niels- -
                      • Aug 2003
                      • 253

Ja, inderdaad; die set zal beter klinken dan die dap's... maarja, de prijs hè; 229 euro, en dan heb je nog geen kast...

citaat:die set lijkt me niet zo jofel. Weinig vermogen voor die prijs
                      Dat zal wel, maar altijd beter dan die dap's... misschien niet qua vermogen, maar wel qua 'luidheid', en daar ging het bij StreetWarrior om

N!els

Comment

• jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3148

Ok Speakerfreak, je zelfbouw ff afwegen:

Voordelen:
                        - kan beter klinken (mits kasten goed gebouwd)
                        - je krijgt je speakerkasten wel op maat op die manier

Nadelen:
                        - over het budget heen, nog niet te spreken van de kasten die je nog moet bouwen
                        - wie zegt dat hij aanleg heeft om speakerkasten te knutselen
                        - wie zegt dat hij er tijd en zin voor heeft
                        - waarom het wiel opnieuw uitvinden? gewoon goed rondkijken voor kastjes die wel goed klinken!

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

"ik zou deze namelijk willen kopen
                          het is voor thuisgebruik om af en toe eens hard te gaan"

Allemaal heel erg leuk om een paar flinke speakers in je huis te zetten. Wat vinden jou buren hier van ?
                          Je zegt dat je (af en toe) lekker hard wil gaan draaien maar er zijn regels m.b.t. geluidsoverlast binnen de bebouwdekom zonder vergunning.

Als je voor een laag budget wat zoekt zou ik eerder kiezen voor de Behringer dan voor de DAP trouwens. Iets duurder (ongeveer 20 euro t'stuk duurder) maar klinken beter.

Comment

• speakerfreak
                            • May 2002
                            • 1446

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

Ok Speakerfreak, je zelfbouw ff afwegen:

Voordelen:
                            - kan beter klinken (mits kasten goed gebouwd)
                            - je krijgt je speakerkasten wel op maat op die manier

Nadelen:
                            - over het budget heen, nog niet te spreken van de kasten die je nog moet bouwen
                            - wie zegt dat hij aanleg heeft om speakerkasten te knutselen
                            - wie zegt dat hij er tijd en zin voor heeft
                            - waarom het wiel opnieuw uitvinden? gewoon goed rondkijken voor kastjes die wel goed klinken!
                            beter klinken , zeker weten, lekker compact ook.

over het budget heen, daar heb je gelijk in, had ik niet naar gekeken, aanleg voor speakerkasten in elkaar te knutselen, zijn simpele kastjes dus dat moet geen probleem zijn, alleen moet hij het willen inderdaad.

wiel opnieuw uitvinden? juist niet, deze kastjes zijn volledig berekent ook het filter, kan je bij dap niet zeggen, maargoed budget is voor dap, dus dan wordt het.... dap[^]

citaat:Allemaal heel erg leuk om een paar flinke speakers in je huis te zetten. Wat vinden jou buren hier van ?
                            Je zegt dat je (af en toe) lekker hard wil gaan draaien maar er zijn regels m.b.t. geluidsoverlast binnen de bebouwdekom zonder vergunning.
                            boeiend, denk dat iedereen die zon set in zijn kamer heeft staan de boel weleens open gooit, heb hier zelf ook 2x 15inch B&C laag staan, dreunt inderdaad behoorlijk door[8)][:I] maar ach, is een keer met de buren praten lijkt me de oplossing...

Comment

• StreetWarrior
                              • Jul 2003
                              • 6

naast ons is een cafe , dan nog 30 meters van ons huis en langs de andere kant is een bos en achter ons wonen 3 jonge kerels die zelf nix anders doen als feesjes organiseren dus...( en daar komen we goed me overeen dus...)

Comment

Working...