Voelbare bas

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

citaat:Geplaatst door DJ.T
    Dat je hoofd begint te resoneren? Dat doe je niet goed dan, alhoewel, bij een stemvork kan je ook je hoofd als klankkast gebruiken
    1. Bij een stemvork houdt je m tegen je schedel aan, dat doe je meestal niet met speakers.
    2. Meestal hebben stemvorken hogere trillingsfrequenties dan basspeakers

Comment

• johan L.
      • May 2001
      • 384

citaat:Geplaatst door Mr Dj

Er zijn ook onderzoeken naar beveiligings systemen op basis van zeer lage tonen. Zoals Musicjohn al zei, hij werd misselijk e.d van lage tonen die hij niet kon horen. Zo zijn er proeven gedaan met mensen die een code van een kluis te horen krijgen, hierna moesten ze dan even een kluis open maken die in een kamer staat, waar ze ong 10 meter doorheen moeten lopen om de kluis te bereiken. In deze kamer waren ook erg sterke lage tonen aanwezig. Gevolg...bijna niemand wist de code nog, men kwam vaak al kotsend de kamer uit ( Ze hielden het niet vol), men wist vaak op de helft vd 10 meter al niet meer wat ze moesten doen, en waar ze precies waren. Het is bij die proef niemand gelukt de kluis te openen. Het systeem is er nog niet, maar het onderzoek ernaar wel. dus zoals musicjohn al zei word je er misselijk, ge-desorienteerd en verward van.

Verder heb ik zelf ong een jaartje geleden een flinke set baskasten getest. Voelbare frequenties zoeken e.d (welliswaar met hele goede oordoppen [^][]) Ik deed dit in een kleine garage, en ik moet zeggen. ik werd op den duur zo dol als een kuiken. binnenin mijn hoofd begon bij bepaalde crossover frequenties wel te draaien
      Dit systeem werkte met hoge tonen ipv lage tonen.

Wel kan je door een te harde bass last krijgen van hartkloppingen, misselijkheid en flauwvallen.

Net deed ie het nog.

Comment

• Stefke
        • Sep 2003
        • 259

Om ff terug te komen op de hartstoornissen.

Vroegere buurman had hartproblemen. Ik lekker op de kamer alles opengedraaid en ff voor de lol een mix in elkaar gezet. Buurvrouw is komen smeken om de bassen minder te zetten, m'n buurman had bijna een hartverzakking van het gedreun. En kreeg idd hartkloppingen op het ritme van de base.

En bij vroegere buurman, bedoel ik dus niet dat ik die brave man naar het hiernamaals heb geboenkt[:0]. Ik ben ondertussen gewoon verhuisd
        ah zo dan

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

citaat:Geplaatst door Stefke
          Vroegere buurman had hartproblemen.[..]En kreeg idd hartkloppingen op het ritme van de bass.
          Nog zo brutaal om ff te vragen of zijn hart zich wel aan jou ritme hield?

Comment

• Stefke
            • Sep 2003
            • 259

Lacheuh, Jurjen

Ik heb zolang ik daar nog woonde niet een keer nog de keet durven opengooien, zo'n angst dat ik had dat die man een beroerte zou krijgen door mij[:0][:0].

gelukkig ben ik dus nu verhuisd en de brave man leeft nog steeds, dus het zal nu wel niet meer aan mij liegen als hij de pijp aan maarten geeft, wat ik hem zeker niet toewens want het is een heel aangename buurman.
            ah zo dan

Comment

• Rademakers
              • Jul 2003
              • 1281

citaatit systeem werkte met hoge tonen ipv lage tonen
              Weet je het zeker? Het leger heeft een "non-lethal-weapon" dat met lage frequenties werkt en misselijkheid, kotsen en duizeligheid veroorzaakt.
              Zie ook het verhaal van Musicjohn.

Lage tonen "bevatten" veel meer energie als hoge. In SACD's stoppen ze expres extra hoge tonen. Ik ben ook nooit misselijk geworden van een hondenfluitje .

Mvg Johan

Comment

• Matt
                • Jun 2003
                • 32

citaat:Geplaatst door Rademakers

citaatit systeem werkte met hoge tonen ipv lage tonen
                Weet je het zeker? Het leger heeft een "non-lethal-weapon" dat met lage frequenties werkt en misselijkheid, kotsen en duizeligheid veroorzaakt.
                Zie ook het verhaal van Musicjohn.

Lage tonen "bevatten" veel meer energie als hoge. In SACD's stoppen ze expres extra hoge tonen. Ik ben ook nooit misselijk geworden van een hondenfluitje .
                Dat "non-lethal-weapon" werkt juist met hele hoge tonen, hoog en hard (oer hard). Ik had t laatst op tv gezien [8D].
                Hierbij wordt een geluidsgolf op zo'n wijze gebundeld (vraag me niet hoe) waardoor er een ontzettend hoge, harde en precies gerichte straal ontstaat, waarmee een tegenstander voor een tijdje uitgeschakeld kan worden.
                \"Ebbing with the Flow\"

Comment

• driesmees
                  • Apr 2003
                  • 1076

beetje als een lasergeluidsstraal, kan je er ok vormpjes mee maken?
                  [CENTER] [/CENTER]

Comment

Working...