aktief - passief ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • skippy
    • Nov 2003
    • 4

aktief - passief ?

Hoi,
    Ik ben zinnens een stel luidsprekers aan te kopen maar twijfel tussen aktief en passief. Zou vooral voor thuisgebruik zijn maar ook af en toe op een baskettoernooitje (in een kleine sporthal).
    Heb de kans om 2x JBL SF 25 met ampli POWER MAXX MS4000 2X420W/4OHM nieuw te kopen voor 1100 eur... maar hou niet echt van zeulen dus kijk ook (vooral) uit naar aktief: behringer b300 (goedkoop) of db opera 215..of iets in dat genre? Het budget mag rond de 1000 euro zijn.
    In alle geval, het moet iets zijn waar bass in zit, véél bass. (techno en house). Ben (nog) niet zinnens van er direkt een aktieve subkast bij te zetten. Kan iemand mij een beetje goeie raad geven ?
    Thx

skip
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

citaat:Geplaatst door skippy

Hoi,
    In alle geval, het moet iets zijn waar bass in zit, véél bass. (techno en house). Ben (nog) niet zinnens van er direkt een aktieve subkast bij te zetten. Kan iemand mij een beetje goeie raad geven ?
    Thx

skip
    Jammer Skippy, maar voor 1000 euro heb je niks waar véééééééééél bass inzit of je moet naar hifi gaan en dan heb je géén rendement

sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• skippy
      • Nov 2003
      • 4

Huh ?

Jah ik bedoel nu ook niet bass waar de vensters uit mijn huis van gaan daveren, maar die SF 25 of die aktieve speakers met een 15" bass moeten toch iets geven ? Zeker toch in een gewone huiskamer ?

stef

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Tja, je zei toch véél bass
        Ik begrijp als het voor thuis is dat het anders ligt
        Wat die SF25 betreft moet je al niet teveel verwachten wat laag en hoog betreft maar het zou een goed begin kunnen zijn en allesinds beter dan een hifi systeem

sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• skippy
          • Nov 2003
          • 4

Hehe [8D]
          Ok maar ik sta niet echt brestig op die SF25. Zou het liever van aktieve, compaktere systemen hebben. En dan is de vraag, prijs-kwaliteit ? Zijn die behringers b-300 nu goed of niet ? Heb ergens gelezen dat ze nogal rap warm lopen.. Maar doet dat veel af aan de kwaliteit van het geluid ?
          En heeft er iemand ervaringen met Db technologies ? De Mackies en JBL 's vallen een beetje uit de boot wegens Té duur..
          Dus wordt het kiezen tussen Behringer of Db of ??

Stef

Comment

• wout
            • May 2003
            • 100

Behringer of Db??

Dan heb ik snel gekozen hoor.... Db natuurlijk!

The leader knows, Dateq
            The leader knows, Dateq!

Comment

• skippy
              • Nov 2003
              • 4

Ok maar waarom dan juist Db ? Wat maakt ze beter dan de Behringers ? En loont het prijsverschil de aankoop van Db [?]

Stef

Comment

• Dave
                • Jan 2001
                • 757

Doe mij maar die Db'tjes. Ze klinken behoorlijk goed, en zijn niet schel in het hoog, iets waar die Behringers toch wat meer last van hebben. Wil ook best wel laag uit komen, maar persoonlijk zou ik er geen dixo's mee gaan draaien zonder sub, daar zijn de versterkers net iets te licht voor.
                EDIT: EN ze klinken iig. vele malen beter dan die SF dingen
                U x I = Boem.

Comment

Working...