echo creative audigy

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ RoP en LJ WouT
    • Nov 2002
    • 120

hallo , ik had alreeds bij de EAX instellingen alle effecten uitgevinkt .. lijningangen gemute maar de echo blijft!
    Nu heb ik ondervonden bij het selecteren van de kanalen in het optie menu van bpm dat de latency oploopt naar 132! en dat verklaart denk ik die echo .. als ik daarintegen het signaal niet stuur over een bepaald kanaal maar dus door de hoofduitgang van de audigy is de latency 32 en klinkt het goed.
    Blijkbaar ligt het probleem bij het programma of is het een eigenschap van de audigy? Is er misschien iemand die de kaart ook voor deze doeleinde gebruikt en ook op bpm?
    m'n laptop is een AMD XP 2000+ ( 1,66 GhZ) 256Mb DDR

Comment

• musicjohn
      • Aug 2001
      • 1102

citaat:Nu heb ik ondervonden bij het selecteren van de kanalen in het optie menu van bpm dat de latency oploopt naar 132!
      Oeps... dat verklaart een hoop !!!
      citaat:als ik daarintegen het signaal niet stuur over een bepaald kanaal maar dus door de hoofduitgang van de audigy is de latency 32 en klinkt het goed
      Ja, dat is logisch, alhoewel ik een latency van 32 nog steed erg hoog vindt.

Ik werk zelf met de Audigy 2 Platinum. Het programma wat ik gebruik voor (multitrack)opnames is "Cool Edit Pro". Ik heb zelf nog nooit een probleem ondervonden met latency. Het zwaarste wat het programma / geluidskaart eens uit heeft moeten voeren is een 46 sporen playback en simultaan 2 nieuwe sporen opnemen (met een aantal kanalen "ge-mute" en sommige kanalen "punch-in" (96 kHz / 24 bits).

De 2ms latency van de geluidskaart heb ik toen NIET waar kunnen nemen.

Misschien ligt het probleem inderdaad bij de software van BPM studio. Gebruikt BPM studio ook ASIO drivers?
      Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• DJ RoP en LJ WouT
        • Nov 2002
        • 120

ziezo probleem is opgelost ..
        zoals gedacht lag het probleem bij het programma.
        Ben op de site van BPM geweest waar ik de resultaten van mijn soundcard even nalas en daar kwam ik teweten dat deze soundcard enkel compatibel is met de v4.7 versie van bpm of hoger.
        Kheb een demo van deze afgehaald en de latency bekeerd zich tot 30ms.
        Dit is mssn nog redelijk wat maar het is aanhoorbaar t.o.v 132 ms.
        Ik dank jullie voor al je reacties. Ik ben er heel wat slimmer door geworden,moest ik een problemen krijgen weet ik waar ik overal moet gaan zoeken. mssn hebben sommige onder jullie er ook iets van geleerd?
        Vriendelijke groeten "DJ" rop en LJ wout

Comment

Working...