Doorlussen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reevdog
    • Nov 2003
    • 11

Doorlussen?

Hoi allemaal,

ik heb een installatie gekocht met 2 300W boxjes van 8 Ohm. Ik las in een eerder topic hier dat je , na een lang verhaal, de 2 boxen parrallel kunt gaan koppellen ( doorlussen via box ). Ik snap opsich wel het hele verhaal, van W en Ohm enz enz, maar mijn vraag is; als ik ze parallel koppel, valt de rechts/links functie weg?

Groeten,

daan
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

als je versterker nou 2 uitgangebn heft, en je hebt 2 boxen. wat is dan het probleem??

Comment

• Radar
      Moderator
      • Jul 2002
      • 890

Ja, in principe komt de links recht informatie te vervallen tenzij je de zilvermolecuuloscilator van de eindtrappen pedant schakelt, wel uitkijken voor prentdruip.
      Ik zelf gebruik een splitnifter, maar dat is een wat duurdere oplossing, hiermee voorkom je wel vertikale kleurdispencie.
      Bij een buizenbak kon je het vroeger ook af met een droogknoepert, maar die zijn bijna niet meer te vinden.
      Last edited by Radar; 08-01-08, 20:48.
      Ik doe niet aan bijgeloof.
      Dat brengt ongeluk.

Comment

• cobi
        • Aug 2002
        • 1083

citaat:Geplaatst door Radar

Ja, in principe komt de links recht informatie te vervallen tenzij je de zilvermolecuuloscilator van de eindtrappen pedant schakelt, wel uitkijken voor prentdruip.
        Ik zelf gebruik een slpitnifter, maar dat is een wat duurdere oplossing, hiermee voorkom je wel vertikale kleurdispencie.
        Bij een buizenbak kon je het vroeger ook af met een droogknoepert, maar die zijn bijna niet meer te vinden.
        Jaha, en dan hangen we die versterker uiteraard aan de welbekende luchthaken (koelt ook een stuk beter). Als je nou de volume knop verder open wilt draaien kunt je altijd een paar plintenladdertjes aan mekaar tapen.
        Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Radar
          Moderator
          • Jul 2002
          • 890

Nadeel van luchthaken is dat de beeldbeklijver scheluws moet hangen.
          Ik doe niet aan bijgeloof.
          Dat brengt ongeluk.

Comment

• Jasper-Lichtbron
            • Jun 2001
            • 2155

Flauw hoor jongens . Maar reevdog die gingen er waarschijnlijk al vanuit dat iedereen weet dat je een versterker maar 1x in stereo kunt gebruiken. Wanneer je er meer boxen aan gaat hangen moet je versterker meer vermogen leveren waardoor hij vanzelf mono gaat werken en de stereo functie uitschakelt om aan meer vermogen te komen (de kanalen worden gekoppeld), dan heb je dus geen stereo meer. Probeer maar eens, dan merk je het vanzelf!

Blegh en met even zoeken vind je zelf ook een antwoord trouwens.

Comment

• reevdog
              • Nov 2003
              • 11

Jaja, beetje flauw idd, maargoed, ik weet nu wat ik aan dit forum heb. (iCe) bedankt!

Comment

• Koszmo
                • Nov 2002
                • 185

gebridged dus
                Profiel - Mailtje

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

citaat: meer vermogen leveren waardoor hij vanzelf mono gaat werken en de stereo functie uitschakelt
                  ???????????
                  lullig als je het linkerkanaal als monitorgroep 1, en het rechter als 2 gebruikt. Bij power: alles keurig gemixt???

ben niet helemaal op de hoogte van dit verschijnsel...

Comment

• Robert
                    • Aug 2000
                    • 630

Ik snap er ook geen z*k van Mac...

Even voor Reevdog: Als je een stereo versterker hebt (dus eigenlijk 2 versterkers in een behuizing, zoals vrijwel alle versterkers) kan je op elke kant boxen aansluiten. Als je per kant meer dan 1 box aansluit, wordt de weerstand die de versterker ziet kleiner, en kan hij meer vermogen leveren. Je hebt dan gewoon nog steeds links en rechts.

Alleen als je je versterker in bridge mode zet heb je geen links en rechts meer. De versterker zet dan de twee versterkers (voor links en voor rechts) achter elkaar. Maar als je maar twee boxen hebt zou ik dit niet doen (behalve misschien als je over sublaag-weergevers praat, want daarvoor is het stereobeeld niet echt belangrijk)

Hopelijk heb je hier wel wat aan.

Groeten! Robert

Comment

• reevdog
                      • Nov 2003
                      • 11

Oke Robert, hier heb ik wat aan. Bedankt!

Comment

• Jasper-Lichtbron
                        • Jun 2001
                        • 2155

Uhhh op de eerste na zijn de eerste 6 berichten van dit topic klaar om getrashed te worden aangezien er alleen onzin instaat. Was al laat en ik kon het niet laten Cobi&Radar te volgen. Mensen dit soort dingen moet hier gewoon niet gevraagd worden; daar hebben het de zoekmachine voor. We kunnen wel een nieuw deelforum starten "antwoorden op vragen die al eens gesteld zijn"...

Comment

• Robert
                          • Aug 2000
                          • 630

Hebben we al... FAQ!

Comment

Working...