Hoi allemaal,
ik heb een installatie gekocht met 2 300W boxjes van 8 Ohm. Ik las in een eerder topic hier dat je , na een lang verhaal, de 2 boxen parrallel kunt gaan koppellen ( doorlussen via box ). Ik snap opsich wel het hele verhaal, van W en Ohm enz enz, maar mijn vraag is; als ik ze parallel koppel, valt de rechts/links functie weg?
Groeten,
daan
ik heb een installatie gekocht met 2 300W boxjes van 8 Ohm. Ik las in een eerder topic hier dat je , na een lang verhaal, de 2 boxen parrallel kunt gaan koppellen ( doorlussen via box ). Ik snap opsich wel het hele verhaal, van W en Ohm enz enz, maar mijn vraag is; als ik ze parallel koppel, valt de rechts/links functie weg?
Groeten,
daan

. Maar reevdog die gingen er waarschijnlijk al vanuit dat iedereen weet dat je een versterker maar 1x in stereo kunt gebruiken. Wanneer je er meer boxen aan gaat hangen moet je versterker meer vermogen leveren waardoor hij vanzelf mono gaat werken en de stereo functie uitschakelt om aan meer vermogen te komen (de kanalen worden gekoppeld), dan heb je dus geen stereo meer. Probeer maar eens, dan merk je het vanzelf! 
Comment