Verschil scanmaster 1 en scanmaster 2 vraagje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bouwman.r
    • Nov 2003
    • 13

Verschil scanmaster 1 en scanmaster 2 vraagje

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de scanmaster 1 en 2, de verkoper zij dat het eigenlijk alleen de pan en tilt knoppen zijn en dat de scanmaster 1, 8 bits en scnamster 2 16 bits is.

We hebben dus sinds kort de scanmaster 1 t.b.v. het aansturen van 2 scannners, maar op het moment dat we een scene hebben geprogrammerd om een object op een podium uit te lichten kunnen we als we live gaan geen kleine correcties in de X en Y richting maken. Is dit met de scanmaster 2 wel mogelijk d.m.v. de tilt en pan knoppen? Het is wel mogelijk met de scanmaster 1 maar je kunt geen kleine correcties maken alleen overnieuw uitlichten.

Groetjes Richard.....
  • peternotermans
    • Oct 2003
    • 156

Deze controllers worden onder verschillende merken op de markt gezet (American DJ, GLP, Showtec, en-misschien-nog-wel-een-paar-die-ik-niet-weet).

Ik heb een "ScanMaster2" van GLP (alleen heet-ie dan "Scan Operator 12PT") omdat daar een line-in aansluiting is waarmee je de programma's automatisch kan laten stappen (ipv met de ingebouwde microfoon). Op de "1-versie" zat die aansluiting niet.

Als je live-bands uitversterkt / belicht kun je met het DirectOut signaal van je Kickdrum je lichtshow een stuk beter op de maat van de muziek laten lopen dan dat "random geknipper" als gevolg van die ingebouwde microfoon...
    --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

Comment

• peternotermans
      • Oct 2003
      • 156

Oh ja, voor wat betreft je vraag: ja, dat kan. Maar dan moet je eerst de PAN en TILT knoppen assignen naar de correcte DMX kanalen voor elk fixture en hoe dat moet staat in de handleiding en is al eerder besproken op dit forum (gebruik de zoek-functie).
      --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

Comment

• mini7
        • Jan 2008
        • 19

Verschil scanmaster 1, 2 en 3

Wat is het grote verschil tussen de scanmaster 1, 2 en 3? Is 2 een verbeterde versie van 1 en 3 weer een verbetering van de scanmaster 2? Of hebben ze ook wezenlijke verschillen in functie?

Comment

• BUGsy
          • Jan 2006
          • 17

Originally posted by peternotermans
          Deze controllers worden onder verschillende merken op de markt gezet (American DJ, GLP, Showtec, en-misschien-nog-wel-een-paar-die-ik-niet-weet).
          In het verlengde van deze zin heb ik de vraag of de multidims van American DJ en Showtec van dezelfde fabrikant komt. Dus: Is er naast de kleur en de prijs verschil tussen de multidims van Showtec (de MKII) en American DJ (de DP-DMX20L (D/S)) ?

Comment

Working...