soms zie je op een toestel 2 xlr aansluitingen,1 voor links en de andere voor rechts.Maar soms heb je toch ook links en rechts op 1 xlr zitten(vb stereo jack naar xlr).hoe zit dat dan met de aansluitingen en welke singnalen gaan over welke draadjes?
Links en rechts in 1 of 2 xlr(s). Waarom?????
Collapse
X
-
http://forum.licht-geluid.nl/forum/t...?TOPIC_ID=9118 bijvoorbeeld.
XLR is dus NIET links/rechts, maar 0+- vann 1 signaal. En stereo-jack >> XLR is dus noet stereo, maar gebalanceerd. -
kun je wel zeggen maar toch zie je dat links en rechts.
mijn versterkers ( de oude ) zijn ook zo maar dan wel gedaan door een hobby bob bij deze zitten de aan sluitingen zo:
pin 1 links
pin 2 rechts
pin 3 grond
ja weet dat dit niet hoord maar die oude had vroeger nie zo veel geld.
gr
bas
groetjes,
BasComment
-
Voor van alles en nog wat kun je in de tech-docs van Sale kijken... Dus ook over het aansluiten van XLR's
Sterkte!Comment
-
die bagger krijgt bij mij geen kans, en daar gaat de schaar dus in.citaat:Geplaatst door BAJ productions
kun je wel zeggen maar toch zie je dat links en rechts.
mijn versterkers ( de oude ) zijn ook zo maar dan wel gedaan door een hobby bob bij deze zitten de aan sluitingen zo:
pin 1 links
pin 2 rechts
pin 3 grond
ja weet dat dit niet hoord maar die oude had vroeger nie zo veel geld.
gr
bas
Comment
-
ja maar ik denk dat dit setje binnen een week of 6 weer verkocht wordt.
dus dat heeft voor dit zooitje geen zin
maar ben het wel met je eens.
gr
basgroetjes,
BasComment
-
Misschien dan een andere vraag in dezelfde trend.
Ik heb een Ecler Mac 70V mengtafel. de master out is met 2 aparte xlr, dus balanced?
De toestellen (cd-speler) worden met cinch aangesloten, unbalanced als ik het goed begrijp?
Van de Ecler ga ik naar een equalizer met 2 cinch ingangen, volgens mij dus ook unbalanced, vandaar naar een actieve cross-over met cinch en dan naar de amp, die weer 2 XLR aansluitingen balanced heeft.
Heeft het dan nut dat ik van de mengtafel 2x balanced xlr's naar de equalizer trek?
Of moet ik een nieuwe eq en cross-over aanschaffen met allen balanced in en uitgangen om een goed signaal te geven naar de amp?
Misschien domme vraag, maar domme vragen bestaan niet dus?

ah zo danComment
-
U vindt meestal 2 xlr uitgangen op de wat meer pro toestellen ,
dit wil niet zeggen dat Uw ander materiaal minder kwalitatief is maar
als ge inde wat meer PRO materialen gaat zijn de 2 XLR's gewoon standaard integendeel het gebeurd dat deze dan ook nog eens uitgevoerd
zijn met nogmaals 2 Mono jacks.
(op effecten units bv)
Bij ecler ligt de lat dan ook hoog en worden de balanced xlr's als standaard beschouwd.
Toen las ik dit op het forum \"Wel tof hé zo een gloeidraad-Gobo\" !!! haha lolComment
-
Dj center,
Ik ben blij dat je bevestigd dat ik degelijk materiaal heb, maar het is jammer genoeg niet meteen een antwoord op m'n vraag.
De vraag is of het nut heeft dat ik 2 balanced lines naar de eq breng als deze toch unbalanced uitstuurd naar de amp
ah zo danComment
-
wel, in theorie zou het beter zijn om gebalanceerd te blijven. Wat dus wil zeggen een nieuwe EQ en cross-over kopen. In de praktijk echter kan je stellen dat je er eigenlijk geen problemen mee gaat hebben aangezien het hier over korte afstanden gaat. Kort genoeg om eigenlijk geen storingen op te vangen.
Gewoon zo blijven voortdoen zou ik zeggen. Mettertijd zal je wel eens een nieuwe EQ en cross nodig hebben en dat is dan misschien de moment om te zoeken naar gebalanceerde toestellen.Comment
-
Probleem is dat mijn eq en cross-over al ongeveer 8 jaar meegaan. Die klere apparatuur is niet kapot te krijgen!!!
Verkopen krijg ik niets meer voor, dus blijven gebruiken dan maar, vervangen om gewoon meer XLR's te kunnen gebruiken vind ik dan ook weer zo'n zonde.
Ach het zal ooit wel eens beteren.[^]ah zo danComment

Comment