wie helpt mij een laser kiezen voor t feest?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

1000 man op 4200 meter??? Ik krijg hier iets niet helemaal mee, geloof ik...

verder heb je zo'n 42000 watt nodig aan geluid voor die oppervlakte...Tenzij je fluisterend wilt dansen..

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

Beste (als ik jou eigenlijk zo nog wel wil noemen...)

Ondertussen heb ik vernomen dat de 'platte zoal' in maastricht 758 m2 is incl podium...
      Ongeveer 5.5x kleiner dan wat jij aanhaalde met je 60x70m (4200m²)
      Dan spreken we idd plots over iets heel anders!

Daar kan ik idd nog inkomen dat je dat als hobbyist nog kan doen. (hoewel ik het nog niet helemaal goedkeur... maar ja, dat is een discussie die hier al verschillende keren op het forum gevoerd is)
      Maar een zaal (laat het dan al meteen een evenementenhal worden) van 4200m² vraagt echt wel een professionele aanpak!

Dit verklaart dadelijk de hele discussie die wij hier beiden gevoerd hebben! Ik denk echt dat mijn reactie echt niet overdreven was als ik zei dat voor die grootte van zaal heel wat komt kijken!
      Discussie is dus uiteindelijk gevoerd op basis van verkeerde info van jou zijde.

Ik hoop dat je dan ook ergens mijn postings kan begrijpen (aangezien ik reageerde op het 60x70m verhaal).

Volgende keer iets correctere cijfers plaatsen, helpt de mensen al een stuk op weg! En vriendelijkheid is ook nog steeds iets wat ik apprecieer! Wat jij duidelijk in je mail echt niet hebt gedaan! Wat ik dan ook ten zeerste betreur!

In ieder geval veel succes met je party.

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

catweazle is een leuk systeempje... maar het lijkt me dat je op een houseparty voor een beamshow kiest en niet voor een animatie (pak dan een pc met beamer !)

Dus zoek ff een leuk systeempje waar je beamshows mee kan geven, met voldoende vermogen (ik hou mijn mond verder wel als mensen me niet geloven dat een spookyblue het niet trekt in een zaal van 60x70)

je mag me verder altijd mailen als je serieuze vragen over laser hebt.
        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

@FiestaLJ:
          300mW veilig vanaf 4m? Dat kan niet hoor (tenzij je met ongevaarlijke figuur bedoelt een figuur die zeer kort wordt weergegeven met lange tussenpauze). Er hangt natuurlijk veel van je figuur af maar je laat iemand anders die 300mW gerust bedienen omdat die geen gevaarlijke figuren kan maken (is iets voor een nieuwe tak van de wiskunde: gevaarlijke figuren!). Iemand die zelf iets programmeert weet dat niet en kan toch zonder het te weten een "gevaarlijke figuur" maken?
          Kijk voor eerdere discussies hierover eens in het forumonderwerp lasersafety. DUS niet in DIT forum verder reageren om de mod werk te besparen.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

Ik zit hier wat te lezen....Niet om het een of ander....Maar Tom heeft wel een beetje gelijk....Je kunt op die vierkante meters, mits genoeg nooduitgangen, zon 4000 personen kwijt...Daar heb je idd serieuze spullen voor nodig....Dus voel je niet meteen aangevallen...Tom weet waar hij over praat..
            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Klaaske
              • Jun 2003
              • 571

Feesten voor 4000 mensen, zou je als 'hobbyist' toch
              beter uit kunnen besteden en wat deftig spul en persooneel
              inhuren...
              <font size=\"1\">
              Groeten,
              Jaap
              <b>
              -[GSXke :)]-
              </font id=\"size1\"></b>

Comment

• pro`d`user
                • Jun 2002
                • 534

puur uit interesse:
                mag ik vragen wat voor feestje het wordt?
                wat voor licht en geluid er komt, en hoe het met beveiliging etc. wordt gedaan?

over je vraag over lasers weet ik niets.
                Barry K.
                Wij werken met EV ole ole
                In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• Reemski
                  • Dec 2001
                  • 690

Oeh oeh, laat me raden...

Een hardcore feest. Oh joy :-(

Comment

• mennobroere
                    • Apr 2003
                    • 89

Hallow

Ik zoek ook voor een feestje een laser, het is een niet al te grote zaal ongeveer 750 man. maar wil wel een laser hebben waar ik bijvoorbeeld met een labtop kan programeren, dus teksten kan projecteren enzo. ik heb dat laatst gezien op een feest van een sport school waar ze met een laptop programmerde.

Kent iemand dit en waar zou ik zoiets kunnen huren?

greetz menno[^]

Comment

• movinghead
                      • Aug 2001
                      • 559

Hoef ik ook niet meer te mailen,...
                      [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• driesmees
                        • Apr 2003
                        • 1076

citaat:Geplaatst door mennobroere

Hallow

Ik zoek ook voor een feestje een laser, het is een niet al te grote zaal ongeveer 750 man. maar wil wel een laser hebben waar ik bijvoorbeeld met een labtop kan programeren, dus teksten kan projecteren enzo. ik heb dat laatst gezien op een feest van een sport school waar ze met een laptop programmerde.

Kent iemand dit en waar zou ik zoiets kunnen huren?

greetz menno[^]
                        Alfaparts in België, (hij werkt ook in nederland)
                        Heeft een 1W laserprojector
                        Vraag aan Laserguy of mail naar guy@alfaparts.be
                        [CENTER] [/CENTER]

Comment

• FiëstaLj
                          • Oct 2000
                          • 2068

citaat:Geplaatst door laserguy

@FiestaLJ:Iemand die zelf iets programmeert weet dat niet en kan toch zonder het te weten een "gevaarlijke figuur" maken?
                          Ehm heb ik gezegd dat ie zelf figuren kan maken ? hij kan ze alleen oproepen en de globals aanpassen via een laptop of midi keyboard

(en texten invoeren)

niks gevaarlijks aan dus, wij kunnen die sipro computer wel weer programmeren via onze dspII, dus logo's etc kunnen op aanvraag wel erin gezet worden.

Waarom is onze 300mW laser nauwelijks gevaarlijk ? omdat er alleen maar voorgeprogrammeerde figuren mee opgeroepen kunnen worden (255 stuks) die figuren bewegen.. ze staan dus niet stil!

Omdat de laserstraal blijft bewegen zal hij nooit lang genoeg stilstaan om schade aan je ogen te krijgen. Je oog reageert trouwens ook ontzettend snel op lichtinval.(zolang je maar niet te dichtbij komt want dan wordt het figuur zo klein dat het net een dikke punt is.

Even om een voorbeeldje te geven die laser van ons heeft een scansnelheid van 30k.. dus 30000 keer per seconde wordt de laserstraal verplaatst !

mocht de gebruiker via de globale instellingen de figuur TE klein maken dan komt de veiligheidsshutter voor de lens (welke ook ervoor schiet bij stroomuitval, etc.)

Zo duidelijk dan ?

Comment

• movinghead
                            • Aug 2001
                            • 559

Dus een laser omet een veiliheidsshutter hebben als er gevaarlijke figuren uit komen. Wat nou als ik hem op spiegels ga programmeren?
                            [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• FiëstaLj
                              • Oct 2000
                              • 2068

Dat gaat niet met deze projector...

En projectors die dat wel kunnen worden niet los verhuurd.. das heel simpel.

Comment

• Madmike
                                • Jul 2003
                                • 70

okee jongens, ik heb met meneer Ton Manshoven (AXS) ons meningsverschil opgelost, excuus van mijn zijde als ik bij anderen ook kwaad overkwam.[)][)][)]

het verhaal of wij die hal volkrijgen van zo groot doet er niet toe, het waren trouwens geschatte maten aan de hand van een ongeveer even grote hal, volgens mij kloppen die maten dus van geen kant.
                                hier zijn de feiten:
                                vergeet de maten! de zaal mag wettelijk max 1000 man binnen hebben. maten zeg ik niks meer over want volgens mij kan ik niet inschatten...
                                over een andere vraag of enkele hobbyisten dit kunnen ga ik niet in discussie, dat mag persoonlijk (email me) afgehandeld worden als je daar zo benieuwd naar bent. ik weet dat t lukt (we hebben hulp en advies van een organisator die dit al 10 jaar doet).
                                en ja, tis een hardcore feest, is dat zo erg dan? ik draai net zo goed frans bauer of mirelle mathieu (hiermee wil ik alleen maar ff zeggen dat ik geen kale pillenslikkende stuiterbal ben...)

nogmaals sorry voor mijn botte txt, ik voelde me errug aangevallen op maten, waar duidelijk bij stond dat ze ongeveer geschat waren.

het ging trouwens over een laser....
                                leeft muziek voor mij of was t toch andersom?

Comment

Working...