welke amp?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

citaat:Geplaatst door **************

prizen zijn idd bruto-advies-eindgebruiker.

maar de dealer-korting hebben we hier niet in de hand...
    Ikke wel , maar ik zeg het lekker niet

sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Michael
      • Nov 2002
      • 643

Mijn persoonlijk advies voor jou is. Koop je twee b-1800x subs en twee b-1520 toppen samen met een ep-1500, een ep-2500 en een cx-2310 crossover. Leuke behringerset en lekker goedkoop. Het volgende is wel aan te raden: Haal de crossover uit beide baskasten, je zult merken dat je opeens veeel meer vermogen uit je kastjes haalt en aangezien je twee amps hebt is dat geen probleem.

Je gebruikt de twee b-11520 toppen in combinatie met de ep-1500 voor kleinere feesten en de twee subs gebruik je dan altijd in combinatie met de ep-2500 en de crossover. Dan zijn die ingebouwde crossovers ook niet meer nodig.

Laatste tip: als je niet goed weet hoe die crossovers te verwijderen, ga dan terug naar de winkel en ze worden er meestal gratis uitgemonteerd of voor 10 euro of iets dergelijks. Is juist geen moeite

Comment

• Stefke
        • Sep 2003
        • 259

PFFFFFFFFFF, ik wou dat ik met zo'n budgetten kon smijten, ik zou wel weten wat te doen!!!

Occasie amp van Crown, Crest, Carver, QSC,...

Stevige amps in occasie van deze merken kan je toch al vinden rond 800€ tot 1000€, dan hoef je daar al geen geld meer in te steken als je een zwaardere boxen set nodig hebt als je wat uitgroeid[^]

Trouwens boxen zou ik ook occasie hebben gekocht. Die Behringer set is op zich niet duur, maar voor 1200€ is er al wel degelijk en krachtiger materiaal te vinden in occasie.

Of ben ik nu een sukkelaar omdat ik occasie materiaal koop?
        ah zo dan

Comment

• MatthiasB
          • May 2003
          • 674

Een 2de hands carver pt 2400 heb ja al voor een 1000 euro en die geeft je 2 x 1200 watjes of een camco 600, 1000, 1500 voor 550, 560 en 850 euro en die geven je toch ook een mooi wattage
          NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• Michael
            • Nov 2002
            • 643

Tweede hands moet je het ook maar vinden. Wat mij vaak opvalt bij 2dehands verkoop is toch dat mensen erg veel voor hun spullen willen hebben en vaak doen ze de spullen ook weg met een minder goede bedoeling. Bij nieuwe producten heb je nog service (soms) en garantie. En voor 1000 euro vind ik tweede hands toch niet veel vergelijkbaars of het heeft al een behoorlijke leeftijd.

Men heeft soms ook wel eens geluk (de aanhouder wint).

Comment

• Stefke
              • Sep 2003
              • 259

De reden dat men 2de hands nog wel redelijk dure prijzen vraagt, is omdat geen kat de prijs betaald die je vraagt. Dus vraag je gelijk 50, 100, 200 Euro meer ,zodat de koper gelukkig is dat hij er wat heeft vanaf gekregen. Verdomde koehandel ook die occasie markt.

Als men over een degelijk merk spreekt, is het vanzelf al duurder vermits de nieuwprijs ook een stuk hoger ligt. Leeftijd speelt niet altijd een grote rol, vroeger werd er meestal degelijker spul gemaakt dan nu het geval is.

Ik kocht ooit een RODEC versterker HDA-450, die dingen zijn van de jaren 80, maar zijn niet kapot te krijgen en draaien bij kleine feestjes nog steeds de bassen door je broek!!!

Uiteraard koop je NOOIT occasie vooraleer je elk ledje, knopje schuifje, draadje hebt getest , gezien, gehoord!
              ah zo dan

Comment

• bewap
                • Jun 2002
                • 239

Ik zou voor een tweedehandse Peavey CS versterker gaan, lekker goedkoop, betrouwbaar en klinkt redelijk goed.

Comment

Working...