welke amp?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • imprezafreak
    • May 2003
    • 37

welke amp?

Vraagje, ik ben van plan een nieuwe installatie te kopen (2x 15" top en 2x 18" sub).
    Mijn budget is niet zo heel erg groot maar dit lijkt me wel een aardig merk en goeie boxen voor ong. 50-75 man.

BEHRINGER Euro-Live B1800X 400 W (RMS)/600 W (pink noise) @ 8 Ohms
    BEHRINGER Euro-Live B1520 200 W (RMS)/400 W (pink noise) @ 8 Ohms

Alleen nu nog een amp erbij....maar welke? Dynacord ofzo? Ik heb nu een IMG Stageline STA-150 maar das natuurlijk veel te weinig.

Graag advies.

BvD,

Stefan
  • DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

Pak anders als je budget niet zo hoog is de amp die behringer zelf aangeeft.
    Nl. de behringer Ep1500 en Ep2500.
    We're ready to party, are you?

Comment

• Stefke
      • Sep 2003
      • 259

Wat is je budget, laten we daar als eens mee beginnen.

In occasie kan je makkelijk een goeie amp vinden voor deze set, het hangt alleen heel veel af van je budget.
      ah zo dan

Comment

• kwaak
        • Jun 2003
        • 177

jah idd anders heb ik ook nog wel een redelijke versterker voor je staan nieuw in doos, maar geef je budget eerst.
        greetz,

LJ Kwaak (Jeroen)

Comment

• Remco vd Werff
          • Apr 2001
          • 753

Voor het geld, vind ik de Dynacord S serie versterkers nog altijd goede apparaten.

Ze klinken goed, zijn prima beveiligd en hebben zich al redelijk bewezen. Voor meer informatie over deze versterkers moet je nog even wat oude topics gaan opzoeken, er is genoeg over geschreven.
          Groeten, Remco

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Als je nou behringer luidsprekerboxen koopt waarom blijf je dan niet bij behringer eindtrappen ???
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Contour
              • Feb 2001
              • 1018

Tip: Kijk ook eens naar de Peavey PV1500 en PV2600

Veel vermogen voor weinig geld inclusief de befaamde DDT limiters die je speakers effectief beschermen. Ook zou je eens naar Yamaha kunnen kijken, deze fabrikant maakt degelijke goedkope versterkers.

MVG Contour

Comment

• imprezafreak
                • May 2003
                • 37

och ja stom van me, had me budget moeten vermelden. Dat is ongeveer 2000-2500 euro. En voor die boxen alleen ben ik al ongeveer 1200 kwijt, dus er blijft niet zo heel gek veel over voor een versterker.

Zal Behringer en Peavey is opzoeken. Maar zijn deze boxen wel geschikt voor het aantal mensen dat ik vermeldde?

Comment

• DJ.T
                  • Nov 2002
                  • 1502

Waar haal je die dingen dan?
                  Je kan ze voor 1000 euro voor 4 stuks halen, stuur me maar even een mailtje als je wilt weten waar enzo, mag hier geen reclame maken namelijk.
                  50-75 man moet je met dit setje zeker aan kunnen.
                  meer dan 1000 euro per versterker vind ik op zich nog een redelijk bedrag, daar kan je wel behringers voor halen ja
                  We're ready to party, are you?

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

schijnt dat die behringers rond de 500 per versterker zitten...
                    en met een beetje heftige amp ( die 2500) kun je ook passief draaien, dwz een amp op 4 boxen

Comment

• Michael
                      • Nov 2002
                      • 643

Wil je lekker geluid en ook nog geld overhouden pak je de behringer ep-2500. Stuurt twee subs en twee toppen zonder moiete aan. Wil je een betere versterker pak je dan een ev q66 of dynacord 1200 (hetzelfde). Klinkt op deze combinatie heel goed. De beste keus lijkt me een ep 1500 voor de toppen en een ep 2500 voor de subs en een cx-2310 crossover. De subs hebben een cross ingebouwd maar een externe is stukken beter waardoor de subs ook wat meer kunnen hebben.

Comment

• DJ_Snaky
                        • Sep 2002
                        • 272

ik zou voor de behringers gaan een ep1500 voor je tops kost 450
                        en een ep2500 voor je subs gaat je 550 kosten zit je ong goed in je bugget
                        [:D] zin in een feestjuh [:D]
                        <center>groeten <b>DJ <font color=\"red\">Snaky</font id=\"red\"></b></center>

Comment

• Michael
                          • Nov 2002
                          • 643

citaat:Geplaatst door DJ_Snaky

ik zou voor de behringers gaan een ep1500 voor je tops kost 450
                          en een ep2500 voor je subs gaat je 550 kosten zit je ong goed in je bugget
                          Is wel erg veel voor die versterkers. De meeste winkels bieden de ep-1500 al aan voor 399 (en minder) en de ep-2500 is al gemakkelijk te verkrijgen vanaf 460 (en veel minder)

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

ep1500 = 355 €
                            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

prizen zijn idd bruto-advies-eindgebruiker.

maar de dealer-korting hebben we hier niet in de hand...

Comment

Working...