Opleiding

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cnsjoost
    • Mar 2002
    • 25

Inderdaad ja...op de site staat geloof ik zelfs 15... (zo uit m'n hoofd)
    Selectie procedures [xx(]

Zegt misschien wel wat over de opleiding [?]

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

citaat:Geplaatst door djbirdie
      Ik heb gehoord van mijn decaan dat ze maar 17 mensen toelaten in Amsterdam...
      Klopt!

Ik heb de folder opgestuurd gekregen, omdat ik de eerste keer niet zo snel de open dagen kon vinden. Nu zie ik ook dat de 15de hun open dag is, maar op de folder staat wel de 20ste. Maar als je ff logisch nadenkt zul je zien dat er geen enkele school is die op een maandag een open dag houdt. De open dagen zijn meestal op zaterdagen en meeloopdagen vaak op donderdag en/of vrijdag (uitzonderingen niet meegerekend) Ik ga iig nog ff een mailtje sturen, omdat ik de open dag cker niet wil missen. Ik houd het voorlopig maar op za. 20 maart

[edit] ik zie zaterdag 15 maart 2004 staan, maar zaterdag 15 maart hadden we alleen in 2003[/edit]

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Houd er rekening mee dat ze enkel studenten van 18 jaar en ouder aannemen... Verder zul je een hoop theoretische ervaring opdoen, en waarschijnlijk ook mensen leren kennen, maar je zult jezelf moeten ontwikkelen... JIJ bepaalt wat je doet, en waar je dat doet, evt gesteund door een opleiding. Amsterdam heeft een prima HBO opleiding, maar dit is geenszins een garantie op werk. Houd voor je selectie rekening met een stage-dag + verslag (had laatst klusje in nieuwe luxor waar een jongen meeliep die naar OTT wilde)

1ste jaar is keihard electrotechniek; als je dit niet ziet zitten probeer het dan niet eens... Conservatoria zijn zeker goed, alleen weer minder technisch. De combinatie zal wel weer ergens in het midden liggen tussen al die prachtige opleidingen. Ons vak leer je maar op 1 plek; de praktijk... Doe dat er dus sowieso bij (stage danwel bijbaantje)

Be inspired...
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• SjoerdOptLand
          • Jul 2003
          • 261

citaat:Geplaatst door cnsjoost

Een versterker meting met als doel de gegeven eigenschappen van de fabrikant te controleren is ook een voorbeeld van een project.
          Mijn tip, Jurjen: je doet nu VWO en als je dat succesvol afrondt, zegt dat iets over je capaciteiten. Ik zou dan die opleiding kiezen waarin je het meeste uit jezelf haalt. Het is daarna prima mogelijk om met een aantal aanvullende cursussen/opleidingen op een aardig niveau qua licht & geluid te komen, terwijl je dan nog veel meer kunt dan dat. Het ontwerpen van nieuwe apparatuur bijvoorbeeld.

Wat betreft mijzelf, ik had deze vragen ook in 5 VWO. Ik heb uiteindelijk voor Elektrotechniek aan de Universiteit Twente gekozen. Ik moet zeggen: ik heb daar geen spijt van. Ik ben nu dus op eenderde van het jaar en ik heb (in plaats van gemeten) in project al twee versterkers ontworpen en gerealiseerd (klasse A en daarna klasse D). Het niveau ligt gewoon hoger. Dit is wel uitdagend en altijd vermoeiend/frustrerend, maar je leert wel echt iets!

Moraal: als je het kunt ga dan voor universitair. Daar leer je niet alleen veel, maar daar bouw je (omdat je de hele tijd op het randje van je kunnen zit) karakter van op.

Succes met je keuze. Heb je nog vragen, stel ze gerust (ook off-list: sjoerdoptland AT s2theatertechniek.nl)

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3148

Het probleem is dat ik het ook nog niet weet. K zit nog te twijfelen tussen TU Delft elektro en de OTT. Stage komt dan idd pas volgend jaar en volgend jaar wordt ik ook 18 dus zit wel goed []

Maar k denk toch dat ik de OTT kies, iig zit iedereen altijd te schreeuwen dat Univ. meer theorie en minder praktijk is dan HBO en ik begin langsamerhand echt genoeg te krijgen van veel huiswerk, dus lijkt me HBO het beste. Zowiezo zal ik bij die opleidingen ook ongeveer alleen nog maar de vakken krijgen die ik leuk vind, dus dat scheelt al iets.

Bovendien zal ik door mijn gymnasium iets sneller zijn dan de HAVO'ers, dus is mijn huiswerk snel af.

Iig zijn beide opleidingen goed genoeg voor mij: ben exact ingesteld en ben meestal snelle leerling. Sterkste vakken zijn Wiskunde en Natuurkunde, dus komt t wel goed

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

Opleiding zit dus goed, maar hoe zit het met je "gevoel" voor het vak ? Selectie onderdeel voor OTT is, om een dagrapport op te stellen. Hierbij moet je een dag bij een productie of theater meelopen. Kijk hier eerst eens wat THEATERtechniek inhoud. Dit zal je nog erg verbazen met enkel DJ/drive-in ervaring. Misschien is electrotechniek nog niet zo'n slecht keuze dan. Weet waar je aan begint, anders denken ze er in A'dam niet eens aan om je te selecteren... 150 aanmeldingen per jaar, laat jij maar eens zien waarom ze nou net JOU moeten hebben.

Begrijp me niet verkeerd; ik help het je hopen, maar mijn advies is wel; orienteer je eerst sterker op het vakgebied. Als ik in de buurt ben mag je altijd een keer meelopen bij een theaterklus, mail me dan ff.

suc6 met het maken van de juiste keuze
              Arvid Buit

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3148

citaat:Geplaatst door AJB
                Kijk hier eerst eens wat THEATERtechniek inhoud. Dit zal je nog erg verbazen met enkel DJ/drive-in ervaring.
                Ja, ik weet ongeveer wat het inhoudt. Ik heb de vakkenlijst en de boekenlijst van hun site al doorgespit; ik doe al de opvoeringen op school, dus niet alleen drive-in werk; en ik vind het ook heel leuk ook als het niets met drive-in shows te maken heeft.
                Misschien is electrotechniek nog niet zo'n slecht keuze dan.
                Ik denk dat ik me volgend jaar voor de zekerheid bij beiden in ga schrijven.
                150 aanmeldingen per jaar, laat jij maar eens zien waarom ze nou net JOU moeten hebben.
                Ik ga mijn best doen

Als ik in de buurt ben mag je altijd een keer meelopen bij een theaterklus, mail me dan ff.
                Er staat helaas geen lijstje op je site met wanneer je waar actief bent. Kom je dan wel eens in de regio Den Haag? Kun je me dan misschien ff op de hoogte brengen? Wil graag een keer komen kijken!

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

Ik heb natuurlijk geen kluslijst op mijn site nee... a) zou dat t*fus veel werk zijn om bij te houden, en b) niet slim met het oog op concurrentie

Binnenkort show in rijswijk, maar gastenlijst is al vol. Zal Den Haag onthouden en je mailen als ik in de buurt ben.

Ps Schoolvoorstellingen zijn GEEN, en ik herhaal GEEN, referentie voor theatertechniek... Boekenlijst is leuk; lees hugo van uum maar eens door
                  Arvid Buit

Comment

• jelle_janssens
                    • Apr 2003
                    • 35

1) doe je ouders een plezier en kies een gewone opleiding en een gewone job!!!!!!!!!
                    GELOOF ME!
                    2) anderzijds: kiezen voor licht en geluid in het verdere leven is gegarandeerd plezier en saai zal het nooit zijn

greetz
                    ik was begonnen bij belichting, maar ik ga eindigen met postzegels.

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3148

citaat:Geplaatst door jelle_janssens
                      1) doe je ouders een plezier en kies een gewone opleiding en een gewone job!!!!!!!!!
                      Leg uit! []
                      3 mogelijkheden waar je op kan doelen: of de overlast als ik midden in de nacht thuis kom van stage; of dat het een dure studie wordt; of dat ze me nooit meer zien, omdat ik op onmogelijke tijden werk....

Comment

• FiëstaLj
                        • Oct 2000
                        • 2068

Of dat je op je 35ste thuiszit met een kapotte rug en niks anders kan...
                        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• SjoerdOptLand
                          • Jul 2003
                          • 261

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

Maar k denk toch dat ik de OTT kies, iig zit iedereen altijd te schreeuwen dat Univ. meer theorie en minder praktijk is dan HBO en ik begin langsamerhand echt genoeg te krijgen van veel huiswerk, dus lijkt me HBO het beste. Zowiezo zal ik bij die opleidingen ook ongeveer alleen nog maar de vakken krijgen die ik leuk vind, dus dat scheelt al iets.
                          Jurjen, ik snap je overwegingen, maarrr... ik zou niet redeneren als: 'ik vind huiswerk niet leuk, dus ik kies maar het makkelijkste' (terwijl je het moeilijke ook echt kunt).

Een beetje a la the matrix 1 (die andere twee vergeten we maar): You take the blue pill, the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe...
                          ...You take the red pill, you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit hole goes.

Kort samengevat: je bereikt niet het doel van je leven (wil ik off-list nog wel eens met je over praten) door telkens het makkelijkste te kiezen. Je moet wel kiezen in de richting van je levensdoel, maar als het gaat om niveau, kies dan het zwaarste wat je aan kunt: alleen zo krijg je karakter.

Down to earth: ik weet niet of je elektrotechniek moet kiezen, maar als je het kiest, kies dan universitair, dat kun je! Wat betreft die praktijk: dat valt reuze mee; ik heb nu bijna het eerste jaar achter de rug, en 1/3 van de tijd zit ik in de practicumzaal. Da's leuk, maar het zou ook niet meer moeten zijn. Maak je daar dus maar geen zorgen over. Praktijkervaring krijg je echt wel genoeg.

De belangrijke vraag is: waar richt je je leven op...

Genoeg filosofisch gekletst. Succes met je keuze! Mocht je vragen hebben, mail/bel me gerust. Maak in ieder geval een goede keuze, enne... wees een vent!

Groetjes,
                          Sjoerd

Comment

• jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3148

whahahaha, leuk die verwijzing naar de Matrix...

Rustig maar, als OTT er niet in blijkt te zitten toch Univ. Elektro. Die vergelijking HBO-Univ. was slechts één van de redenen om voor de OTT te kiezen.

Comment

• delighted
                              • Jul 2003
                              • 420

Hmmzz... Ik heb een aantal vrienden die op de OTT bezig zijn, en als jij geen zin hebt om veel dingen thuis te doen enzo, dan zou ik zeker niet voor de OTT kiezen. Die guys maken echt hele lange dagen, met ook echt heel veel absurde opdrachten die ze gewoon thuis moeten uitvoeren.

Comment

• jurjen_barel
                                • Jun 2003
                                • 3148

Vandaag de open dag... Ik ben alleen nog maar enthousiaster geworden! [8D]

Ze hebben van alles verteld over de vakken, over wat er van je wordt verwacht, er waren rondleidingen door de hele school, we hebben alle facaliteiten en materialen gezien, etc.

Lijkt me fantastisch, alleen nog 1,5 jaar VWO afronden [:I]

dit is geenszins een garantie op werk.
                                Op de open dag werd juist verteld dat iedereen wel een baantje kreeg. Ze zeiden dat er veel theaters zeer geinteresseerd waren in leerlingen van de OTT, en dat ze zelfs gevraagd worden om bij hun te komen werken.
                                Oké, garantie is het niet, maar een baan vinden is zo te merken zeker niet moeilijk!

Comment

Working...