Opleiding

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koszmo
    • Nov 2002
    • 185

HS voor de kunsten in Utrecht en Amsterdam, geven trouwens ook opleidingen in theater-techniek (op HBO niveau)

In de tabel van Showband, kolom 1 -> HS voor de kunsten Utrecht

Grtz,

Koszmo
    Profiel - Mailtje

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

Yo Showband,

Iig onwijs bedankt voor het inscannen van je Elsevier.
      Alleen het geeft niet een totaal overzicht. De Conservatoria staan erin en een paar hogescholen, maar er konden nog een heleboel andere hogescholen in opgenomen worden (niet da k er veel ken, maar bijv. het Graf. Lyc. R'dam waar al over is gesproken)

Comment

• Masterguardian
        • Nov 2002
        • 23

TIP: ga NIET naar het grafisch lyceum in Rotterdam

Bij m'n vorige werkgever hadden we 2 stagaires van het GL en die hebben mij even verteld wat die opleiding voorsteld en dat was niet veel soeps!

Als je voor licht/geluid gaat doe dan iets als AES (particulier)of net zoals ik MTS electronica en stage lopen bij een PA boer.
        Heb je nix te zeggen, zeg het dan ook niet!

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

Bedankt voor de tip Masterguardian

Ik ga er nog wel eens over praten met die vriend van mij die wel al op GLR zit.
          Maar als je dan z'o'n particuliere opleiding doet, hoe zit t dan met de studiefinanciering, e.d.?

Comment

• Ibvee
            • Nov 2002
            • 714

Dank voor die scan van die elsevier Showband, maar er staat boven muziek, geld die puntentelling ook voor theatertechniek? Dat is volgens mij iets totaal anders. K heb t met een andere technicus over gehad, en hij zei dat het koninklijk conservatorium erg goed bekend stond, en vandaag kwam ik iemand tegen die zei dat het conservatorium in A' of R'dam de beste keus is. [?][?][?]

gr => Micha
            De groeten => Micha

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3148

citaat:Geplaatst door Ibvee

Dank voor die scan van die elsevier Showband, maar er staat boven muziek, geld die puntentelling ook voor theatertechniek? Dat is volgens mij iets totaal anders. K heb t met een andere technicus over gehad, en hij zei dat het koninklijk conservatorium erg goed bekend stond, en vandaag kwam ik iemand tegen die zei dat het conservatorium in A' of R'dam de beste keus is. [?][?][?]

gr => Micha
              Dat is het probleem: iedereen zegt weer iets anders. [xx(] De een loopt het GLR alleen maar te prijzen, de ander af te kraken. De een wil het KC in Den Haag, de ander beveelt een ander conservatorium aan, weer iemand anders zegt dat je helemaal geen conservatorium moet doen...

Daarom ben ik ook dit topic gestart

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5429

citaat:Geplaatst door Masterguardian

en die hebben mij even verteld wat die opleiding voorsteld en dat was niet veel soeps!
                Niet Veel Soeps? Hebben we het hier over de gaarkeukenkok opleiding?
                Argumenten ? Er wordt al zoveel aan gezwets roddel afgunst en weetiknietwat de ruimte in geslingerd.
                A'dam vindt R'dam k*t.... R'dam het omgekeerde.
                En tussen Arnhem-Nijmegen / Tilburg-Breda / Maastricht-Heerlen / Curaçao-Aruba / Stad-Provincie / Nederland-Duitsland enz ....... komt het ook nooit meer goed. Allemaal subjectief gezwets.
                Maar ga het nu eens objectief meetbaar maken. [?]

Klasse dat lijstje van Showband, zo werkt het! [:I]
                en niet alleen voor de zoveelste keer maar wat roepen. [xx(]
                of 'soepen'
                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4516

Ik heb al jaren (ex)studenten van conservatoria in mijn band.
                  Ik ga nog steeds ook meedere keren per jaar bij hun openbare uitvoeringen kijken. " comboklas" en " musical" enz. Gewoon omdat dat leuk is en om bandleden te zien werken op school voor hun cijfer.

Op dat soort avonden zie je de docenten aan het werk, de faciliteiten, de technici van de geluidsopleiding aan het werk enz enz.

Hierdoor kan ik denk ik met enige grond melden dat het lijstje van de elsevier waarschijnlijk aardig klopt.
                  lekker belangrijk!

Comment

• Ibvee
                    • Nov 2002
                    • 714

yep, Maastricht staat op nummer 1, helaas hebben die (volgens mij) geen opleiding theatertechniek, of iets wat erop lijkt. Of ze proberen het te verbergen, kon nix op de website vinden. www.hszuyd.nl

groet => Micha
                    De groeten => Micha

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3148

Om maar ff dit onderwerp naar boven te halen:
                      Ik heb eindelijk de enige HBO Theatertechniek in heel Nederland gevonden.
                      Het kostte me wel lang zoeken, maar dat heb je het ook wel gevonden.

Opleiding Techniek & Theater (OTT) aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten.

Meningen over deze opleiding? Ik ga iig op 20 maart ff de open dag bezoeken.

Comment

• Koszmo
                        • Nov 2002
                        • 185

misschien tot op de 20ste ik wil ook wel ff gaan kijken daar!
                        Profiel - Mailtje

Comment

• cnsjoost
                          • Mar 2002
                          • 25

euh...20ste [?][?]

het volgende pluk ik net van de site:

Open Dagen 2004

zaterdag 17 januari 2004
                          zaterdag 15 maart 2004

van 13.00 tot 16.00 uur op de

Theaterschool
                          Jodenbreestraat 3
                          Amsterdam
                          ...
                          Zijn er misschien mensen op dit forum die de bovenstaande studie volgen??
                          Ik volg zelf op het moment in Enschede Media Engineering. Een onderdeel van Electro-Techniek.
                          Best aardig...maar.... [:I]

Comment

• Ibvee
                            • Nov 2002
                            • 714

maar?? vertel eens wat over je opleiding

Mijn 100e berichtje!!!
                            en aangezien 90% van mijn berichten eigenlijk geen zinnige info bezit heb ik in totaal nu 10!!!! zinnige berichten geplaatst!!!
                            De groeten => Micha

Comment

• cnsjoost
                              • Mar 2002
                              • 25

De opleiding is ontstaan vanuit de gewone Electro opleiding. Aangezien tegenwoordig overal een moeilijke naam voor moet zijn en er het liefst zoveel mogelijk soorten en richtingen aangeboden moeten worden hebben ze mijn opleiding Media-Engineering genoemd.

De basis is dus echt Electronica. Met de gebruikelijke ellende als Natuur en wiskunde.
                              Nu hebben ze om de opleiding 'wat kleur' (zoals de Decaan het vertelde) te geven in de Media Engineering wat projecten verwerkt die dus de Media Technieken omvatten. Dit loopt dus uiteen van een stukje Beeld-Geluid en Lichttechniek. Zo zijn er projecten waarin je met een groep een reclame-spotje moet maken. Heb je alles ineens te pakken. Beeld, geluid en licht. Verder loopt er momenteel een project waarin het de bedoeling is om DMX draadloos te verzenden.
                              Een versterker meting met als doel de gegeven eigenschappen van de fabrikant te controleren is ook een voorbeeld van een project.

In principe bieden ze een behoorlijk breed vakgebied aan waarin je met van alles en nog wat te maken krijgt.
                              Alleen beperkt dat brede soms de diepgang behoorlijk. Dit is wel ideaal voor mensen die eigenlijk niet goed weten wat te doen in de toekomst.

Ik blijf toch bij deze opleiding een groot [?] houden.

Maar ik zou ook graag eens wat horen van mensen die studeren in Amsterdam (theatertechniek)[:I]

Comment

• djbirdie
                                • Oct 2002
                                • 509

Ik heb gehoord van mijn decaan dat ze maar 17 mensen toelaten in Amsterdam...
                                grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

Working...