afdekstof

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

afdekstof

Hé mensen,

ik zit al een tijdje rond te kijken voor vuurvaste / brandvertragende stof die als afdekdoek kan dienen.
    1. Weet iemand hoe die stof precies heet (is et een of andere kunststof?)
    2. Weet iemand waar ik die stof kan krijgen, liefst in de omgeving Den Haag (ben goed op de hoogte van discozaken, minder van theaterzaken)
    3. Kan iemand een schatting maken naar de kosten als het gaat om een stuk van 1 bij 3c meter

Alvast bedankt,
    Jurjen
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

Wat wil je precies afdekken? Een podium? Dan kan je bijvoorbeeld flanel nemen. Prijzen vallen mee, het enige nadeel is dat stof e.d. er in blijft zitten en het vies wordt.
    Mooier is (theater)velours. Ook een beetje dikke kwaliteit stof van de markt werkt best goed.

Doeken zijn van zichzelf niet brandwerend (of je moet blusdekens gebruiken
    Impregneren doe je met ESF-12 (bij minder dan 30% kunststofvezels) of ESF-MP voor meer dan 30% kunststofvezels. Beide materialen zijn te koop bij paraat (www.paraat.nl) en anders informeren bij jou in de buurt.

De richtlijn voor brandwerendheid is als volgt: 15 sec. een vlam op 4 cm van het geimpregneerde doek houden. De vlam moet vervolgens binnen 15 seconden vanzelf doven.
    Als je zelf impregeneert kan je het certificaat van de vloeistof laten zien aan de
    brandweer. Wil je een echt certificaat, dan moet je de doeken wegbrengen naar een applicatiebedrijf.

Succes!

Oja: prijzen lopen natuurlijk heel erg uiteen. ESF 12 brandvertrager kost 37,20 per 5 liter excl. BTW
    Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

citaat:en anders informeren bij jou in de buurt
      Da's me probleem, k ken nix in de buurt die dit verkopen...

Comment

• Merijndj
        • Mar 2001
        • 660

ik weet er niks vanaf maar volgens mij is er een topic geweest: "doeken impregneren???" (ofzoiets)...

EDIT:
        ff opgezocht:

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

Ok, bedankt. Er is nu het een en ander beantwoord.
          Weet er iemand nog iets bij mij in de buurt (iets dichterbij dan Capelle a/d IJsel)

Comment

• SpaceyDeeJ
            • Sep 2001
            • 876

Hoi,
            Makro heeft spuitbussen, evenals Gamma en Karwei tegenwoordig, goedgekeurd spul, ben alleen even het merk kwijt.
            Anders in Waddinxveen, Ron de Groot, Theater textiel.

cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3148

Ok, k w8 nog wel ff op de naam van de spuitbussen.
              Heb je toevallig ook een (internet)adres van die winkel in Waddinxveen. k Neem aan da die gemeente nie uit 2 boerderijen en een winkel bestaat.

Comment

Working...