Rookmachine vraagjes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ OELIE
    • Apr 2003
    • 49

Rookmachine vraagjes

Ik heb sinds een tijdje een rookmachine, alleen begrijp ik sommige dingen aan dit apparaat nog niet echt, de gebruiksaanwijzing is zeer dun, dus daar staat niet over alles wat invermeld.

- bij mijn rookmachine valt het me op dat als je hem aanzet, er bij de eerste keer opwarmen vaak warme vloeistof uit komt lopen, en soms er zelf 10/20 cm ver eruit spuit, is dit gebruikelijk dat hij dat vaak doet bij de eerste keer opwarmen????

- ik had er ook speciale rookmachine vloeistof bij gekocht, maar het zou me niks verbazen als dat gewoon een mengsel is van azijn en water []
    maargoed, hoe vaak moet je zo'n machine nou eigenlijk schoonmaken, en hoeveel van die vloeistof moet je dan in die tank doen??

- als je een rookmachine vervoerd, moet je dan de vloeistof eruit halen offuh.. de voorkant afplakken ofzo, want als je mijn rookmachine een beetje schuin houd loopt de vloeistof er via de voorkant weer uit [:0]

Verdere vragen schieten me zo gauw niet binnen...

Gr... DJ Oelie
  • Rv
    • Feb 2001
    • 1086

Breng dat toestel maar snel terug naar waar je hem gekocht hebt hoor ...
    ____
    Rv.
    ____

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2138

onder een bepaalde hoek loopt er altijd vloeistof uit je rookmachine.

tijdens vervoer hoeft de vloeistof er niet uit. alleen als je hem in rare standen gaat zetten ja dan ist wel aan te raden om dat te doen.

wanneer je rookmachine van die hete vloeistof mee uitspuit bij de productie van rook dan zou ik je aanraden om een fatsoenlijke te kopen voor dat je mensen gaat verbranden. En dit is niet negatief bedoelt alleen wil ik je duidelijk maken dat zoiets wel heel gevaarlijk is he.

Welk rookmachien heb je eigenlijk?
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• DJ OELIE
        • Apr 2003
        • 49

citaat:Geplaatst door ronny

wanneer je rookmachine van die hete vloeistof mee uitspuit bij de productie van rook dan zou ik je aanraden om een fatsoenlijke te kopen voor dat je mensen gaat verbranden. En dit is niet negatief bedoelt alleen wil ik je duidelijk maken dat zoiets wel heel gevaarlijk is he.
        Het gebeurde gelukkig alleen de eerste paar keer, en alleen al hebt ie een tijd uitgestaan, in de meest gevallen was het alleen dat er vloeistof uitliep, en alleen onder de uitgang van de rookmachine na afloop vloeistof lag, ik heb m'n rookmachine gelukkig op de grond staan, dus er kan geen vloeistof bij mensen in hun gezicht ofzo komen

citaat:Welk rookmachien heb je eigenlijk?
        Ik was al bang dat iemand die vraag zou gaan stellen []
        Ik heb een echte MC Crypt Power Fogger, gekocht bij de conrad [^]
        Het is zo'n zelfde ding als de Showtech Club Fogger, en Antari Z80

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2138

ken het toestel wel maar heb er totaal geen gebruikservaring mee.

MAAR, het feit dat jouw toestel zo lekt wijst natuurlijk wel een beetje op de kwaliteit. Ook vind ik het aparaat nu onbetrouwbaar aangezien er ook wel binnenin ergens lekken kunnen zijn.

Gevolgen kunnen dan kortsluiting zijn. Als dat juist tijdens je optreden gebeurt is dat natuurlijk geen pluspunt voor jouw.

Ik zou het eens laten nakijken ja. Indien je het nog niet zo lang hebt moet je verdeler dat wel voor je doen(gratis). Geef hem anders maar eens een demonstratie van jouw lekkende machine.
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• speakerfreak
            • May 2002
            • 1446

ik heb z80 fokkertje... tot nu toe geen problemen ok niet dat er vloeistof uit komt ook niet dat er vloeistof uitgespoten komt... lekker gevaarlijk want die troep is heeel heet, mee oppassen dus
            Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Rob
              • Dec 2000
              • 470

Ik heb ook vroeger ook zo`n mc crypt klote dinge gehad en die heb ik ook weer rap terug gebracht omdat hij vloeistof meespoot wat dus helemaal verkeerd is. Want het geval is dat als hij vloeistof meespuitt het element niet warm genoeg is en niet al het vloeistof verdampt

Ze hebben het er hier op het forum weleens over gehad dat je dan dat ding even moet openschroeven en kijken of je de temperatuur op kan krikken op een of andere manier. Enn het feit dat als je um iets schuinhoudt er vloeistof uitloopt is ook niet normaal hoor. Zou maar rap kijken naar een andere.
              Rob v.d. Molen

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3148

Ja, daar hep je t al...

McCrypt is niet zo'n geweldig merk, ook de mengpanelen gaan nie zolang mee (tenzij bepaalde mensen andere ervaringen hebben?)

Ik heb de Showtec Clubfogger en wat mij betreft is ie gewoon in orde.
                Alleen knalde hij weleens bij aan en uitzetten. kep er een condensator tussengezet... Spuit nu alleen ook aan de zijkant rook uit (vaag), naja zolang het maar vloeistof is... Nu nog ff testen bij geluidsapparatuur...

Maar nu is zijn vraag nog nie beantwoord:
                citaat:het zou me niks verbazen als dat gewoon een mengsel is van azijn en water
                maargoed, hoe vaak moet je zo'n machine nou eigenlijk schoonmaken
                Ik wil er ook wel wat meer van wete namelijk []

Mzzl,
                Jurjen

Comment

• Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

citaat:[Ik heb de Showtec Clubfogger en wat mij betreft is ie gewoon in orde.
                  Alleen knalde hij weleens bij aan en uitzetten. kep er een condensator tussengezet... Spuit nu alleen ook aan de zijkant rook uit (vaag), naja zolang het maar vloeistof is... Nu nog ff testen bij geluidsapparatuur...
                  Waaaa WATTE? Knalde bij het aanzetten? Spuit ook aan de zijkant? (VAAG JA!) en wat heeft dat ding met geluidsapparatuur te maken?
                  Huh het zal misschien aan het late uur liggen maar ik kan echt niks maken uit je posting.

Mijn raad: een rookmachine is een gevaarlijk ding (ik meen dat er zelfs niet te lang geleden een test is geweest waarin ze ongeveer allemaal afgekeurd werden, zeker die mccrypt en consorten) waar je geen risico's mee moet nemen.
                  Breng 'm dus terug: vermeld je klachten en laat de garantie (die heb je neem ik aan?) zijn werk doen. Het spuiten van vloeistof mag niet voorkomen, en ook bij niet abnormale hoeken mag er niet zomaar vloeistof uit kunnen lopen. Retour!

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3148

Die Clubfogger is dus van mij en nie van DJ Oelie, of had je da al wel door?

De rookmachine zelf knalde niet (***zijdank), maar bij het aan- en uitschakelen van de pomp kon je een knal over je geluidsinstallatie horen. (Zie mijn andere topic: http://www.licht-geluid.nl/forum/top...?TOPIC_ID=8564)

Droom fijn,
                    Jurjen

Comment

• DidierB
                      • May 2003
                      • 337

Uh, altijd klank en licht gescheiden houden qua stroom? En rook is licht.

Trouwens leuke anekdote: ooit eens in het pikkedonker troubles met een pro2000. Maglite thuis vergeten, dus maar effe met de aansteker licht maken. Tot ik bij de nozzle kwam en er plots een waakvlammetje uit de nozzle verscheen :-) Wel even verschoten...

Groeten,

Beghin Didier
                      Ampli bvba

Comment

• lj djcenter
                        • Jul 2003
                        • 148

allee u haar was bijna op vernieuwende wijze geknipt

Cool

greetz tom
                        Maak daje mee u klikken en klakken van die truss zijt

Comment

• iwab
                          • Oct 2003
                          • 2

ik heb laatst een rookmachine gekocht en die deed het eerst zeer goed. op een gegeven moment begon hij de rook een stuk minder ver weg te spuiten dan ik gewend was. wie weet wat er aan de hand kan zijn? fan kapot.... tell me pleaze! het is een skytech smockmachine 700 watt

help me!

Comment

• jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3148

citaat:Geplaatst door iwab
                            ik heb laatst een rookmachine gekocht en die deed het eerst zeer goed. op een gegeven moment begon hij de rook een stuk minder ver weg te spuiten dan ik gewend was. wie weet wat er aan de hand kan zijn? fan kapot.... tell me pleaze! het is een skytech smockmachine 700 watt

help me!
                            Ten eerste: geen fan, maar een pomp (jij waarschijnlijk: whatever)
                            Maarja, Sky-pech wordt nie voor niets een hobbieïstenmerk genoemd...

Maar goed, nu serieus: DIT HOORT NIET TE MOGEN. Jij koopt een product en gaat ervan uit dat de fabriek (en winkel) iets levert dat niet na een maand al overleden is. Dus moeten ze dat ook bieden. Ga terug naar de winkel en zeg dat dit niet mag kunnen (dan zeggen zij dat het een fabricagefout is en krijg je een nieuwe).[xx(]
                            Het kan ook dat ie schoongemaakt moet worden, maar dit is ZEEER onwaarschijnlijk, omdat je zegt dat je m nog niet zo lang hebt.

Dus ga terug of doe wat iedereen hier je aan zou beleven: KOOP EEN DEGELIJK MERK ROOKMACHINE!!!

Comment

• iwab
                              • Oct 2003
                              • 2

enige suggesties??? wel met een enige normale prijs....

Comment

Working...