krullende filters

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BENjpt
    • May 2002
    • 381

krullende filters

He,

Ik dacht bij mezelf.. ik heb al jaren problemen met krullende lichtfilters wanneer je ze nieuw koopt op rol. Dus laat ik er eens een topic over openen..[8D]
    Zijn er mensen met tips and tricks om dit makkelijk en snel te verhelpen? Uiteraard weet ik wel dat het overgaat na een aantal keer te gebruiken met filterraam en (hete) par, maar zijn er ook makkelijke directe oplossingen, zodat je de eerste keer niet met gerolde filters aankomt?

ps uiteraard heb ik geprobeerd om er een zwaar gewicht erop te leggen, maar dat mocht niet helpen..
    Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!
  • EP Woody
    • May 2001
    • 795

Wat dacht je van de andere kant oprollen [:P]

Of zorgen dat je kartonnen filters hebt waar je de filters 1 keer in doet, en ze erin laat zitten. 1 keer thuis lopen k*tt*n maar op locatie geen geouwehoer meer (of minder iig)

Comment

• Dave
      • Jan 2001
      • 757

Wat ik wel zie is een ordner met oude platenhoezen erin (de binnenhoes dan wel) en daar gewoon de filters van verschillende maten op volgorde in. Werkt wel makkelijk, even naar het goede nummertje bladeren, en een goede maat filter uitkiezen.

(PS: Bovenstaande methode is niet makkelijk als je 200 parren hebt en veel kleuren)
      U x I = Boem.

Comment

• BENjpt
        • May 2002
        • 381

citaat:Geplaatst door EP Woody

Of zorgen dat je kartonnen filters hebt waar je de filters 1 keer in doet, en ze erin laat zitten. 1 keer thuis lopen k*tt*n maar op locatie geen geouwehoer meer (of minder iig)
        Andere kant oprollen ook geprobeerd.. Wat betreft die kartonnen filters heb je dan ook niet hetzelfde probleem met eruithalen en inhet filterraam doen?

Dat met die LP hoezen is wel een idee (niet tegen krullen, maar wel voor overzicht)

Ach ik blijf gewoon proberen..

Comment

• Rudy Vorstenbosch
          • Jun 2001
          • 1429

Kan je maar 1 tip geven:

Filters inkopen bij een goede leverancier.

Die hebben deze vellen namelijk niet gerold op de plank liggen.
          Deze worden namelijk pas gerold op het moment dat ze naar jou verstuurd worden / of het moment dat jij ze afhaald.
          Daarna dus niet weken zo laten liggen, maar direct op formaten snijden.

Dan heb je dat probleem dus niet!!

SuCCeS

Comment

• Freddie
            • Nov 2002
            • 195

Hoe bewaren jullie die rollen dan? Want als wij een rol filterfolie kopen. en we gebruiken niet alles, dan worden ze toch gewoon weer opgerold weggelegd.
            En van dat krullen hebben wij toch niet echt een last dacht ik zo, (tijdje geleden )
            Als het licht uit is................. Is het donker

Comment

• Iko
              • Feb 2002
              • 766

Waarschijnlijk heb je showtec filters gekocht of iets in de hoek... Heb er ook een paar en die blijven gewoon oprollen... Bij de echte merken heb je daar dus geen last van..

Het is ons ook nog steeds niet gelukt om ze plat te krijgen dus ik denk dat het ook niet echt mogelijk is...

Greetzz Iko

Comment

• Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

Onze filters komen altijd redelijk recht van de rol, nooit problemen met oprollen gehad eigenlijk. Wij hebben een koffertje met kartonnen "tabbladen" met de nummers erop, werkt heel handig, alleen is het ruk wanneer je na een grote schow alles weer kan gaan sorteren maar ach: small price

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

Filters vers van de rol gaan best, ook voor de wat kleinere filterframes als pipo's. Over dat opruimen: doe mij maar een kist waarin de filters op Lee nummer staan.

heb wel eens een erg krullend filtertje een dagje in de bokenpers (oud ding van de rommelmarkt) gelegd: hielp prima.

Comment

• Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

citaat:Geplaatst door ralph

Filters vers van de rol gaan best, ook voor de wat kleinere filterframes als pipo's. Over dat opruimen: doe mij maar een kist waarin de filters op Lee nummer staan.
                    Jep maar je bent wel een half uur later terug als het niet meezit . Maar goed, de volgende dag is daar meestal ook nogwel een uurtje voor te vinden.

Comment

• -Aart-
                      • Jul 2001
                      • 801

Ik gebruik hier voor de opslag een map met showtassen met daarin een stevig A4'tje met wat er in hoort te zitten. We hebben dan ook geen 100-en filters ofzo ..

Versche filters krullen soms nogal idd, maar om nu te zeggen dat ik daar nu echt last van heb ? ...

Comment

• raar
                        • Sep 2003
                        • 6

Wat betreft die kartonnen filterhouders, die gebruik je als filterraam, kortom filterraam van spot wordt niet meer gebruikt.
                        Voor het opslaan kunnen van die oude platenkoffers met harmonica systeem aan de binnenkant ook handig zijn, soms nog te vinden op rommelmarkten enzo.
                        En dan is het ook niet altijd nodig het in een filterraam te proppen denk ik, als je spot niet op zijn kop hangt kun je het ook achter het bescherm gaas, wat er als het mee zit voor in de spot zit, plaatsen gaat ook veel makkelijker.

Arjen

Comment

• Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

Heu die harmonica koffers hebben wij er ook nog 2 van! Okee, die zitten ondertussen met gaffa bijeen, maar toch; ze doen 't nog best

Comment

• BENjpt
                            • May 2002
                            • 381

citaat:Geplaatst door (iCe)

Heu die harmonica koffers hebben wij er ook nog 2 van! Okee, die zitten ondertussen met gaffa bijeen, maar toch; ze doen 't nog best
                            mm ook maar eens eentje versieren dan..
                            Kwam toch tot de blijde ontdekking dat de krul er van lieverlede uitga (deze rollen waren namelijke ergens anders gehaald dan normaal). Toch een kwestie van de par er flink in laten branden[]

Comment

• LJ_jacob
                              • Aug 2003
                              • 293

citaat:Geplaatst door EP Woody

beetje lastig als je lee 120 voor een 2kw-er hebt hangen
                              mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

Working...