amp. overbelast ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ RoP en LJ WouT
    • Nov 2002
    • 120

amp. overbelast ?

hallo,

Ik ben 16 jaar en heb 2xk115 van DAP + mission 900
    k115 = 2 way fullrange @8 Ohm 400W/rms 800/peak
    mission 900 = @8 ohm = 475W/rms @4 ohm 650W/rms

nu zou ik met mijn k115 een sub linken van 300W/rms 600W/prog (a-15b)
    maar ik vrees ervoor dat mijn mission deze dan op 4 Ohm kan houden[:I]??
    heb ik met m'n k115 het maximum van men versterker alreeds bereikt? wat zou ik eventueel kunnen nemen als alternatief (ik heb geen maandelijks loon dus graag een beetje mogelijk voor een 16 jarige)

op voorhand bedankt
  • nijhuisr
    • May 2003
    • 182

als de specs kloppen dan zit je versterker al op zijn max. het mooiste is natuurlijk een actief gefilterd systeem, maar dat kost ook weer wat.

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2138

je amp zal wel op 4 ohm kunnen werken hoor.

Wanneer je op 4 ohm werkt geeft je versterker een vermogen van 650watt rms per kant. In totaal per kant hebt je 700watt rms staan aan boxen. Dus eigenlijk 50watt rms te kort. Nu dat is geen probleem hoor.

Wanneer jij er gewoon voor zorgt dat je versterker niet clipt dan zal deze het wel uithouden. Dit is voor jou gewoon de beste oplossing voorlopig.

Wanneer je ooit genoeg geld hebt kan je overschakelen op een mooi aktief gestuurd systeempje.
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Michael
        • Nov 2002
        • 643

Het kan waarschijnlijk wel een probleem zijn. De waardes van de versterker die je opgeeft zijn die gemeten van 20-20000hz of op 1khz. als het bij 1khz is is de werkelijke rms waarde nog lager en dat zal niet echt mooi gaan klinken daar de speakers dan veel te weinig vermogen krijgen. Gebruik die baskast voorlopig niet totdat je een tweede amp erbij hebt.

Comment

• DJ RoP en LJ WouT
          • Nov 2002
          • 120

vaderlief raad me aan om die subs en eventueel 2de versterker van hetzelfde merk te nemen, nu vraag ik me af of dat veel uitmaakt?
          Ik heb bij behringer ook mooie betaalbare subs(EUROLIVE B1500X) gezien en deze heb ik al aan het werk gehoord (wel op QSC amp.) maar ze klinken toch erg goed.
          DUS maakt het uit als ik speaker merken ga mengen?
          en als ik een nieuwe amp. bijkoop wat zou dan ongeveer de juiste verhouding zijn met men dapjes kwa wattage?

alweer bedankt !

Comment

• speakerfreak
            • May 2002
            • 1446

mission serie zou op 2 om moeten kunnen werken op 4 ohm moet dus zoieso lukken
            Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

Working...