Op 2 ohm spelen kan dat?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roety
    • Aug 2003
    • 18

Op 2 ohm spelen kan dat?

Halo,

Ik zou graag eens willen weten of het draaien op 2 ohm/stereo kwaad kan voor de amp of speakers?
    het is voor het hoog en het mid en hoog te weergeven.

Vriendelijke Groeten

• lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

je speakers gaan daar eerder tegenkunnen dan je versterker. Er zijn versterkers die op 2 ohm kunnen werken, maar dat moet je best effe opzoeken in de manual.

Profiel ook maar eens ge-update....
    Nee, een foto lukt echt niet!

Comment

• roety
      • Aug 2003
      • 18

Ja die amps zijn QSC rmx 2450 dus die kunnen op 2 ohm maar zouden die dat een hele avond kunnen uithouden of toch maar beter 4ohm laten gaan?

Vriendelijke groeten

Comment

• DJ.T
        • Nov 2002
        • 1502

De fabrikant zal bijna altijd zeggen dat je versterker makkelijk op 2 Ohm kan spelen, ik heb het id dat hij dan wel een beetje heet gaat worden en dat is niet echt goed. Ervaring met QSC heb ik verder niet, maar weet wel dat de meeste versterkers toch vrij warm worden op 2 Ohm.

DJ.T Was Here
        We're ready to party, are you?

Comment

• Rv
          • Feb 2001
          • 1086

Bwa, heb geen slechte ervaringen op 2 ohm, maar je moet er uiteraard een amp voor nemen die dat aankan.

Staat in je manual dat het gaat, en heb je een betrouwbaar merk, dan kan je het proberen hé.
          Wij doen het met onze powersofts bijna altijd, in de buurt de verhuurbedrijven met hun amcrons ook (die blijven zelfs op 0 ohm, kortsluiting, doorgaan! lol).

Met onze yahama's bijvoorbeeld zou ik het nooit durven.

____
          Rv.
          ____
          ____
          Rv.
          ____

Comment

• lifesound
            • Apr 2003
            • 1052

citaat:
            Ja die amps zijn QSC rmx 2450 dus die kunnen op 2 ohm maar zouden die dat een hele avond kunnen uithouden of toch maar beter 4ohm laten gaan?

Vriendelijke groeten
            Normaal moet dat wel lukken met de 2450.

Comment

• Davy Gabriels
              • Aug 2002
              • 819

citaat: Normaal moet dat wel lukken met de 2450
              Volgens mij kan deze dat gewoon NIET. Waarom brengen ze dan een nieuw type uit,RMX1850HD: speciaal ontworpen om te kunnen spelen op 2 ohm...sorry maar hieruit leid ik af dat de andere types het niet kunnen.Zelfs de 1450 constant in de clip op 4 ohm stereo valt hier in een café regelmatig uit...

Comment

• PowerSound
                • Nov 2001
                • 1892

De RMX2450 kan WEL op 2 Ohms draaien, heb ik gehad en gebruikt (4Ohms Brug). Vond hem gewoon iets te warm worden en kon goede prijs hebben bij aankoop per paar van 1850HD, dus maar de kaart van de veiligheid spelen. De RMX1850HD wordt nauwelijks warm in 4Ohms Bridge op vol vermogen een hele avond lang ! Moet dus zeker lukker met 2450.

Olé olé, kheb nu een punt bé éh! (en Labhorns)
                PSL Bvba powered by
                L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                Yahama LS9-32 / MC7L-48
                Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• lifesound
                  • Apr 2003
                  • 1052

citaat:
                  Volgens mij kan deze dat gewoon NIET. Waarom brengen ze dan een nieuw type uit,RMX1850HD: speciaal ontworpen om te kunnen spelen op 2 ohm...sorry maar hieruit leid ik af dat de andere types het niet kunnen.Zelfs de 1450 constant in de clip op 4 ohm stereo valt hier in een café regelmatig uit...
                  Sja, mij aanvallen lijkt dan misschien een nuttige zaak geweest te zijn...maar....
                  waar ben je in ***snaam mee bezig om een versterker CONSTANT IN CLIP te laten draaien???? En wat heeft dat dan nog in ***snaam te maken met een belasting van 2 ohm?

Jongens toch....

Comment

• jeroenschuuring
                    • Aug 2003
                    • 7

Het is maar net wat je verwacht van je set. Als het echt hard moet en je hebt niet meer dan die ene amp kun je de gok wagen maar ik denk dat je er wijzer aan doet een eindtrap bij te huren. Kost niet te veel en je neemt gen risico met je eigen spullen. Het is namelijk wel zo dat er een aantal dingen veranderen als je op twee ohm gaat liggen blazen. je electrische demping gaat naar beneden (kut voor je woofers)
                    en je amp kan bij de minste sluiting Als er een speaker door clipping vastbakt bijvoorbeeld)spontaan de geest geven. Waarom zou je uberhaupt op twee ohm gaan draaien. een paar speakers met een goed rendement moeten sowieso genoeg druk geven ook op grotere evenementen, waar je eventueel die twee extra DB,s meer nodig hebt. gebruik liever een goede processor voor een grotere overall spl

jejejetiswe
                    jejejetiswe

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3148

he roety,

als je het niet aandurft om een hele avond op 2Ù te draaie, moet je misschien een paar speakers in serie en een paar speakers paralel zette. Ik weet niet precies hoeveel het er zijn, maar het is altijd het probere waard.

Nog ff de formule erbij?
                      1/ (1/R spk1)+(1/R spk2)+(1/Rspk3)+.... etc.
                      R staat dus voor de impedantie.

Hopelijk heb je hier war aan en is het niet allemaal ouwe koek.

Mzzl,
                      Jurjen

Comment

• ronny
                        • Dec 2002
                        • 2138

wat jurjen is ook alleen maar goed als je veel speakers op 1 amp wilt aansluiten. Je gaat daardoor helemaal niet meer vermogen halen hoor.
                        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• bewap
                          • Jun 2002
                          • 239

Ik zou het gewoon eens uitproberen als ik jou was. Als je versterker van een betrouwbaar merk is en geen budget serie dan moet het gewoon lukken.
                          En natuurlijk niet de hele avond in de clip gaan, want bij 2 ohm krijgt de versterker het meestal al heel zwaar. Tenslotte zorgen voor voldoende koeling, want hij wordt meestal ook warmer.

Comment

• laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

MAAR TOCH eerst controleren of in de manual staat dat het toegelaten is anders kan het al heel vroeg mis gaan (vooral MOS-FET eindtrappen durven spectaculair eindigen (eenmalig..))
                            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• ronny
                              • Dec 2002
                              • 2138

citaat:Wij doen het met onze powersofts bijna altijd, in de buurt de verhuurbedrijven met hun amcrons ook (die blijven zelfs op 0 ohm, kortsluiting, doorgaan! lol).
                              He ruben dat moet je me toch eens uitleggen. Bij kortsluiting gaat je beveiliging van je versterker toch in werking, hoe kan die dan blijven doorspelen[?]
                              niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...