Windup statieven

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bluesky
    • Jul 2002
    • 102

Windup statieven

Ik heb pas twee windup statieven gekocht. ( http://www.licht-geluid.nl/winkel/Ar...asp?id=HL70104 )

Maar bij het naarboven draaien gaat regelmatig de kabel van de rol boven in het statief. Mij vraag is wat doe ik verkeert of waar kan het aan liggen.

Mvg

Erwin

BS sound

• JBL-QSC-DBX
    • Apr 2003
    • 381

Hallo,

als het niet aan de belasting ligt (lees: teveel belasting) zou ik er in ieder geval mee teruggaan. Zeker als ze nog binnen de garantie periode zitten, als ze nog in de garantie zitten zeker niet zelf aan gaan sleutelen. Statief met 37,5 kg (75%*50) erop is toch zeker iets wat betrouwbaar moet zijn.

Groeten, Joris

**Gao nie, bestao nie (In ABN: het gaat niet, bestaat niet)**
    Laatste nieuws en profiel geupdate !!**
    Timescape.nl

Comment

• bluesky
      • Jul 2002
      • 102

citaat:
      Hallo,

als het niet aan de belasting ligt (lees: teveel belasting) zou ik er in ieder geval mee teruggaan. Zeker als ze nog binnen de garantie periode zitten, als ze nog in de garantie zitten zeker niet zelf aan gaan sleutelen. Statief met 37,5 kg (75%*50) erop is toch zeker iets wat betrouwbaar moet zijn.

Groeten, Joris
      Hallo,

Het ligt zeker niet aan de belasting want dat heb ik er nog niet in gehad. Ik heb alleen maar een truss brug van 5 meter met twee van die lifters en daar gaat het al mis. Maar het komt regelmatig voor met naarboven draaien dat de kabel op het bovenste rolletje eraf loopt. Helaas zit er geen garantie op het is namelijk al een jaar oud en het is overgenomen.

mvg
      erwin

bs sound

Comment

• mp3joeri
        • Jan 2002
        • 203

het kan ook komen omdat je er nog geen belasting op heb gezet.
        Ik ken die statieven niet, maar bij work windups zit een specificatie stickertje waar o.a. ook op staat "minimum weight" en dat is in mijn geval 25 kg.

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2138

wij hebben deze statieven ook maar dat hebben wij nog niet meegemaakt. ook als ze niet belast zijn gebeurt dit niet.

greetz ronny (bsl)
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• FiëstaLj
            • Oct 2000
            • 2068

citaat:
            citaat:
            Hallo,

Groeten, Joris
            Hallo,

Het ligt zeker niet aan de belasting want dat heb ik er nog niet in gehad. Ik heb alleen maar een truss brug van 5 meter met twee van die lifters en daar gaat het al mis. Maar het komt regelmatig voor met naarboven draaien dat de kabel op het bovenste rolletje eraf loopt. Helaas zit er geen garantie op het is namelijk al een jaar oud en het is overgenomen.

mvg
            erwin

bs sound

Misschien zijn ze door de vorige eigenaar een beetje mishandeld??

Lighting to the MAX !!!
            Update je mail lijsten.. heb nieuw adres !
            Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• bluesky
              • Jul 2002
              • 102

Hallo,

Daar zat ik ook al een beetje aan te denken maar ik ga de statieven uitelkaar halen en een hele nieuwe kabel en stelveren inzetten kijken of dat werkt.

anders weet ik het ook niet

MVG

Erwin

BS Sound

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5429

Hallo Erwin,
                Als de kabel zo gemakkelijk uit de schijf (zie onder) kan lopen lijkt het me dat de schijf schreef in de 'stoel' is komen te staan.
                Misschien door vroegere overbelastingen?

Verder is er kennelijk géén uitloopbeveiliging in aanwezig of ooit in aangebracht (en dus mag er géén CE-merkteken op zitten, want dat is een eis in de MachineRichtlijn!)

Het woord 'rol' klopt overigens niet want die heeft geen 'wangen' aan weerszijden van de groef, en dus kun je daar niet 'uit', maar wel 'af' lopen. Als er wangen en een kabelgroef zijn spreek je van een 'schijf'.

Denk er wel om dat als je de staalkabel gaat vervangen de nieuwe staalkabel dezelfde eigenschappen heeft als het origineel.
                Diameter, trekstekte en constructie van de staalkabel mogen niet (te veel) afwijken.

You'll need an adapter!
                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...