AC one Controller (EV)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bas_geluid
    • Mar 2001
    • 56

AC one Controller (EV)

Ik heb een vraag over de AC one controller van Electro Voice.

Zijn er mensen hier op het forum die daar ervaring mee hebben. Met name wil ik weten hoeveel ruis de controller veroorzaakt.

Ik heb laatst een EV RX set gekocht (2x RX215 en 2x RX 115), deze word momenteel aangestuurd door een EV P2000 (215) en een Dynacord 1200 (115). De cross-over frequentie wordt bepaald door een DBX 223xlr. Deze veroorzaakt naar mijn mening teveel ruis. Ik weet zeker dat dit de bron is, want zonder die cross-over heb ik geen ruis.

Ik moet nog gaan luisteren, maar misschien zijn er al mensen die mij wat meer informatie kunnen verschaffen omtrent de hoeveelheid ruis maar ook wat betreft de plus- en minpunten van de controller.

alvast bedankt voor de info.

Groeten Bas Geluid

There are only 10 types of people in the world:
    Those who understand binary and those who don't
    Groeten Bas Geluid

• Mr Dj
    • Jan 2002
    • 836

Wij gebruiken een rackje met daarin, 1x p1202 (voor 115) en 1x p2000 voor 2x 18" subs. met een ac-one crossover. echt geen problemen mee hoor

Maar ik heb Denon (en hoe)

Comment

• bas_geluid
      • Mar 2001
      • 56

Mr Dj

mooi zo dat je met die ac one controller geen problemen hebt, dan zal ik daar ook maar eens naar gaan kijken.

Alleen vreemd dat een DBX crossover zoveel ruis veroorzaakt. Ik dacht dat dat toch een redelijk merk was. In iedergeval beter als behringer, en zelfs ruist niet hoor ik altijd.

Groeten Bas Geluid

Groeten Bas Geluid

Comment

• Mr Dj
        • Jan 2002
        • 836

idd, beh..ruist heeeeeel weinig tot niet. ligt aan het product. ikzelf heb ook ervaringen met beh crossovers, en NEE geen ruis. wel moet ik zeggen...de dx1000 is voor z;n geld echt een superding, maaar een heeeeeeeel klein beetje ruis. maar gezien het een DISCO mixer is maakt het geen hol uit, want het staat toch altijd te stampen. je hoord het alleen als je alles vol open hebt staan, en geen muziek draait

Comment

• bas_geluid
          • Mar 2001
          • 56

citaat:
          je hoord het alleen als je alles vol open hebt staan, en geen muziek draait
          Juist dat heb ik ook ,maar als je een toespraakje hebt ofzo, dan staat het vol open en dan hoor je dus de ruis.

Dat wil ik dus niet hebben.

Maar ik ga morgen even luisteren naar die AC one. Ben benieuwd hoe die zich houd als het vol open staat en er gaan muziek is.

Groeten Bas Geluid

Groeten Bas Geluid

Comment

• RL sound
            • Jan 2003
            • 156

In combinatie met een DBX eq draai ik met de DX1000 zelfs artiesten. (galmpje op eff uit en dan terug op kanaal 6).

Geen tot weinig ruis.

Groeten....
            Groeten: RL <i>sound</i>

Comment

Working...