Subs+802s op 1 versterker?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SWDJ
    • Aug 2002
    • 275

Subs+802s op 1 versterker?

Hallo allemaal.

Ik gebruik momenteel 2 Bose 802 boxen met bijbehorende equalizer en een versterker. Nu wil ik subs aanschaffen, en een versterker. Het gaat niet om de type/merken etc., maar ik wil het zo dat ik op 1 versterker (zoiets als S 1200) 2 subs(freq. switch) en 2 802s kan aansluiten.
    Dan vanaf de subs een kabel zou misschien niet mogelijk zijn, dacht ik, omdat die Bose 802 boxen hun equalizer nodig hebben, anders is het geluid bagger.
    Vanaf mijn mixer gaat het signaal naar de equalizer, en dan naar de versterker. Hoe kan ik een opstelling maken dat de 802s hun equalizer hebben, de subs lage tonen weergeven, en dit alles met 1 versterker?

Met Vriendelijke Groet, SWDJ
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Uh...Bose controller gebruiken en Bose subs?? Das de makkelijkste oplossing....

Suc6 en groeten vanut His
    Olaf Duffhuës

Laat je horrrrrrrrreeeeeennnnnn...
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Jan-Peter
      • Jan 2001
      • 311

De 802C controller (die wij gebruiken) heeft een aparte sub uitgang en dus bestemd voor een aparte versterker voor de subjes. Als je toch één versterker wilt gebruiken zou je de beide topjes op één kant kunt aansluiten en de bassen op één kant, Waardoor je in feite een mono installatie krijgt.
      Overigens is de sub uitgang van de controller al een mono signaal omdat dit inwendig in de controller een samengevoegd signaal is van links en van rechts.
      Als je toch een tweede versterker gaat gebruiken mag je die dan gerust in bridge aansluiten om wat meer vermogen erop te krijgen. Eén stevige sub kast is dan voldoende. Zet je gewoon lekker in het midden tussen je 802 kasten.

The Galaxy drive-in show is powered with an AD-sound system.
      16 februari 2008... PA-markt !

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

citaat: Eén stevige sub kast is dan voldoende.
        Een hele stevige.......eentje die dus er echt opgemaakt is....Bijv. een Bose 502B....of de oude 302's...Niet dat ik nou Bose percee wil aan prijzen...maarr anders wens ik je erg veel suc6 met re-conen...

Suc6 en groeten vanut His
        Olaf Duffhuës

Laat je horrrrrrrrreeeeeennnnnn...
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• SWDJ
          • Aug 2002
          • 275

Ja, daar is dus (helaas) geen sprake van, voor mij is zo'n Bose sub veel te duur. Het is eigenlijk de bedoeling dat alles op 1 versterker kan, als dit niet gaat dan moet ik misschien gewoon een crossover nemen, en dan gaat het denk ik gewoon probleemloos; mixer-crossover-
          1 kabel naar Bose eq- en dan naar versterker.
          1 kabel naar versterker voor subs.
          Maar het is ook een oude controller, niet met sub aansluiting, maar is het onmogelijk om met 1 versterker te werken? Zo ja, dan koop ik subs+bijbehorende (lichtere) versterker en een crossover.

Met Vriendelijke Groet, SWDJ

Comment

Working...