compressor... noise gate ?? enz enz

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

ik heb eens voor een collega een vergelijkende test gedaan met behringer en samson.

De samson was toch echt wel beter.

Bij de behringer ontdekte ik al onmiddelijk dat er een niveauverschil van 1 dB zat tussen kanaal 1 en 2.
    Ook de afregeling is iets correcter en fijner bij samson.

Profiel ook maar eens ge-update....
    Nee, een foto lukt echt niet!

Comment

• EP Woody
      • May 2001
      • 795

citaat:verder de bass mic net uit het midden van het demp gat bij resonantievel...
      Volgens mij is de beste manier om je microfoon neer te zetten zo dicht mogenlijk (cm of 5 afstand ofzo) van je voorvel, je kloppervel (dus niet resonantievel met gat erin). En dan net uit het midden, dus net iets naast de klopper. Dan krijg je meestal het lekkerste geluid.

Als je Kick goed gestemd is. Strak laag, en een lekkere tick erin.

Probeer dus eens wat met de plek van je mic te spelen. Denk dat je daar verder mee komt dan met effecten.

En daarnaast goed EQ-en.

Wat lifesound zegt :
      citaat:1.6 kHz bijdraaien
      100 à 200 Hz wegdraaien
      4 à 5 kHz bijdraaien
      Succes

Groeten Erwin

Het leven is waardeloos, maar er is een ding dat me op de been houd ...........

Comment

• Davy Gabriels
        • Aug 2002
        • 819

citaat:ik heb eens voor een collega een vergelijkende test gedaan met behringer en samson.

De samson was toch echt wel beter.

Bij de behringer ontdekte ik al onmiddelijk dat er een niveauverschil van 1 dB zat tussen kanaal 1 en 2.
        Ook de afregeling is iets correcter en fijner bij samson.
        Het gaat mij vooral over de vieze "klik" die je wel eens krijgt bij slechte gates.Daarom mijn vraagstelling,welke is een slechte of goeie gate.Heb ze namelijk hier niet allemaal staan om effe uit te proberen.

Comment

• lifesound
          • Apr 2003
          • 1052

Dan zou ik dbx 1074 aanraden.
          En ik vermoed dat de BSS gates ook niet slecht zullen zijn.

Comment

• Davy Gabriels
            • Aug 2002
            • 819

citaat: Dan zou ik dbx 1074 aanraden
            Die gaat jammer genoeg juist boven mijn budget.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

kick uitversterken :

1 PL20 vanaf het dekentje onderin de ketel naar het klopper-vlak laten wijzen

2 d112 vauit het gat naar het kloppervel laten wijzen

3 de drummer een fatsoenlijke harde klopper laten kopen, of gaffa om de klopper heen tapen

4 dat muntje : ach nee laat maar....

is there live on mars????

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

Is het nou echt verstandig iemand die begint aan te raden met 2 mic's in de bassdrum te gaan werken?

-Om te beginnen een fatsoenlijk gestemde bassdrum
                -Je had het over Evolution mic's dus je hebt waarschijnlijk een 602 niet optimaal, maar wel werkbaar. steek'em lekker een stuk de bassdrum in richting klopper. Als je zo'n statief kan krijgen wat je onder de hoop kan haken is dat perfect.
                -Eq'en zoals aangegeven, neem deze frequenties wel als richtlijnen en experimenteer zelf verder, zelf haal ik eerder wat weg bij de 300/400 doe niks in het middengebied, de click zoek ik meestal op door de bovenste middenband helemaal open te draaien (niet bij vol volume, heheh) en naar het gewenste gebied te sweepen en vervolgens de gain van die band terug te draaien tot de gewenste hoeveelheid.
                -Gate instellen: Zet je Attack Release en Hold parameters op nul en je treshhold op de maximale waarde. Draai nu de treshhold naar beneden totdat je bassdrum erdoor hoort komen. vraag de drummer tijdens deze soundcheck wel om even hard te trappen als dat hij dat tijdens de show gaat doen. Draai nu de treshold nog iets verder omlaag zodat ook de iets zachtere noten erdoorheenkomen, maar niet zover dat alle resonaties en andere geluiden erdoorheenkomen. Als je genoeg soundchecktijd hebt, is dit iets waar je best even wat tijd aan mag besteden, het luistert nl. vrij nauw. Okee als je dat gedaan hebt experimenteer dan met de release en hold totdat je de juiste envelope(demping uitgezet over tijd, waarmee je de lengte van de noten en de "sluitsnelheid" van de gate bepaalt)te pakken hebt. Dit zou het moeten doen...

Zo, dit was de lange versie, er zijn nog meer topics op dit forum te vinden over drums.

Dat dan weer wel...
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• lifesound
                  • Apr 2003
                  • 1052

citaat:
                  -Je had het over Evolution mic's dus je hebt waarschijnlijk een 602 niet optimaal, maar wel werkbaar. steek'em lekker een stuk de bassdrum in richting klopper. Als je zo'n statief kan krijgen wat je onder de hoop kan haken is dat perfect.
                  dus ik mag daaruit besluiten dat jij de evolutionreeks niet goed vind?
                  Sja, ieder zijn idee natuurlijk.

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

Nou ja zeg, trek jij altijd op deze manier je conclusies?
                    Als ik zeg dat ik een 602 niet optimaal vind, dan bedoel ik daarmee dat ik een 602 niet optimaal vind, niets meer, niets minder.
                    Je kent mijn mening over de gehele Evolution reeks helemaal niet!

Ik zal je zeggen dat ik enorm blij ben met deze serie, dat de 604's mijn favo tommic's zijn en dat ik nog een dynamische zangmic moet zien te vinden die even goed klinkt als een 855.(Oh, die zal er wellicht zijn, voor minimaal 3x zoveel centen)

Men neme een bassdrum, gooit er een D112 en een 602 in, doet een A/B test. Dan zul je moeten toegeven dat voor het door de topicstarter gewenste geluid de D112 absoluut een betere keus is. Een 602 heeft dit geluid van zichzelf veel minder en is dus in dit geval niet optimaal.

Een 602 is meer neutraal van klank, maar ook als je dát zoekt legt deze mic het in mijn oren weer af, tegen een béta 91 in dit geval. (directer en dieper) Dus puur op klank beschouwd is een 602 nooit optimaal, gaan de centen meespelen wordt het anders...

(edit, eea anders geformuleerd, maar de boodschap is nog dezelfde)

Dat dan weer wel...
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

Working...