Yamaha P2050

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • goldsound
    • Jan 2003
    • 429

Yamaha P2050

Bij de jeugdvereniging bij ons in het dorp hebben we een Yamaha P2050 versterker met een set boxen gekocht, maar weten over deze versterker niets.

Is er iemand die informatie/specificaties over deze versterker heeft. Ik heb op het internet al vanalles afgezocht, maar geen specificaties en dergelijke kunnen vinden.

Ook zou ik graag weten of er iemand ervaring met deze versterker heeft.

Bvd Goldsound

Jippie, binnenkort DIGAMS
    Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Ik heb hier (thuis) ook zon Yamaha staan, dat ding heeft een vermogen van 2*50watt, zover ik weet, aan 8 ohm...Je kunt de versterker mono zetten en er zit een highpass filter in, met 3 keuze : 20, 200 hz en flat.

Suc6 en groeten vanut His
    Olaf Duffhuës

Laat je horrrrrrrrreeeeeennnnnn...
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• DJ_matthias
      • Jun 2005
      • 620

Heren,
      mijn excuses voor het opgraven van dit stokoud topic, maar het lijk mij het meest relevante om mijn vraag/opmerking hier neer te pennen...

Bij ons in het jeugdhuis hebben we aan de topkasten (4x JBL JRX115) ook zo'n yamaha P2050 versterker hangen.
      Nu schrik ik mezelf net rot dat deze amp 50W op 8ohm levert en 60W op 4ohm (gelezen in de handleiding) en ik per kant 2 kasten heb hangen van 250W/stuk...
      Ik kom dus zegmaar een 200W/kant tekort in theorie, maar daar heb ik eerlijk gezegd in de praktijk nog niet veel van gemerkt...

De toppen houden makkelijk onze 2 JBL JRX 118S subs bij, die aan een CROWN XS500 hangen...
      De amp heeft buiten de powerLED geen indicatie van heat, clip of protect dus ik weet ook niet of ik hem tot aan z'n limieten aan het gebruiken ben. Tijdens het gebruik loopt hij niet (abnormaal) warm en hij is ook nog nooit uitgevallen.

Is het mogelijk dat ik met 60W per kant gewoon genoeg heb om de 4 speakers te gebruiken zonder een merkbaar verlies van prestatie? Dit lijkt me namelijk een zeer laag vermogen...
      we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
      Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by DJ_matthias
        Is het mogelijk dat ik met 60W per kant gewoon genoeg heb om de 4 speakers te gebruiken zonder een merkbaar verlies van prestatie? Dit lijkt me namelijk een zeer laag vermogen...
        Het is ook een heel laag vermogen, je komt geen 200 Watt tekort maar eerder 500 Watt. Bedenk daartegenover wel dat je voor 10 dB winst (gehoormatig een verdubbeling van de geluidsdruk) het vermogen met een factor 10 moet vermeerderen.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJ_matthias
          • Jun 2005
          • 620

Originally posted by MusicXtra
          Het is ook een heel laag vermogen, je komt geen 200 Watt tekort maar eerder 500 Watt. Bedenk daartegenover wel dat je voor 10 dB winst (gehoormatig een verdubbeling van de geluidsdruk) het vermogen met een factor 10 moet vermeerderen.
          Ik heb op de laatste fuif (3 weken geleden) met een decibelmeter rondgelopen en in het midden van de zaal haalde ik pieken van 110 dBa...
          (Wij hebben een 4-punts geluidsopstelling met een speaker in elke hoek van de zaal naar het midden gericht, oppervlakte 60m²)

wat gaat dit dan wel niet worden als ik er effectief een versterker van 300W/4ohm aanhang? Ik kan er echt niet aan uit dat deze amp "maar" 60W per kant levert en toch zo'n volume's kan produceren... (dit wil dan eigenlijk nog zeggen 30W per speaker?)
          we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
          Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by DJ_matthias
            Ik heb op de laatste fuif (3 weken geleden) met een decibelmeter rondgelopen en in het midden van de zaal haalde ik pieken van 110 dBa...
            wat gaat dit dan wel niet worden als ik er effectief een versterker van 300W/4ohm aanhang?
            Waarschijnlijk ergens rond de 115 dB, wanneer de speakers 250 Watt zijn kun je er met een gerust hart een versterker van 500 Watt op aansluiten, je gaat dan dus van 120 Watt naar 2000 Watt totaal vermogen en dat levert je een vermeerdering van ongeveer 12 dB op. Lijkt niet veel maar is gehoormatig meer dan twee keer zo hard.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...