rec uitgang

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Jasper
    • Apr 2003
    • 82

rec uitgang

Ik heb sinds kort een velleman mengpaneel(promix 100).

Op de achterkant zit een amp uitgang en een rec uitgang. Ik kom nog zover dat ik op de amp de versterker moet aansluiten. Nu wil ik een 2e versterker erop aansluiten. En mijn vraag luidt nu: hoe doe ik dat?
    Ik heb al op de zoekoptie gezocht maar alleen maar doorlussen gevonden. Dus kan ik mijn 2e versterker op die recuitgang plaatsen en zo niet, hoe lus ik dan die 2e versterker door.
    Alvast bedankt voor jullie reacties.

greetzzzzzzzzzzzz Dj jasper
  • ribbe
    • May 2002
    • 25

Hallo DJ jasper,

ik heb wat info over die mixer opgevraagd
    Waarschijnlijk kun je de rec. uitgang op je 2e versterker aansluiten, het is tenslotte gewoon een lijn signaal.

uitgang :
    master : 0.775V, 7V max. / 600ohm
    rec : 0.775V, 7V max. / 600ohm

Merk wel op dat dit waarschijnlijk ongebalanceerde (tulp) uitgangen zijn. Ik weet niet welke amps je gebruikt, maar als dit
    hifi versterkers zijn (zoals in iedere huiskamer staan) dan kun je dit zonder problemen aansluiten.

Wil je je amps nog verder doorlussen dan kun je zelf makkelijk een verdeelkastje maken, gebruik wel altijd afgeschermde kabel.

Ik hoop dat je hiermee verder komt, groetjes Ribbe

Comment

• DJ.T
      • Nov 2002
      • 1502

Ik doe mijn 2e versterker ook gewoon op mijn rec uitgang hoor, heb wel geen velleman, maar toch. Dit kan makkelijk en zonder problemen.
      Het enige nadeel wat je hebt is dat je waarschijnlijk je rec uitgang niet vanaf je tafel(tje) kan regelen en je master wel, deze mogelijkheid gebruik je toch al wel zo een paar keer per avond.

DJ.T Was Here
      We're ready to party, are you?

Comment

• Dj Jasper
        • Apr 2003
        • 82

dus dj-t, als ik hem op de rec aansluit geeft ie gewoon het volle volume en kan ik niet de sterkte van het geluid regelen met de schuifjes(klinkt heel erg newbie maar ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen).
        Alvast bedankt voor jullie reacties.

Comment

• Dekkertje
          • Feb 2003
          • 49

eindelijk kan ik hier ook eens iemand helpen, dus dat probeer ik dan maar. Als je de rec. uitgang gebruit wordt je Master fader (de 'schuifjes' heten faders) buitenspel gezet, je gewone faders kan je dan wel gebruiken, maar voor het volume van de 2e versterker kan je de masterfader niet gebruiken, natuurlijk wel voor de versterker op de amp uitgang.
          Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd,
          Gr33tz D3kk3rtj3

Buiten is het kouder dan 'snachts.
          Buiten is het kouder dan \'snachts.

Comment

• Dj Jasper
            • Apr 2003
            • 82

Is dat even makkelijk...... Ik heb helemaal geen master-fader. Dus ik krijg met mijn gewone faders even veel sterkte naar mijn amp als naar mijn rec uitgang.Bedankt

Comment

• DJ.T
              • Nov 2002
              • 1502

Bij mij schakelt hij niet de master uit hoor dekkertje, zou ook een beetje onlogisch zijn, dan kan je niet horen wat je aan het opnemen bent.
              Anders probeer je het gewoon eens jasper, veel kwaad kan het toch niet als je je versterkers eerst maar niet vol open zit.

DJ.T Was Here

Comment

• Dekkertje
                • Feb 2003
                • 49

citaat:
                Bij mij schakelt hij niet de master uit hoor dekkertje
                Bij mij wel (echt waar). Vind ik niet onlogisch, de sterkte voor de opname regel je bij het opnameapp. en niet op het mengpaneel.

Als je geen masterfader hebt weet ik niet hoe het zit, idd gewoon wat proberen, het kan geen kwaad.
                Mzzl, D3kk3rtj3

Buiten is het kouder dan 'snachts.
                Buiten is het kouder dan \'snachts.

Comment

• DJ.T
                  • Nov 2002
                  • 1502

Dekkertje,
                  jij zegt dat je het niet onlogisch vind, dit is juist het meest onlogische dat er is.
                  Stel je staat ergens een band te regelen en je wilt een keer een optreden opnemen, dan wil je niet dat je publiek niets meer kan horen alleen maar omdat jij op wilt nemen.
                  Natuurlijk zal je niet met zo'n velleman dingetje een band gaan regelen, maar dit is maar even een voorbeeld.
                  Record uitgangen worden eigenlijk altijd tegelijk met de master gebruikt.
                  Denk dus even na voordat je wat zegt dekkertje.

DJ.T Was Here

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5946

Zeg DJ.T: niet zo op de man spelen aub, dekkertje geeft aan hoe het op zijn mixertje gaat, niet meer en niet minder.

Er gaat hier iets mis in de manier van denken en de manier warop mensen een mixer ontwerpen.

Master signal uit: het signaal dat de mater uitgang naar je FOH ( Front Of House) stuurt.

Bij 99% van de mixers zit er een master fader op.
                    en een aparte rec uitgang

de rec uitgang gebruiken voor het regelen van een gedeelte van je FOH is erg complex.
                    ALs dj sta je vaak achter je FOH en hoor je dus niet wat een draai aan een knopje voor gevolg heeft.

het aansluiten van meerdere versterkers via de masteruitgang heeft veruit de voorkeur boven andere oplossingen.
                    op een heleboel amps. kan je doorlussen
                    en meestal maken mensen op de kisten van de amp(s) een doorlus.

Het is niet zomaar dat die doorlusjes standaard zijn, gepruts met een amp aan je rec. uitgang werkt voor thuis mischien nog wel als je druk bent met draaien in een zaltje wil en kan je die zorg er niet bij hebben

Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Dj Jasper
                      • Apr 2003
                      • 82

ik heb het geprobeerd en die amp op je rec. uitgang doet gezellig mee met de amp. uitgang.

Nu heb ik begrepen dat je beter kan doorlussen(let op weer een newbie vraag). Hoe doe je dat????
                      Bedankt voor jullie reacties.

En mod, als ik de uitgang van de rec bekijk hoef ik alleen 2 stekkers erin te douwen(zo een als je aux uitgang op je stereo). Zo gepiept hoor. Heb je bij de prof. mixers een heel andere uitgangstekker of ook gewoon een witte en een rode kabel???? want als je een andere heeft kan het misschien langzamer gaan ofzo????

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5946

Het probleem zit um ook niet in de moeilijkheid van insteken, maar juist in het afregelen...

Comment

• DJ.T
                          • Nov 2002
                          • 1502

Je hebt vaak wel gebalanceerde XLR-uitgangen, voor een beter geluid.

DJ.T Was Here

Comment

• zjeten
                            • Mar 2003
                            • 331

wat is nu eigenlijk het preciese verschill tussen gebalanceerd en niet gebalanceerd?
                            greets jeffrey

Comment

• ronny
                              • Dec 2002
                              • 2138

een gebalanceerd signaal geeft 6db meer als een niet gebalanceerd signaal. dus een gebalanceerde xlr masteruitgang zal 6 db harder gaan dan de gewone rca uitgang.

greetz ronny (bsl)
                              niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...