HK-Audio Powerworks

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Prins
    • Apr 2003
    • 98

HK-Audio Powerworks

Hallo.
    Ik ben op zoek naar een goede en betaalbare geluidsset.
    Nu viel mijn oog op de Powerworks-serie van HK-Audio, bv de RS 152X 300 Watt in combinatie met de bijbehorende subkast.
    Deze waren voorheen blauw, maar zijn nu ook leverbaar in het zwart.
    Ik weet niet of deze veel verschillen met de Premium's van HK.
    Ik wil ze gaan gebruiken voor drive-in werk.
    Iemand die ervaring heeft met deze serie?
    Graag reacties.

.

• Michael
    • Nov 2002
    • 643

Ik heb er wel wat ervaring mee. Kijk wel uit met de specs. Deze geven het program vermogen weer. De 300 watts program is dus 150 watts rms en de subs zijn ook 300 watts rms. Ze zijn de budgetlijn van HK en om eerlijk te zijn zijn er voor dat geld meer dan andere goede alternatieven. Kijk eens naar de Yamaha club speakers of de jaha DAP A serie speakers. Qua kwaliteit liggen ze gelijk echter het prijskaartje is anders. Ook moet je niet vergeten dat de geluidsdruk in half space staat weergegeven en dus een beetje een verkleurd beeld geeft. In full space ligt dat dus veel lager. Ik dacht een Db'tje of 3 ongeveer. De behringer eurolive kun je ook in dit straatje zetten en deze kosten toch wat minder centen. Vergeet ook niet de JBL soundfactor speakers. Die vind ik persoonlijk stukken beter klinken en hebben ook een hogere geluidsdruk.

Comment

• Prins
      • Apr 2003
      • 98

Alvast bedankt voor je info Michael.
      Ben jij ook bekend met de HK Premium serie, die is wel wat duurder maar wordt volgens mij ook veel gebruikt.
      Momenteel wordt er een 2e hands-set van aangeboden op de snuffelsite hier.
      Wat die behringer eurolive serie betreft, over het algemeen hoor ik mensen toch niet heel erg positief praten over het merk Behringer.
      Hoe zit het met die eurolive's, heb jij of iemand anders daar goede/slechte ervaringen mee?

Comment

• Michael
        • Nov 2002
        • 643

Ik heb de eurolive's bij het rijtje gezet omdat het net als de powerworks budget speakers zijn. Toch raad ik je eerder de powerworks aan dan de eurolive omdat de eurolive alleen goed klinkt als je een fatsoenlijke equalizer erachter zet want de behringers willen nog wel eens in de upper mid range wat sterk naar voren komen en schel klinken. De powerworks daarentegen is redelijk goed gebalanceerd en klink van zichzelf uit al redelijk goed. Als je de HK premium serie neemt pak je gewoon hetzelfde als de powerworks maar dan met wat meer vermogen dus aan jouw de keus. Heb je een budget dat naar boven kan pak je de premiums. Heb je nog niet zo'n grote feestjes en moet je een beetje op je centjes passen pak je dan gerust de powerworks, zijn voor de drive-in tot 150 personen best wel goed hoor. Moet je natuurlijk wel subjes erbij aanschaffen dan gaat dat best wel. Hebben best wel een lekkere punch in het diep en best wel helder. Beter dan B-1800X maar deze heeft weer wat meer vermogen. Zoals iedereen eigenlijk kan beamen, de eurolive heeft een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding maarja je betaalt niet veel en krijgt dus ook niet veel. Natuurlijk wel stukken beter dan DAP MC of RW speakertjes.

Comment

• T-Nuzz
          • Dec 2002
          • 274

Zit toch wel wat meer verschil tussen de Powerworks serie en de Premium serie van HK (voorheen LP serie). Zit toch wel wat beter spul in de PR-serie. Heb ze vergeleken toen ik zelf nieuwe speakers ging kopen. Ben toen voor de HK PR 115 gegaan. Die powerworks-serie is naar mijn idee een reactie op prijsstunters als Skytec, Dap, etc. Redelijk geluid voor een goede prijs. Genoeg voor al die barbecuefeestjes en kleinere buurthuizen, etc

(Alvast voor de mensen die niet kunnen lezen en willen gaan reageren. Er staat duidelijk dat het [u]een reactie op....</u> is. Ik maak geen vergelijking voor wat betreft kwaliteit.)

Tom nu via WLAN!!

Heb je dat echt allemaal nodig?

Comment

• Prins
            • Apr 2003
            • 98

Voor de mensen die het nog graag willen weten:
            Ik heb 2 Electrovoice Sx100's van een jaar oud gekocht.
            Ik ben van plan hier binnenkort zelf 2 laagkasten bij te maken.
            Het ontwerp van deze kasten is ook in het forum te vinden.

Ik ben van plan deze uiteindelijke set actief aan te gaan sturen.

Comment

Working...