Wat voor versterker Bij mijn boxen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dekkertje
    • Feb 2003
    • 49

Wat voor versterker Bij mijn boxen

Ik heb 2 200Watt Boxen staan van 8 ohm. Nou vraag ik mij af wat voor versterker je daarop aan kan sluiten. Ik dacht altijd dat het 8 ohm moest zijn maar laatst kreeg ik door dat dat niet hoeft. Hoeveel Watt kan ik er max. op zetten? alvast bedankt

Met mij is het altijd feest
    Buiten is het kouder dan \'snachts.
  • speakerfreak
    • May 2002
    • 1446

zoekfunctie.

en een versterker heeft geen impedantie, 8 ohm boxen kennen er dus zoiezo o, hoef je niet op te letten.
    is het kwaliteit je boxenkun je er wel 350watt opzetten.
    maar ga is zoeken kom je er achter dat het zo niet te zeggen is.

Frank, of the drive in show: The Xtreme Xperience.....
    Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Dekkertje
      • Feb 2003
      • 49

OK dan. De verkoper van een kapotte versterker zij dat m'n versterker was opgeblazen doordat m'n boxen niet goed waren. Maar als jij het zegt, dan geloof ik dat onmiddellijk. Thanks. ps. Ik zou niet weten wat ik dan moest invullen in de zoekmachine

Comment

• Dekkertje
        • Feb 2003
        • 49

dus alle versterkers kunnen er in principe op zonder dat ze schade aanrichten aan speakers en/of versterker. Weer wat geleerd. (Ja Ja, ik weet ook wel dat ie niet mag clippen hoor!)

Comment

• speakerfreak
          • May 2002
          • 1446

citaat: OK dan. De verkoper van een kapotte versterker zij dat m'n versterker was opgeblazen doordat m'n boxen niet goed waren. Maar als jij het zegt, dan geloof ik dat onmiddellijk. Thanks. ps. Ik zou niet weten wat ik dan moest invullen in de zoekmachine
          als je boxen gewoon 8 ohm zijn, en je hebt je geluid nooit uren voluit en vervormend laten aanstaan, dan kan je versterker niet door je boxen kapot gaan.

zoekfunctie, ehm tja eh vermogen, watt, versterker, boxen en versterker, dan staat er dus flink wat onderwerpen over rms vermogens , dat je versterker meer vermogen moet leveren dan je boxen zijn enz. enz

Comment

• RDH
            • Aug 2001
            • 298

dit klopt ook niet 100%.

citaat:als je boxen gewoon 8 ohm zijn, en je hebt je geluid nooit uren voluit en vervormend laten aanstaan, dan kan je versterker niet door je boxen kapot gaan.
            je kunt een amp gerust voluit in de vervorming rammen zonder dat ie eraan gaat...(speakers wel) wat je echter NIET moet doen is speakers met een te lage impendantie (lees: weerstand) bijv. 0,5 ohm (lijkt me te laag voor jouw amp, kan me vergissen) dit 'ziet' de amp. als kortsluiting en dat gaat dus niet goed (hij wordt warm, dit gaat gewoon niet goed). Dit zal de verkoper waarschijnlijk bedoelen of hij heeft er gewoon geen hol verstand van.

citaat:dus alle versterkers kunnen er in principe op zonder dat ze schade aanrichten aan speakers en/of versterker. Weer wat geleerd. (Ja Ja, ik weet ook wel dat ie niet mag clippen hoor!)
            dit klopt ook helemaal niet! wanneer ik achter jouw speakers een eindtrap gooi van zeg maar 1 kw @ 8 ohm dan zal ik je speakers gegarandeerd in de vernieling helpen doordat de speakers simpelweg buiten zijn maximale X-uitslag gaat en hierdoor kapot gaat.
            wat je waarschijnlijk bedoeld:

oververmogen is minder schadelijk dan te weinig vermogen

deze stelregel gaat in veel gevallen op, maar rekening houdend met de kwaliteit van je speakers moet je het simpelweg niet te gortig maken!

ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is...

groeten,

Remco

Comment

• speakerfreak
              • May 2002
              • 1446

citaat:dit klopt ook niet 100%.

citaat:
              --------------------------------------------------------------------------------
              als je boxen gewoon 8 ohm zijn, en je hebt je geluid nooit uren voluit en vervormend laten aanstaan, dan kan je versterker niet door je boxen kapot gaan.
              --------------------------------------------------------------------------------

je kunt een amp gerust voluit in de vervorming rammen zonder dat ie eraan gaat...(speakers wel) wat je echter NIET moet doen is speakers met een te lage impendantie (lees: weerstand) bijv. 0,5 ohm (lijkt me te laag voor jouw amp, kan me vergissen) dit 'ziet' de amp. als kortsluiting en dat gaat dus niet goed (hij wordt warm, dit gaat gewoon niet goed). Dit zal de verkoper waarschijnlijk bedoelen of hij heeft er gewoon geen hol verstand van.

citaat:
              dit was naar mijn idee ook wat ik zei hoor...
              maarum, 0.5ohm, mnee dat gaat haast geen 1 versterker lukken, mja auto versterker willen nog weleens 1ohm stable zijn..

Comment

• Dekkertje
                • Feb 2003
                • 49

maar stel, ik heb een versterker van 4 ohm, kan die dan op de boxen zonder dat het problemen geeft? En kunnen 6 ohm boxen op een 8 ohm versterker? Alvast bedankt.

Met mij erbij is het altijd feest

Comment

• speakerfreak
                  • May 2002
                  • 1446

NIEUWE VRAAG? EERST ZOEKEN !!

doe dat dan ook

Comment

• Dekkertje
                    • Feb 2003
                    • 49

sorry, maar ik kon nix vinden of begreep het niet. Ik hoopte op deze manier tot een duidelijk antwoord te komen. Ik had het ook op het geluidforum kunnen doen, maar deed het xpres al op het newbie-forum. Maar als je me geen duidelijk antwoord wil geven dan vind ik het errug jammer. Ik probeer het dan wel via een andere manier hoor. Maar ik dacht dat dit de makkelijkste weg was.

Met vriendelijke groet,
                    Dekkertje

Met mij erbij is het altijd feest

Comment

Working...