latency in cubase

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • youngblood
    • Dec 2002
    • 30

latency in cubase

hallo daar.
    Ik weet het, een sb live geluidskaart is SLECHT.
    en ik heb een VETTERE kaart nodig.
    Maar ik heb het geld niet..

PROBLEEM:

als ik audioopnames heb gemaakt, en ik luister het af, dan is het ok.
    maak ik er een aantal achter elkaar, van lange duur per keer, dan lukt dat ook nog wel, mits ik steeds alle foute opnames uit de audio-pool verwijder en cubase opnieuw opstart.
    Maar, als ik na al die lange opnames NOG een opname doe, dan zijn opeens alle andere audio-opnames gefucked, die lopen te snel of te langzaam, ik weet het ook niet hoe, maar ze doen het gewoon niet meer.
    Wat kan ik hiertegen doen?
    het onder een andere naam opslaan en dan in een nieuw arrangement opnieuw opvragen?
    Ik zou het erg fijn vinden als iemand me kan helpen
    groeten
    Youngblood

• Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Het probleem van Cubase is dat ie aan het begin de Sample rate insteld. Waar je voor moet zorgen is dat deze ALTIJD op 44.1 staat.
    Nu heeft hij waarschijnlijk bij die herstart de samplerate op 48 gezet, en daardoor klopt er niks meer van.
    Dit dus altijd aan het begin checken.

of gebruik Nuendo. Veel beter programma voor opnames. Cubase is hier ook eigenlijk niet voor gemaakt.

-------------------------------------------------------------------------
    Maar ik heb: AMC CD8, AMC 1100, 2 AMC CVT 2030 (buizen!)
    Sony MDS 503 md speler.
    3 paar Monster interlink 300
    2 Van del Hul bi-wiring speaker kabels (zilver, the cleartrack).

Comment

• youngblood
      • Dec 2002
      • 30

het geinige is dat de samplerate waar je het over hebt echt ook elke keer op 44.1 staat.
      en het gebeurt niet tijdens de restart, maar gewoon tijdens het nummer
      en waar kan ik nuendo vandaan halen?

citaat:
      Het probleem van Cubase is dat ie aan het begin de Sample rate insteld. Waar je voor moet zorgen is dat deze ALTIJD op 44.1 staat.
      Nu heeft hij waarschijnlijk bij die herstart de samplerate op 48 gezet, en daardoor klopt er niks meer van.
      Dit dus altijd aan het begin checken.

of gebruik Nuendo. Veel beter programma voor opnames. Cubase is hier ook eigenlijk niet voor gemaakt.

-------------------------------------------------------------------------
      Maar ik heb: AMC CD8, AMC 1100, 2 AMC CVT 2030 (buizen!)
      Sony MDS 503 md speler.
      3 paar Monster interlink 300
      2 Van del Hul bi-wiring speaker kabels (zilver, the cleartrack).

Comment

• Ward
        • Aug 2000
        • 352

nuendo kun je gewoon via grokster vinden. want uit de winkel heb je er niks aan want er hoort een steinberg kaart bij én een dongle.

Maar ik ben bang dat dit jou niet gaat helpen.. volgens mij heeft die Live kaart geen ASIO / GSIF drivers en dus zit vast aan het fucking trage DirectX of een of andere vage Multimedia driver.
        Ga eens kijken naar wat Terratec kaarten.. volgens mij hebben ook de iets goedkopere ook ASIO drivers/ondersteuning.

Groet,
        Ward

Intervisual Laser Productions

-=(no link? see profile)=-
        Groet,
        Ward

Comment

Working...