verstandige keuze?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djkoen
    • Nov 2002
    • 85

verstandige keuze?

Hallo allemaal,

Ik ben nu in het bezit van:
    2x Peavey HiSys 3XT (900watt RMS volgens Peavey Service Centre) 4ohm
    1x Yamaha SW118IV (500watt RMS) 8ohm
    1x Peavey 8.5C (2x425watt @ 4ohm, 2x550watt @ 2ohm)
    1x Roland SRA-540. (2x 425watt @ 40hm)

Ik heb nu de Roland versterker op de Peavey's gezet omdat ik de geluidskwaliteit beter vind bij een hoger niveau (gewoon weg minder vervorming...). Maar hij levert wel veel te weinig voor de speakers. De Peavey staat aangesloten op die Yamaha. Ik wil meer vermogen maar toch goeie kwaliteit. Ik zat zelf te denken aan twee keuzes:

1. Ik koop nog ergens een 2e hands Peavey 8.5C en zet allebij in bridge op 1 Peavey en ik hang de Roland aan die Yamaha.

2. Ik koop voor de Yamaha een andere versterker en (ik weet niet of het kan, maar heb het ooit gehoord) ik koppel die twee versterkers op een een of andere manier allebei aan de Peavey's (niet een hoog en een laag) en heb dus 2x 950watt.

Zijn er nog andere mogelijk heden of welke kan ik het beste nemen? Of zeggen jullie dat het kwa volume en kwaliteit niks uitmaakt.

Groeten,
    Koen.

Sound Projects Master Blaster: Beetje vreemd, maar wel lekker.
  • DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

Dat koppelen waar je het over hebt kan dus niet. Simpelweg omdat de ingang van je versterker sowieso geen 500Watt of andere grote vermogens aankan.

DJ.T Was Here
    We're ready to party, are you?

Comment

• bewap
      • Jun 2002
      • 239

Die peavey 3xt's zijn 700 watt rms volgens mij...

Comment

• djkoen
        • Nov 2002
        • 85

citaat:
        Die peavey 3xt's zijn 700 watt rms volgens mij...

Volgens de achterkant wel jahhh.... Maar Peavey Service Centre zegt dat Peavey alleen het vermogen van het laag erop zet. Volgens hun in de kast 900watt RMS.

Sound Projects Master Blaster: Beetje vreemd, maar wel lekker.

Comment

• Reemski
          • Dec 2001
          • 690

Hou maar aan dat ze 700 watt zijn....

Zoveel kunnen die 6,5" en tweeter niet aan.

Zelf heb ik met een 900watt versterker 1 speaker van een peavey sub (2x15" BW) over zijn x-max gedraait... (MET hi-pass filter op 40 Hz) waardoor de conus was verslapt en de centrering (zeg maar , gescheurd.

Die zijn ook 700 Watt RMS en 1400 Program. Toch wel krap...

Comment

• bewap
            • Jun 2002
            • 239

citaat:
            Hou maar aan dat ze 700 watt zijn....

Zoveel kunnen die 6,5" en tweeter niet aan.

Zelf heb ik met een 900watt versterker 1 speaker van een peavey sub (2x15" BW) over zijn x-max gedraait... (MET hi-pass filter op 40 Hz) waardoor de conus was verslapt en de centrering (zeg maar , gescheurd.

Die zijn ook 700 Watt RMS en 1400 Program. Toch wel krap...
            Dus die RMS meting klopt dus ook niet, want in principe kun je twee keer zoveel vermogen erop zetten, dus eigenlijk de program waarde. Maar als hij bij 900 watt wordt opgeblazen dan kun je beter zeggen dat de RMS waarde maar 450 watt is. Dat had ik niet verwacht van Peavey...

Comment

Working...