Waarvoor is een audio processor nodig?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • youngblood
    • Dec 2002
    • 30

Waarvoor is een audio processor nodig?

hallo ik ben dom
    waarom is een audio processor nodig?
    voor zangopnames en andere instrumenten?
    wat doet het voor iets extras?

• Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Over wat voor een audio processor heb je het?

-------------------------------------------------------------------------
    Maar ik heb: AMC CD8, AMC 1100, 2 AMC CVT 2030 (buizen!)
    Sony MDS 503 md speler.
    3 paar Monster interlink 300
    2 Van del Hul bi-wiring speaker kabels (zilver, the cleartrack).

Comment

• youngblood
      • Dec 2002
      • 30

ik weet niet wat voor audioprocessor. ik weet niet eens waarvoor men het gebruikt.

Comment

• Roland
        • Jan 2001
        • 480

Je hebt verschillende soorten processors. Vroeger had je er een bij de BOSE 802 series. Duidelijk hoorbaar verschil. Soort van automatische EQ. Die speciaal ontworpen is voor het systeem dat je gebruikt maar deze was alleen maar passief.

Nu heb ik passief/aktive processors op mijn sets. Deze regelen de in gangs spanningen naar mijn speakers.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

• youngblood
          • Dec 2002
          • 30

citaat:
          Je hebt verschillende soorten processors. Vroeger had je er een bij de BOSE 802 series. Duidelijk hoorbaar verschil. Soort van automatische EQ. Die speciaal ontworpen is voor het systeem dat je gebruikt maar deze was alleen maar passief.

Nu heb ik passief/aktive processors op mijn sets. Deze regelen de in gangs spanningen naar mijn speakers.

betektn dat dat je geluid voordat het in je oor komt, door de box al wordt ge e-qued?
          zodat je eigenlijk niet hoort wat je eigenlijk hebt gedaan/zodat je dus eigenlijk een onzuiver geluid hebt gekregen, dat iet overeenkomt met de werkelijkheid, endus op alle andere boxen anders gaat klinken?
          waarvoor kan men een audio processor gebruiken in opnames van zang, of andere audio opnames?

Comment

• dj_lucv
            • Aug 2001
            • 616

Een processor wordt niet alleen gebruikt bij opname maar ook bij het afspelen. Het is niet iets wat in je box zit maar gewoon 19"Het kan het geluid vervormen zoals jij wilt. Ook kun je er piepende microfonen mee voorkomen, met bepaalde processoren.

Comment

• Roland
              • Jan 2001
              • 480

citaat:

betektn dat dat je geluid voordat het in je oor komt, door de box al wordt ge e-qued?
              zodat je eigenlijk niet hoort wat je eigenlijk hebt gedaan/zodat je dus eigenlijk een onzuiver geluid hebt gekregen, dat iet overeenkomt met de werkelijkheid, endus op alle andere boxen anders gaat klinken?
              waarvoor kan men een audio processor gebruiken in opnames van zang, of andere audio opnames?
              Wat je er niet in stopt komt er ook niet uit.

Comment

Working...