Ik heb voor een klein setje voor 4 topjes van 8 Ohm een DAp Mission 900 eindtrap. Vermogen van 2*450 W / 4 Ohm 2*700 W / 2 Ohm.
Ik heb 2 tops dus doorgelust, zodat ze op 4 Ohm draaien.
De versterker zou op 2 Ohm moeten kunnen draaien.
Maar na een uur of 4 op half vermogen viel de versterker plotseling in de protect (oververhit). De ventilator bleef koele lucht blazen, terwijl je op de bovenkant van de versterker een ei kon bakken. Versterker effe uitgezet. Na een minuut ging hij weer aan, maar na twee minuten viel hij weer uit. Heb hem daarna maar niet meer gebruikt (had gelukkig een extra amp bij me voor de tops). Hij stond overigens helemaal vrij (niet in een flightcase of op andere amps.
Hij wordt morgen opgestuurd, en dan krijg ik (als het goed is) een andere.
Heeft een van jullie ervaringen met de Mission serie van DAP?
Ik heb 2 tops dus doorgelust, zodat ze op 4 Ohm draaien.
De versterker zou op 2 Ohm moeten kunnen draaien.
Maar na een uur of 4 op half vermogen viel de versterker plotseling in de protect (oververhit). De ventilator bleef koele lucht blazen, terwijl je op de bovenkant van de versterker een ei kon bakken. Versterker effe uitgezet. Na een minuut ging hij weer aan, maar na twee minuten viel hij weer uit. Heb hem daarna maar niet meer gebruikt (had gelukkig een extra amp bij me voor de tops). Hij stond overigens helemaal vrij (niet in een flightcase of op andere amps.
Hij wordt morgen opgestuurd, en dan krijg ik (als het goed is) een andere.
Heeft een van jullie ervaringen met de Mission serie van DAP?

aarnaast: Als alle leken hier op dit forum nou eens zouden eerst naar de specs van zo'n amps zouden kijken ipv meteen weer te roepen het is niks het is rotzooi, dan zouden de mensen zien dat die amps helemaal zo slecht nog niet zijn!! Maar waarschijnlijk heeft het merendeel op deze pagina veel te weinig verstand van de technische asspecten van een amp
Comment