Dynacord vs Ev

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pro`d`user
    • Jun 2002
    • 534

Dynacord vs Ev

Beste forumgebruikers,

De laatste tijd hoor ik steeds meer van Dynacord.
    Aangezien ik zelf van plan ben/was voor electrovoice te gaan vraag ik me nou toch af of Dynacord goed is??
    Wat zijn jullie ervaringen met het merk Dynacord in het algemeen??
    (zet er wel even bij welke serie je mee te maken hebt)
    Wat vinden jullie van Dynacord in vergelijking met een merk als Electrovoice of moet ik aan een lager/hoger niveau denken.
    Heeft iemand ervaring met beiden en wat vindt jij beter??

Zelf wou ik gaan voor de rx-serie van Ev maar in de laatste f**dback gids zag ik wat staan over de Dynacord P5 Limited Edition serie
    de sub heeft dezelfde speaker als de rx118 van Ev.. en in de topjes van Dynacord zitten ook Dl 15Y van Ev en HP8055 van Ev
    voor laag en mid.
    alleen de hoge tonen zijn dus dan niet van Ev speakers

Per kant 2subs en 1top stond er dan 1versterker bij de PM2600 van Dynacord, deze geeft 2*700watt laag en 2*600watt in het hoog
    deze set stond er voor ongeveer 10 000 euro

Ik weet niet wat de Electrovoice rx 218 (amerikaanse versie, met 2*18"EVX 180 speakers) kost, iemand wel??????, maar ik neem aan zo'n 2500euro, als je die in combinatie zou nemen met bijvoorbeeld de rx212 van zo'n 2000euro en een versterker van bijvoorbeeld 3000euro
    de p3000 van ev dan zit je op een totaal van 7500euro, dat is een verschil van 2500euro.

Is die dynacord set dan echt deze 2500euro meer waard???

Barry K.
    Only the best is good enough
    Barry K.
    Wij werken met EV ole ole
    In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

Hallo,

Ik heb hier zelf een XA28 setje (forum line) van Dynacord staan en doe daar een top40 band mee. Ik (en de band) zijn er zeer tevreden over, het is zeer compact, weegt niet veel en gaat zeer hard.

Voor de rest Dynacord/EV is het denk ik meer een kwestie van smaak.

MVG Willem (info@w-s-s.nl)
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Mr Dj
      • Jan 2002
      • 836

jah zoals je hoogstwaarschijnlijk weet is dynacord van Ev (ik heb gehoord dat ze met dynacord stoppen, maar of dit gerucht nu waar is...weet iemand het) maargoed, ikzelf werk met de rx115 als toppen en bevallen uitstekend. en de dynacord s1200 amps doen ook hun werk zoals het hoort. de P5 (powermax 5 bedoel je of ben ik niet up-to-date genoeg) heb ik geen ervaring mee. wel heb ik eens met de powermax 3 gewerkt en vond deze tegenvallen qua bas. topjes klonken wel lekker

Maar ik heb Denon (en hoe)

Comment

• De Cirkel
        • Nov 2002
        • 12

Wij (St Culturele Cirkel) zijn ook met deze vraag bezig. Wij zoeken voor onze voorstellingen in de grote zaal een nieuwe geluidset. Deze moet worden gebruikt bij vooral klein-theater en jazz voorstellingen.
        Wij hebben bij diverse een offerte gevraagd, Dynacord, EV, KS, Turbosound en D&B..........

Een aantal weken geleden hebben we een Dynacord P5 set gehad om te testen. De set was uitgevoerd met 3-weg toppen. Bass was in zeer ruime mate aanwezig, we hebben zelfs het laag wat terug moeten nemen. Getest hebben we met een de voormalige begeleidingband van Rosa King, een Cabaretvoorstelling en een filmhuisvoorstelling. Voor de prijs, van nog geen 8500 Euro een zeer acceptabel soundje. De set met 2-weg topkasten is zelfs ruim 1000 EURO voordeliger. Dus het kan voordeliger dan 10000 EURO !!!!
        Binnenkort (half december) willen we ook een EV set horen, RX218 laag, en RX115/75 topkast.

Comment

• -Cyriel-
          • Apr 2001
          • 66

Even een opmerking voor de Cirkel: Ik ben zelf zeer te spreken over de Dynacord setjes (vooral powermax 5 en forum line), maar voor live muziek en voorstellingen zou ik, als het qua budget mogelijk is, zeker voor D&B gaan. Klinkt gewoon veel warmer en natuurlijker..

http:// zie profiel
          http:// zie profiel

Comment

• RDH
            • Aug 2001
            • 298

Ik heb ook een klein dynacord setje, de CX serie (CX-11).
            Dit is een 300 watt 12/2 full range kastje.

ik vind het geluid prima, de hoogweergave is prima de bassweergave valt wat tegen maar dat is voor een 12" kastje natuurlijk niet vreemd.

kwil d'r nog een keer (het liefst dynacord) subs onder zetten maar daar heb ik het geld niet voor

groeten,

Remco

Comment

Working...