Titel/CD bestand maken.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beats4U
    • Sep 2002
    • 28

Titel/CD bestand maken.

Gelet op het enorme aantal cd's/platen/md's die wij in de loop der jaren hebben aangeschaft, bestaat bij ons de behoefte op de titels hiervan op een logische wijze op te slaan. Het idee is dan om deze met een palmtop te kunnen raadplegen. Lekker makkelijk want je zoekt je soms het lzrs. In het verleden ben ik al begonnen met behulp van davi-music. Maar die bestaat niet meer. Via Windows mediaplayer kom ik er niet uit. Wie o wie helpt ons op gang.

Erno Hartsuiker
    Beats4U

• Reemski
    • Dec 2001
    • 690

Zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken zoeken

En begin bijvoorbeeld eens bij:

Site ziet er knullig uit. Programma werkt goed.. En is niet duur.

Comment

• Mark
      • Aug 2000
      • 432

En dit is de 3e keer dat iemand het vraagd... dus nogmaals:

http://www.licht-geluid.nl/forum/top...?TOPIC_ID=3649
      en
      http://www.licht-geluid.nl/forum/top...ragen%2E%2E%2E

Mark

Bijgewerkt door - Mark op 04/11/2002 12:54:26
      Mark

Comment

• Disco Service Apeldoorn
        • Nov 2000
        • 299

Of doe zoals wij .

Koop BPM studio www.bpm-studio.nl

Als je het te zoeken nummer gevonden hebt ( in 1 seconde ) kun je hem direct ook draaien.

Kost wat meer, maar wel veel makkelijker.

Schrijf zelf wat in Exel , vaker al gezien maar ik kan het ook niet hoor.

Wij hebben D&R, Dateq , Ohm, Rcf, Bose, Jbl, Ev, Nexo, Denon, Genelec, Sabine, Marantz pro, American Dj AKG, Samson DAS, Verlinde, Prolyte en nog veel meer

Comment

• reflection
          • Mar 2002
          • 413

ik gebruikte daar microsoft acces voor, is een muziekdatabase bij.....

francis
          Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• Beats4U
            • Sep 2002
            • 28

Nou, we zijn eruit.

Erno was even vergeten te vermelden dat we natuurlijk niet van plan waren alles met de hand in te voeren. Het programma moet dus een automatische link met CDDB hebben.

Na wat zoeken hebben we uiteindelijk Music Library aangeschaft.

Kost net zoveel als één CD, dus dat mag geen probleem zijn.
            De database is al keurig ingericht op CD's, MP's e.d. maar is geheel naar eigen inzicht aan te passen.
            En inderdaad: invoeren via CDDB en ook enkele andere internet-databases.

Werkt toppie, zeker in batch-mode. Lade open, CD erin, lade dicht, CD wordt gelezen en de lade gaat weer automatisch open zodat je de volgende CD er in kunt doen. Het gaat sneller dan je je CD's weer op kunt bergen. Na het laden van een een flinke stapel (wij deden een koffer per keer) verbinding maken met internet en de rest gaat vanzelf. Bij twijfel vraagt hij even om welke CD het gaat (uit een lijstje van meerdere CD's). CDDB heeft bijna alles beschikbaar. Samen met de andere databases kwamen wij tot ongeveer bijna 100% van alle officiele CD's. Alle zelfgemaakte compilaties, mixen e.d. moesten we natuurlijk wel zelf invoeren.
            Een probleem met de data uit CDDB is wel dat de data niet consequent zijn ingevoerd. Vooral bij verzamel CD's staat als artiest vak Various Artist o.i.d. De artiest staat dan bij de naam van de track.
            Ook de data van onze Pioneer CD-pool CD's staat er maar gedeeltelijk in, een heel verschillend ingevoerd. Hier zijn dus wel wat reparaties gewenst. Maar niet echt noodzakelijk want je kunt gewoon over alle velden heen zoeken.

Maar toch: toppie. In totaal 8 uurtjes werk hebben we al 450 CD / 6200 tracks in de database zitten. Nog een dag en alles zit er in.

Ik heb nu alles in een oude Palm 100 gestopt die ik nog had. Werkt perfect. Gewoon zoeken op een stuk tekst uit artiest of titel en hij vindt alles.
            Een printje voor mensen die een verzoeknummer willen aanvragen. Kunnen ze zelf kijken wat we bij ons hebben.

We wilden eigenlijk een oude laptop kopen maar ik vraag me af of dat de moeite nog waard is.

Misschien kunnen jullie er iets mee

Roelof-Jan Vink
            Beats4U

Comment

• wouter82
              • Sep 2002
              • 60

Niet dat het nog zin heeft om te vermelden maar toch nog even: Musicat werkt ook perfect!
              (http://www.podsoft.com als ik me niet vergis).

Comment

Working...