Service van Gemini

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • partyfish
    • Aug 2002
    • 5

Service van Gemini

Hallo daar,

Ik ben hier nieuw en ik heb een vraag:

Ik vroeg in een winkel naar een Gemini product en daar kreeg ik te horen dat zij sinds 2 jaar geen zaken meer met Gemini deden omdat de kwaliteit van de service kortgezegd ruk was.

Hoe is het tegenwoordig gesteld met de service van Gemini?
    Ik zou graag jullie ervaringen horen...

Vriendelijke groeten,
    The Partyfish
  • Dave
    • Jan 2001
    • 757

Welke service?
    Heb zelf een gemini 646. Binnen een jaar de faders aan het kraken. Die superieure garantie van ze omvat niet de faders, potmeters en schakelaars. Alleen als bv. de voeding ontploft (daar wacht ik nu eigenlijk op) heb je een kans om iets terug te krijgen. Onderdelen nabestellen is duur en duurt ook ontzettend lang. Slechte service van een amateurmerk.
    Denk dat dit mijn mening betreft gemini wel weer geeft.

U x I = Boem.

Comment

• diederik van Nimwegen
      • Jun 2002
      • 82

This post is no longer available
      Last edited by diederik van Nimwegen; 28-10-08, 01:00.

Comment

• Rob
        • Dec 2000
        • 470

nou bij mij hadden ze dat ding na twee weken in de reet mogen stoppen ( of iets anders ) ik had niet eens 1.5 maanden kunnen wachten.

Rob v.d. Molen
        N.R.G Dj-Team
        " Heb je een job....huur dan Rob de lichtbob "
        Rob v.d. Molen

Comment

• diederik van Nimwegen
          • Jun 2002
          • 82

Last edited by diederik van Nimwegen; 28-10-08, 00:59.

Comment

• Dré
            • Nov 2001
            • 409

Prachtige reacties allemaal.

Lange wachten op de PMX-500... MOMENTEEL is hij in backorder. Dit betekent dat Gemini Frankrijk door de voorraad heen is. Hij komt einde volgende week weer binnen. De afgelopen maanden heb ik echter keurig zo'n 4-8 PMX-500's per week binnen gekregen.

DUS: Als iemand heel lang op z'n PMX-500 heeft zitten wachten zou het zo maar eens kunnen zijn dat z'n leverancier zich ergens achter verstopt. EN: De PMX-500 is nog gewoon leverbaar. Dus OF de schrijver in dit forum lult uit z'n nek (kan hij bij zichzelf nachecken) OF z'n leverancier lult uit z'n nek (da's namelijk dan de ENIGE optie die overblijft).

Geen garantie op faders? Heb je de garantie van Ecler wel eens gelezen? Ecler is toch echt een A merk of niet? GEEN garantie op faders. Heb je de garantie van Numark wel eens gelezen? GEEN garantie op faders! Gemini geeft tenminste nog 3 maanden garantie op z'n faders. Dus ook dat is nogal lekker overtrokken. Verder zijn defecte faders vrijwel altijd het resultaat van OF een verkeerde fader techniek (het type DJ's dat bij mij altijd de haren in m'n nek overeind doet komen) OF van DJ's die vergeten hun mixer even af te dekken als ze hem niet gebruiken (en da's nou iets dat voor ELKE mixer niet echt goed is).

Hoe is de reparatie-afdeling van Gemini? Helaas gebeurt dit nog steeds in Frankrijk. Jac is wel bezig met een center hier in Nederland maar vooralsnog is nog niet aan de orde. Hierdoor kun je een product soms wel een week of 2 kwijt zijn. Als het langer is dan wordt dat veroorzaakt door je leverancier (die het "even" te druk heeft met het doorgeven van de reparatie aan Gemini Frankrijk o.i.d.). Kleine reparaties doe ik altijd zelf (defecte voeding, krom plateau o.i.d.). Die onderdelen heb ik dan altijd binnen een dag of 3 binnen. Als het dan bij iemand anders dus langer duurt dan heeft dat zo z'n reden (en hoogstwaarschijnlijk kun je die reden plaatsen bij de betreffende leverancier).

Nog even over dat sommige dealers geen Gemini dealers meer zijn... Er zijn, begin dit jaar, een flink aantal Gemini dealers uitgeknikkerd omdat ze OF vrijwel niets deden OF er een zooitje van maakten. Zo'n EX dealer zal dan niet gaan zeggen "ik ben geen dealer meer omdat ik er een zooitje van maakte" maar zal eerder voor de makkelijke "lul uit je nek" methode kiezen en dus iets zeggen in de trant van "Gemini is een kutmerk o.i.d.".

Kortgezegd: Dit topic is een perfect voorbeeld van "zo maar wat flauwekul roepen" zonder dat dit onderbouwd is. Ook is het zo jammer om te zien dat er zoveel leveranciers zijn (want ook daar is een groot probleem) die gewoon liegen dat het gedrukt staat.

Waarvan akte!

-- Pardon my French, I'm Dutch --
            -- Pardon my French, I\'m Dutch --

Comment

• partyfish
              • Aug 2002
              • 5

Dus als ik dré goed bedrijp dan is dat gezwam van die problemen met reparaties etc. een beetje overdreven?

Ik was namelijk van plan CDJ 20's te kopen. Ik denk dat ik dat dan nog steeds ga doen, ook al is de service niet echt super.

Comment

• pro`d`user
                • Jun 2002
                • 534

heey diederik nouw niej emotioneel worden he..
                we leven allemaal met je mee...
                maar nu kan je wel mooi betere mixer kopen
                dateqje

Barry K.
                Only the best is good enough
                Barry K.
                Wij werken met EV ole ole
                In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• diederik van Nimwegen
                  • Jun 2002
                  • 82

Last edited by diederik van Nimwegen; 28-10-08, 00:59.

Comment

• Arie de W
                    • Oct 2001
                    • 176

Waar kan je eigenlijk losse onderdelen vandaan halen.
                    Zoals lasers en displays ,want heb hier 2 cd-spelers staan van geminin en daar is het backlight van kapot.En van een andere beginnen de lasers slecht te worden . Voor de rest nog nooit problemen mee gehad .

Arie
                    Arie

Comment

• Olaf Duffhuës
                      • Oct 2000
                      • 2477

Ik ga mee met het verhaal van Dre....moet er wel bijzeggen dat Jac. er idd alles aan doet om het goed aan de man en onder controlle te krijgen, qua service...Die laat soms wel eens te wensen over..maar...niet vaak...En Jac is niet zomaar ff en mannetje wat een paar jaar ff wat dozen schuift en dan zegt toedeledokie...Jac. is zelfs bezig om de speakers aan te laten passen aan europeese norm...dus dat ze niet meer dat Americaanse schelle hebben...En aan de reparaties bij ons te merken..wordt Gemini steeds beter en beter..

en vlak ook niet, dat sommige winkels vaak hard roepen : kunnen wij leveren...maar ik weet 1 ding, als je bij Gemini je rekening niet optijd of niet betaald, dan krijg je ook niets geleverd...En dat hebben zoongeveer alle merken...Zelfs als bij DAP 2 weken achterloopt, dan krijg je geen spullen...En daar hebben ze ook de meest gangbare spullen op voorraad..Net als Bij Gemini..

Olaf, Duffhuës Edit Company.
                      Heesch.

Ik wil een Volkswagen...zit een E, een A en een W in...EAW..
                      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Dré
                        • Nov 2001
                        • 409

citaat:
                        citaat: Dus OF de schrijver in dit forum lult uit z'n nek (kan hij bij zichzelf nachecken) OF z'n leverancier lult uit z'n nek (da's namelijk dan de ENIGE optie die overblijft)
                        Ik ben even wezen checken bij de schrijver van dat bericht, Mezelf dus..
                        Het blijkt dat het verhaal gewoon waar is!!
                        Ik had niet anders verwacht.

Waarom had ik het zo "stevig" opgeschreven? Om duidelijk te stellen dat er nogal wat geluld wordt in deze branche.

En aangezien dat op jou niet van toepassing was heb je het jezelf niet persoonlijk aangetrokken (zoals het hoort).

So no hard feelings neem ik aan? Toch zou ik een andere leverancier zoeken (eentje die NIET uit z'n nek zit te lullen kan verfrissend werken wellicht

Comment

• Dré
                          • Nov 2001
                          • 409

citaat:
                          Waar kan je eigenlijk losse onderdelen vandaan halen.
                          Zoals lasers en displays ,want heb hier 2 cd-spelers staan van geminin en daar is het backlight van kapot.En van een andere beginnen de lasers slecht te worden . Voor de rest nog nooit problemen mee gehad.
                          Je kunt gewoon bij elke GOEDE dealer terecht.

Bijgewerkt door - Dré op 15/09/2002 00:34:28

Comment

• Merijndj
                            • Mar 2001
                            • 660

citaat: Je kunt gewoon bij elke GOEDE dealer terecht.
                            Kan je ook een voorbeeld geven???

(Ik kan hem trouwens wel aanvoelen dat het antwoord 'new line' is).

groet,

MerijnDJ

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5946

Het jammere van deze tread is dat één kant van het verhaal nooit te achterhalen is, de winkelier over wie dit gaat zal ws. niet actief zijn hier.

Het verdere verloop van deze discussie zal even op zich laten wachten.
                              Dit topic krijgt van mij een slotje, ik wil eerst even ruggespraak houden met de founders van de forums alvorens ik hier verder over wil uitweiden...

wordt vervolgd!

Moderator J&H Licht en Geluid Fora
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...