citaat:hoi ik wil graag een discomeubel bouwe maar ik kan geen inspiratie opdoen als je leuke ideeen hebt zou ik er wel graag een bouwtekening bij willen
En dan kopieer ik van ergens waar de vraag al es gesteld is ... pas de tekst aan aan het materiaal wat er in moet, en hup, case is af. Link naar foto staat erbij, tekeningen kan ik je ook wel naar doorverwijzen:
__________________________________________________ _________
Een optie is misschien zoals wij het doen. Ons discobarmeubel zie je op deze link
Daar zit dan in, je controle unit van je CD-speler, daaronder je mengtafel, rechts zit dan je lader, zo in de koffer dat je laders er nooit af kunnen gelopen worden of beschadigd worden (arré, zeg nooit nooit hé). Boven je laders kan je dan bijvoorbeeld zoals bij ons 4 units extra nemen voor lichtsturingen of of in ons geval een MD-speler.
Het geheel kan uiteraard gespiegeld worden (mengpaneel en bediening rechts, laders en lichtsturing links)
Onze PU die zitten in een apparte case en die komen naast dit geheel te liggen.
Eventueel nadelen:
1. je hebt misschien graag je cd-spelers los van de rest, dat gaat hier dus niet, maar als je alles los wilt, stja, dan zal je alles in een apparte case moeten steken.
2. je steekt je lichtsturing vast bij je discobar, zou ik niet doen, die lichtsturingen heb je best wel eens los nodig, ik zou licht en geluid NIET in dezelfde koffers steken.
3. PU's liggen misschien wat ver van je mixer?
OPLOSSING ZOALS HET MISSCHIEN OOK KAN ...
Je bekijkt de foto in de link hierboven. Denk rechts die 4 extra units boven die lader weg. Daar past perfect een PU op. Laat aan de linkerkant naast de mengtafel net hetzelfde bouwen.
Samengevat:
Links heb je 2 units vrij, daarboven staat een PU.
Midden heb je je bediening en daaronder je mixer.
Rechts heb je 2 units lader van CD-speler, daarboven staat een PU.
Zo heb je een vrij compact (3 x 19inch naast mekaar) en heel makkelijk meubel. je kan beslissen om je PU vast in de case te zetten, of ze te vervoeren in een losse case (per twee, neemt weinig plaats in), en enkel wanneer je ze gebruikt mee te nemen ... Het is allemaal wat je zelf wil. Je kan verschrikkelijk veel richtingen uit, misschien stonden hierboven enkele interessante iedeetjes tussen ...
Ohja, wij leggen ons lichtsturingen boven op het deel met de lader en de MD-player. Daar past (uiteraard) een 19" koffer perfect op, dus dat staat best mooi.
Ook een XL van ZERO88 (die wij gebruiken) past daar net op.
Dat is uiteraard bij de kleinere zaken, anders liggen de lichtsturingen gewoon een paar metertjes verder bij de LJ ...
Siesow
____
Rv.
____

Comment