Zelfbouw Flightcase (Fantom)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lithium
    • Aug 2002
    • 1

Zelfbouw Flightcase (Fantom)

Ik heb me een week geleden de Fantom van Roland gekocht, ik dacht wel iets te vinden voor het trasport, maar dat is niet zo goed gelukt

Daarom dacht ik aan zelf een flightcase te bouwen. Ik heb er de laatste paar dagen informatie over opgezocht. En tot de conclusie gekomen dat ik er '10 mm multiplex met harde formicalaag' nodig voor had.

Dus vandaag hier in Gent (Oost-Vlaanderen, Belgie) op zoek gegaan naar dat soort hout, maar helemaal niets gevonden.

Wat ik nu wou vragen: Weet er toevallig soms iemand waar ik dat bepaald soort hout kan vinden, hier in Gent en omstreke?
    En soms enige tips voor ik er aan begin ?

dank

• Tiemen
    • Dec 2001
    • 944

Email me es...Als het niet teveel is kan ik wel iets regelen.

Tiemen

Comment

• dj_lucv
      • Aug 2001
      • 616

Waarom 10 mm, dan krijg je een zwaar kissie. Neem gewoon normaal fc-hout, dat is er voor gemaakt he.

Comment

• (m)IRON
        • Jun 2001
        • 196

citaat:
        ...En tot de conclusie gekomen dat ik er 10 mm multiplex met harde formicalaag' nodig voor had....
        Ehm...10 mm is een standaard maat (Zwaar?!?!), en multiplex met formica koop je als 'echt' flightcasehout..(Bij bijvoorbeeld http://www.new-line.nl/)

--->>>Klik hier<<<---
        --->>>Klik hier<<<---

Comment

• Radar
          Moderator
          • Jul 2002
          • 890

Zolang je er de oorlog niet mee hoeft te winnen of de kist wil gebruiken voor bobslee wedstrijden is gezien het gewicht van zo'n ramplank 6 of 7 mm dik genoeg.
          en kijk eens rond in de diverse fora hier, staat zat info over het inelkaar bouwen van kisten.Tip van ikke: gewoon beginnen.

Ik doe niet aan bijgeloof.
          Dat brengt ongeluk.

Comment

• dj_lucv
            • Aug 2001
            • 616

Volges mij is 7/8 mm normaal hoor.

Comment

• Thomas
              • Apr 2001
              • 49

9 mm multiplex + 1 mm formica laag dacht ik zo

Groeten uit Belgiƫ

Comment

• Reemski
                • Dec 2001
                • 690

Standaard fc-hout maten zijn 7 mm en 10 mm.
                In deze maten vind je ook alle hoekprofielen / sluitprofielen / e.d.

10 mm wordt veel gebruikt voor de kisten met zware inhoud (amp-cases) en 7 mm voor de lichtere toepassingen.

Mijn voorkeur voor 7 mm wordt eigenlijk ook steeds groter, die andere cases zijn toch vaak wel rete-zwaar...

Comment

Working...