Popnagels handvatten en sluitingen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Calibra
    • Jul 2001
    • 64

hey,

dat komt ook niet veel voor. Alleen bij cases met extreem hoog gewicht en erg dun hout, wordt dit veel gebruikt.

het is natuurlijk wel beter om het te gebruiken, betere gewichtsverdeling.

MVG,

Danny

MVG,

Danny

Comment

• ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

Toch raar Danny dat wij al jaren kabelkisten gebruiken die, bijvoorbeeld, vol zitten met 63A kabels en die geen achterplaatje hebben en ook geen loszittende handvaten hebben.

Zou het ook een beetje te maken kunnen nebben met de houtkeuze (in ons geval 9mm berkenmultiplex)?
      Volgens mij wel...

Achterplaatje op een case die ongeveer 25 kg gaat wegen is zinloos.

Ralph,
      Sounddesigner

Comment

• CyberNBD
        • Aug 2000
        • 1318

Heb ook op geen enkele flightcase achterplaatjes, en er zitten er toch een paar heftige kissies tussen.

Greetzzz,
        Tom
        CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• Danny duyts
          • Feb 2002
          • 87

help me even dsa

Comment

• dj_lucv
            • Aug 2001
            • 616

Ben nu bezig met het ontwerpen van nieuwe flightcases en wil die misschien van plastic gaan maken: zie topic: http://www.licht-geluid.nl/forum/top...?TOPIC_ID=5220 Die zal ik dan dus ook met een achterplaatje vast moeten maken? Of zou ik dan ook iets van metalen profielen eraan vast moeten maken omdat het plastic anders breekt?

Comment

• Disco Service Apeldoorn
              • Nov 2000
              • 299

De enige mogelijkheid om een handvat 100 % zeker aan een flitecase te bevestigen is via een achterplaat.

Er zijn zeker veel cases in omloop die deze achterplaat niet hebben.

Vele daarvan zullen waarschijnlijk niet afbreken, maar zeker andere ook wel. ( ervaring spreekt).

Iedere professionele flitecase bouwer gebruikt deze achterplaten, de prijs is zeer laag, dus waarom zou je het niet doen.

Het nadeel is dus dat je kist er zeker 2 euro duurder van wordt, maar wel veel mooier is afgewerkt van binnen + de extra zekerheid van montage.
              Verder is dit ook de enige juiste optie bij het vervangen van een handgreep.

DUS WAAR LULLEN WE EIGENLIJK OVER !!!!

Comment

• dj_lucv
                • Aug 2001
                • 616

ben nu een boodschappenlijstje aan het maken met het showtec boek erbij. Voor alle aansluiting vlinders hoekstukken etcetera. Maar daarin staan geen plaatjes van het juiste formaat om aan de achterkant van een vlindersluiting te maken.

Comment

• Robert
                  • Aug 2000
                  • 630

En je hoeft ook niet bang te zijn dat je sloten het niet houden, een enkele vlindersluiting heeft namelijk een kracht van ongeveer 200 kg. En jij hebt er vier, dus........

Greetz!

Robert

May the source be with you

Comment

• Tiemen
                    • Dec 2001
                    • 944

citaat:
                    Iedere professionele flitecase bouwer gebruikt deze achterplaten,
                    Stop eens met zeveren en spreek voor jezelf, misschien doe jij dat maar ik ben nog zo geen tegen gekomen, en ik spreek ook uit ervaring dat er nog nooit een handvat losgekomen is, zelfs bij 24ch silicon dimrack, versterkerracks, kabelkisten, enz. die je allemaal bijzonder zwaar kan noemen...

Tiemen

Ps tis flightcase

Comment

• ralph
                      Banned
                      • Aug 2000
                      • 2649

citaat:Iedere professionele flitecase bouwer gebruikt deze achterplaten, de prijs is zeer laag, dus waarom zou je het niet doen.
                      ....Dat is voor mij een verkoopagrument dat hoogstwaarschijnlijk werkt om mensen die niet kunnen kistenbouwen over de streep te trekken om die twee pleuroos per greep extra uit geven. ( bij de meeste kisten die ik voorbij zie komen is dat zijn dat dus acht grepen. volgens mij hebben we het dan alweer over 16 pleuroos per kissie....

Ik heb al heel wat kisten voorbij zien komen, bij het verhuurbedrijf waarvoor ik graag dixootjes doe, maar ook bij Flaslight, Ampco en een heleboel andere bedrijven die toch echt wel serieuze kisten gebruikers zijn...
                      Heb nog maar heel zelden plaatje gezien zoals hier wordt bedoeld.

Beetje zonde van je geld dus als je verder alle juiste materialen gebruikt.

Ralph,
                      Sounddesigner

Comment

• PowerSound
                        • Nov 2001
                        • 1892

Tja, als het echt moet kan je ze er altijd later insteken hé

PowerSound was hier...
                        PSL Bvba powered by
                        L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                        Yahama LS9-32 / MC7L-48
                        Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                        Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• mp3joeri
                          • Jan 2002
                          • 203

hier in de buurt zit een flightcasebouwer bedrijf (meekel cases) en die gebruiken volgens mij nooit achterplaatjes.

Comment

• Danny duyts
                            • Feb 2002
                            • 87

wij hebben ook twee kisten van meekel, en zekers sweten dat daar binneplaten in zitten bij de handgrepen.

Comment

• CyberNBD
                              • Aug 2000
                              • 1318

Zal je vast wel achter gevraagd hebben dan?

Greetzzz,
                              Tom
                              CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• Music Power
                                • Apr 2001
                                • 382

Nee tom. Die 2 cases van meekel komen van de PA markt af dus niet speciaal voor ons gemaakt

Greetz...Frank
                                Greetz...Frank

Comment

Working...