Daar ik nieuwsgierig was naar deze 1"driver (8 ohm)+hoorn heb ik er eens eentje van besteld om te proberen in een van m'n topjes.. Als RMS vermogen geven ze me vanuit Visaton 200 Watt RMS vanaf 5 KHz (12dB/Oct). Lijkt me overigens erg hoog maar zou toch kunnen vanaf 5 KHz. Als ik de magneetgrootte bekijk is die niet veel groter dan die van een 60 Watt HiFi tweetertje.. Hoornmond is ca. 16 x 14 cm. Avg. SPL geven ze 106 dB op. Heeft er iemand ervaring met deze speaker ?
Visaton HTH8.7 Hoorn Tweeter
Collapse
X
-
Labels: None
-
staat er achter die 200watt RMS niet toevallig (system) ?
Doen ze wel eens bij tweeters, dan bedoelen ze dat de tweeter een box waarin de andere componenten 200watt RMS zijn kan bijhouden en daar geschikt voor is.
Greetz,
Pulse, D.D.A. Sound & Light
BelgiëMVG,
Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light -
Wordt inderdaad vaker zo aangegeven bij piezo tweeties..Vanwege de maximaal toegestane (wissel)spanning over het element.. Hier staat echter Nenn-/Musikbelastbarkeit 200/300*Watt (*über Frequenzweiche 12dB/Oct ab mindestens 5000 Hz). Zal dan dus toch wel 200 RMS zijn maar vanaf 5KHz.. Dan maar een 6,5" middentoner erbij..
Comment
-
Visaton is toch ook mee hifi spul ofnie?
-
Die Visaton "driver" heeft een spoeltje van 25mm daar kun je nooit van zijn leven 200W RMS achter zetten. Natuurlijk gaat het hier om een systeembelastbaarheid! De HTH8.7 is alleen gescikt voor lichtere fullrangekastjes met een 12" of 15" als laagweergever. Ik heb overigens een ontwerp gezien van Visaton waarin deze driver al vanaf 3000Hz wordt ingezet.
Conclusie: leuk tweetertje echter alleen voor lichtere toepassingen.
MVG Contour
Comment
Comment