powercon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pro`d`user
    • Jun 2002
    • 534

powercon

ik heb enige tijd terug mn versterkers en crossover in een rek ingebouwd. Nu wil ik dit rek ook nog voorzien van stroom en daarbij dacht ik eraan om powercon te gebruiken zodat alle kabels via voor lopen.
    Weten jullie andere manieren om alles van stroom te voorzien en dit via een 1he frontplaat met xlr gaten te laten lopen?
    en heeft iemand ervaring met powercon? tips?

alvast bedankt,

BaRrY
    Barry K.
    Wij werken met EV ole ole
    In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824
  • Mark
    • Aug 2000
    • 432

Je zegt het zelf al, powercon gebruiken. Werkt perfect.

Voor het monteren van powercon zie: http://www.licht-geluid.nl/forum/top...?TOPIC_ID=3958

Mark
    Mark

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Er zijn andere mogelijkheden, zoals een CEE16 single phase aansluiting maar powercon is ook prima.

Mocht je het chassisdeel willen popnagelen, leg dan stalen ringetjes over de gaatjes in het kunststof deel. Anders sloop je boel óf meteen óf na een paar weken duw je met je connector het chassisdeel het rack in. Da's nie leuk.

Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• CyberNBD
        • Aug 2000
        • 1318

Dan gebruik je toch de verkeerde popnagels.. heb alle powercons hier (en dat zijn er ondertussen heel wat) gewoon gepopt zonder ringetjes.. en ze leven nog allemaal.

Greetzzz,
        Tom
        CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• pro`d`user
          • Jun 2002
          • 534

bedankt voor jullie reacties...
          ik heb nu inderdaad die powercon stekkers gekocht, nou nog ff wachte tot ik ze binne heb..

Greetingzzzzz

BaRrY
          Barry K.

Comment

• Dré
            • Nov 2001
            • 409

citaat:
            Dan gebruik je toch de verkeerde popnagels.. heb alle powercons hier (en dat zijn er ondertussen heel wat) gewoon gepopt zonder ringetjes.. en ze leven nog allemaal.
            Of er ringetjes nodig zijn hangt een beetje af van de diameter popnagels die je gebruikt. Bij 3mm popnagels zijn de ringetjes (m3 ringetjes uiteraard) WEL aan te raden. Bij 4mm popnagels schijnt het, volgens Tom, niet nodig te zijn (maar die heb ik zelf nog nooit gebruikt).

Als je een voorgeponst plaatje gebruikt dan zitten daar altijd 3mm gaatjes in. Opruimen naar 4mm is net wel/niet te doen. Dan worden er dus vaak 3mm popnagels gebruikt om het chassis vast te zetten. Doe je dit zonder ringetje achter de popnagel dan heb je een grote kans de popnagel OF al bij het nagelen dwars door het chassis heen te trekken OF de eerste de beste keer dat er wat druk op het chassis uitgeoefend wordt.

Dus: SpeakOn/PowerCon met 3mm popnagels: Ringetjes erachter. Zet je ze vast met 4mm popnagels dan hoeft het volgens Tom niet (maar kwaad kan het natuurlijk NOOIT

-- Pardon my French, I'm Dutch --
            -- Pardon my French, I\'m Dutch --

Comment

• CyberNBD
              • Aug 2000
              • 1318

Ik heb idd alles vastzitten met 4mm popnagels, omdat ik zo simpelweg nog een 500-tal stuks heb liggen, moeten wel de gaatjes even bijgeboord worden. Als je wat langere popnagels van 3mm gebruikt kan het misschien wel es beter gaan trouwens.

Greetzzz,
              Tom
              CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• dj_lucv
                • Aug 2001
                • 616

Voor hoeveel euro kopen jullie een setje powercon? Dus een chassis en een stekker? Ik zag ze pa liggen voor 13 euro maar vind ze toch wel erg duur... Van speakon en XLR hebben ze ook zo'n namaak versie, hb je dat ook niet van powercon?

Comment

• pro`d`user
                  • Jun 2002
                  • 534

11 euro

Barry K.
                  Only the best is good enough
                  Barry K.

Comment

• dj_lucv
                    • Aug 2001
                    • 616

waar? incl bezorging?

Comment

• pro`d`user
                      • Jun 2002
                      • 534

bij een technisch winkeltje in krommenie.. die besteld ze zo voor je...
                      k kom r ook pas sinds 2weken... als je wilt moet je maar even mailen dan stuur ik je de verdere gegevens

Barry K.
                      Barry K.

Comment

• pro`d`user
                        • Jun 2002
                        • 534

verdere = overige
                        *lekker goed nederlands*

Barry K.
                        Barry K.

Comment

• dj_lucv
                          • Aug 2001
                          • 616

goed NL boeit nie zo da kunne wel meer mensen niet. Maar dan heb je ze dus voor zo'n 2 euro goedkoper dus da heeft nie veel zin want dan moet je een doosje verzenden met een pakketzegel en dan ben je even ver. Voor 13 euro kan ik ze zo bij de plaatselijke licht en geluidsboer ophalen.

Maar er zijn dus eigenlijk zo goed als geen andere mogelijkheden ipv. powercon die in een rack passen?

Comment

• sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

Je kunt een vast snoer achterin je rekje opbergen, dat is het goedkoopst. En een andere goede optie heb ik al genoemd.

Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• dj_lucv
                              • Aug 2001
                              • 616

Da ideetje met zo'n snoertje ken ik maar ik wil het nu gewoon 'goed' gaan doen zodat alles netjes dicht zit.
                              Jij doelde zeker op deze: CEE16 single phase? Wat houd dat in? Het is toch niet 1 stekker voor 1 ader ofzo, aan de naam te zien?

Comment

Working...