beginnende drive inn prijs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dave
    • Jan 2001
    • 757

Je kunt er gerust nog wat bijop doen. Vergeet niet dat je zelf dat spul staat te sjouwen, op te bouwen, bedienen en afbreken. Mag best wat kosten.

Familietheater.nl Eens familie, altijd familie.
    U x I = Boem.

Comment

• Iko
      • Feb 2002
      • 766

nou dat valt toch wel mee? 60 euro pp je werk er ongeveer 8 uurtjes aan.. dus 7.5 euro per uur... dat vind ik toch goed verdient voor een jonge van 15 toch?

greetzz Iko

Comment

• Niek...
        • Nov 2001
        • 1094

citaat:is dit nou marktverzieken of niet?
        In mijn ogen benader je het verkeerd. Omdat je zoveel inhuurt, en de totaal prijs dus ook stijgt, noem je jezelf géén marktverzieker meer. Dat is dus niet de definitie van marktverzieker. Zoals Dave al aangaf gaat het om je eigen werk, je eigen show die erheen gaat, en dat uiteindelijk verhoogd met je huurkosten. En dan zouden velen hoger dan € 900,- uitkomen...

Greetz Niek
        <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• dj_lucv
          • Aug 2001
          • 616

Ben begonnen met 100 gulden, 2*dap mc-12 en 6 van die knipperlampies van 60 watt.
          Wat huis tuin en keuken cd-spelertjes, een etp-mixer.

licht:
          Nu heb ik 1 4-bar par 56, met controller.
          geluid:
          Zelfbouw set bestaande uit 6 speakers, met versterker.
          Dubbele cd-speler.
          2* pioneer cdj100
          Mixer djm300s

Daarmee vraag ik zo'n 100 euro per avond.
          Wil binnenkort wat licht gan kopen. Wilde ik eigenlijk al eerder gaan doen maar toen kreeg ik een aanbieding voor die speakerset.

Als ik alles gereed heb wil ik het geflightcased gaan verhuren zodat ik wat meer kan investeren.

Denk dus dat 100 euro voor jou ook wel redelijk zou zijn, mits je geen gekke concurrentie hebt. Wat ik wel wil benadrukken is dat je beter kwaliteit kan leveren, want dan komen de mensen later nog eens bij je terug, en dan verdien je dus veel meer.

Comment

• Iko
            • Feb 2002
            • 766

ja maar kijk we huren eigelijk alles, dus je krijg een mooie licht show toch? 32 parre 6 scan 8 martin deffectjes... voor 400 man? dat is toch best kwaliteit? geluid is ook prima EV en crest enz... kijk en wij houden er pp 60 euro aan "OVER" en dan is dat alleen voor de manuren he?! en niet voor de apparatuur...

greetzz Iko

Comment

• Niek...
              • Nov 2001
              • 1094

Compleet fout. DJ Iko ziet alles nog erg rooskleurig in, € 60,- pp. Ten eerste: 4 uur draaien en totaal 4 uur bouwen voor € 60,- loon? No way! Daarbij: stel nu eens dat jullie wat 220 Volt kabels tekort komen en deze bij moeten zullen kopen. Daar gaat jullie € 60,-...

Wanneer je verzekering, eigen uren, onvoorzien, benzine, marge etc. rekent zou je zo compleet failliet gaan. Dus kijk uit.

Greetz Niek

Comment

• Iko
                • Feb 2002
                • 766

daar heb ik een huisje voor op 2 km afstand en een fiets... maar het is hobby he, denk daar aan!!

greetzz Iko

Comment

• Niek...
                  • Nov 2001
                  • 1094

Dus dat wil zeggen dat het alleen geld moet kosten?

Greetz Niek

Comment

• LJ iwi
                    • Jul 2002
                    • 39

citaat:
                    Dat wil zeggen dat je er niet rijk van hoeft te worden, maar dat je het voor je lol doet. of je dat nou een paar eurotjes kost of dat je er een paar eurotjes aan over houd, maakt dan niet zo veel uit.

Waarom vroeg opstaan, als je ook laat naar bed kunt gaan?

Comment

• Flappie
                      • Sep 2002
                      • 14

citaat:
                      citaat:
                      Dat wil zeggen dat je er niet rijk van hoeft te worden, maar dat je het voor je lol doet. of je dat nou een paar eurotjes kost of dat je er een paar eurotjes aan over houd, maakt dan niet zo veel uit.

Volgens mij een compleet verkeerde instelling!! Hobby of niet, Je wilt toch neem ik aan wel uitbouwen en doet toch niet al die moeite voor een ander omdat je het nu eenmaal leuk vindt?!

Zoals al eerder gezegd is er maar één goede methode (afgezien van eens een stuntje om bekend te worden) en dat is kostprijs berekenen en vervolgens een redelijk bedrag er bovenop voor alle moeite die je er voor doet. En zoals ook eerder gezegd zal elke klant begrijpen dat kwaliteit geld kost.

Tamaiga Produkties
                      Tamaiga Produkties

Comment

• Michel van de Beek
                        • Oct 2000
                        • 283

citaat:
                        Zoals al eerder gezegd is er maar één goede methode (afgezien van eens een stuntje om bekend te worden) en dat is kostprijs berekenen en vervolgens een redelijk bedrag er bovenop voor alle moeite die je er voor doet.

Uitleg over hoe kostprijs te berekenen.

Groeten,
                        Michel

--- check profiel voor de sites ---
                        Groeten,
                        Michel

Comment

• de kawaman
                          • Dec 2002
                          • 202

Ik ben nu een aantal dagen gedeeltes van het forum aan het doorspitten. Veel dezelfde vragen/problemen. Ik denk dat er 3 soorten drive-ins zijn, ten eerste heb je de mensen die een leuk setje voor de huiskamer hebben en hiermee naar kleine feestjes gaan. Deze mensen zijn al blij als ze kiet draaien en gewoon een avond gezellig kunnen feesten en draaien. Die moeten zich denk niet druk maken over de prijs en gewoon lekker feesten, tenzij je ambities hebt en wilt uitgroeien, dan zul je alles wat je krijgt opzij moeten zetten en geld lenen zodat je zsm kan uitbereiden en meer kan vragen.

de tweede zijn de doorgegroeide drive-in's zij hebben goede spullen en leuke lampen en kunnen vaak tot een 150 man zonder problemen aan.

de derde zijn de prof's, zoals een radio 538 enz, die met een set van 25.000 euro of meer op de proppen komen.

de eerste moet gewoon wat vragen, en lol hebben.
                          de derde vraagt zomaar 2500 euro voor een avond.
                          de tweede moet hier tussen zitten. Ik denk dan ook dat veel mensen te weinig vragen voor hun spullen.

Als ik nu eens naar mezelf ga kijken, ik heb nu een set met een nieuwwaarde van zo'n dikke 12.500 euro. voor een avond ben je minimaal 10 uur bezig, met inladen uitladen werken enz.

neem je 5 a 10 % procent hiervan voor de kosten, slijtage enz. dan moet je een 625 a 1250 euro voor een avond vangen
                          En dan zijn er feesten waar ik voor 150 euro ga staan. Wat ben je dan eigenlijk stom!! Nu is dat weer iets teveel, dat snap ik ook wel, maar het geeft iets van de waarde aan!

Ik denk dat we beter moeten beseffen dat je op een feest staat wat best wat mag kosten voor de mensen die hem geven.

Ik heb een aantal jaar geleden een feest gegeven met een vriend. Met eigen troep en ingehuurde spullen, was echt een knaller waar ze nu nog over spreken. Dat koste ons 800 gulden de man. en het interesseerde me niks!!
                          Als je thuis 20 man te eten en te drinken geeft ben je ook minstens 100 euro kwijt, dus wat wil je bij 150 man? (oke eigen drinken betaald) dus jongens, omhoog die prijzen, bepaal wat je wilt, wil je echt door? regel dan centen en ga die markt op! Ik ga iig omhoog dat weet ik nu wel na het lezen van dit forum!

Alle kleuren zijn mooi, als het maar kawagroen is.

Comment

• DJ.T
                            • Nov 2002
                            • 1502

He kawaman,
                            Jij denkt dat 538 met een set van 25.000euro komt?
                            DAn krijg je echt nix hoor. Wat denk je dat alleen al die vr8wagen en al het inbouwen van die spullen al kost? Ik denk dat de geluidsset alleen al meer dan 25000euro is, alhoewel ik heb verhalen over 538 gehoord..... daar gingen ze zelfs eieren gooien en over de auto van een dj waar we de naam maar niet van zullen noemen heen plassen!!
                            Erg kinder8ig maar het is wel gebeurd!! (of kwam die dj nou alleen zonder spullen???)

DJ.T Was Here
                            We're ready to party, are you?

Comment

• de kawaman
                              • Dec 2002
                              • 202

citaat:
                              He kawaman,
                              Jij denkt dat 538 met een set van 25.000euro komt?
                              DAn krijg je echt nix hoor. Wat denk je dat alleen al die vr8wagen en al het inbouwen van die spullen al kost? Ik denk dat de geluidsset alleen al meer dan 25000euro is, alhoewel ik heb verhalen over 538 gehoord..... daar gingen ze zelfs eieren gooien en over de auto van een dj waar we de naam maar niet van zullen noemen heen plassen!!
                              Erg kinder8ig maar het is wel gebeurd!! (of kwam die dj nou alleen zonder spullen???)

DJ.T Was Here

sorry 0 vergeten

Alle kleuren zijn mooi, als het maar kawagroen is.

Comment

• Iko
                                • Feb 2002
                                • 766

citaat:
                                Nu heb ik een fuif van 1200man waar ik 1250€ voor krijg.
                                Ben ook maar 2 jaar bezig, denk dat geluk er ook wat mee doen heeft.

PowerSound was hier...
                                Is dit niet ook wat aan de goedkope kant? of neem je dan alleen geluid mee?

greetzz Iko

Comment

Working...