Behringer CX 3400

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TUM
    • Apr 2004
    • 28

Hallo Ronny,

Duidelijk en hartstikke bedankt!

Maar wat ik me dan afvraag is waarom die metalen rand erop zit (de aarde zeg maar) heeft die ook nog een functie?
    en als ik die kabel verander zou het probleem met mijn crosover dan opgelost zijn?

met vriendelijke groet,
    Wouter
    Music is my life... Without Music there is no life...

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2138

als je je kabels nu juist hebt gemaakt en je hebt je cross over juist aangesloten, dan zou alles moeten werken nu.

Die metalen rand bied ook gewoonweg stevigheid aan het geheel. Of begrijp ik je nu verkeerd?

mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• TUM
        • Apr 2004
        • 28

Hallo Ronny,

Kijk als je zoon xlr plug opent zie je 3 pinnen, maar ook zeg maar 1 plat pinnetje met een gaatje erin als je daar iets op aansluit geeft dat contact aan het hele metalen gedeelte.
        (aarde of mantel weet niet hoe je dat noemt)

beetje onduidelijke beschijving maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen.

Met vriendelijke groet,
        Wouter

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2138

aha ja, gewoon niets mee doen

mvg
          ronny
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

dit is je fout:
            citaat:
            alleen de xlr van de cros over naar het mengpaneel is unbalanced (3
            niet verbonden met de 1)
            Als pen 3 (-) zweeft is het verschil tussen pen 2(+) en pen 3(-) niet gedefinieerd en dat is nou net het principe van een gebalanceerd signaal.
            uiteindelijk signaal= signaal+ MIN signaal -
            in een goed geval wordt dit:
            uiteindelijk signaal = signaal+ MIN (signaal-)
            aangezien bij een echt gebalanceerd signaal geldt: signaal+ = -signaal -
            =>uiteindelijk signaal = signaal+ MIN -signaal+
            voor de duidelijkheid even gemeenschappelijke factor afzonderen geeft:
            uiteindelijk signaal = signaal+ x(1 MIN -1)
            aagezien 1-(-1)=2=>uiteindelijk signaal=2xsignaal+
            in jouw geval:
            uiteindelijk signaal = signaal MIN (iets zwevends)
            Alle mogelijk effecten zijn hier dus mogelijk aangezien "iets zwevends" van alles kan zijn.
            Lees dit even een paar keer en het wordt wel helder.

Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• TUM
              • Apr 2004
              • 28

Hallo Laserguy,

Ik moet het inderdaad een paar keer lezen, de 1e keer leek het wel chinees voormij
              Maar ik kom er nu wel uit!
              Allemaal veel dank voor de uitleg e.d

Met vriendelijke groet,
              Wouter

Comment

• TUM
                • Apr 2004
                • 28

Hallo Mensen.

Ik heb de kabels nu op de juiste manier gemaakt. Alle kabels zijn nu geballanceerd (3 en 1 met elkaar verbonen) maar tot mijn verbazing werkt het nog niet. eerst had ik alleen geluid uit mijn tweeter, net bij het testen alleen geluid uit mijn bas.
                ik heb 1 versterker naar doorgelust naar een ander om te kijken of het niet aan de versterkers of andere kabels light maar dit werkte gewoon.

Wat nu?
                ik zal even beschijven hoe ik de behringer aan de achterzeide heb ingesteld:
                ik heb in beide imputs een xlr zitten die naar het mengpaneel gaat.
                in alle andere uitgangen zitten xlr kabels die naar de versterkers gaan (maar het uit welke ik links of rechts plaats?)
                ik heb bij de mode beide knoppen uitgedrukt zodat hij stereo 3 way staat
                bij de lf sum zit ook nog een knopje wat ik gewoon uitgedrukt heb staan.
                het x over freq. knopje staat ook uitgedrukt (dus op 1 x i.p.v 10x)

dit was de achterzeide
                als u de voorkant ook nodig heeft om mij te helpen dan hoor ik dat graag.

!! als ik mij x-over een beetje schud rammelt er iets in het linker gedeelte als ik hem openschroef kan ik daar niet bij komen!! (ik den een losse knop of zoiets)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen
                met vriendelijke groet,
                Wouter

Comment

• Davy Gabriels
                  • Aug 2002
                  • 819

citaat:Je hebt dus de uitgangen van de CX3400 kortgesloten!!! pen 1=massa en pen 3=signaal- met elkaar verbonden, dus de spanning op de uitgangen stort in elkaar.
                  Lezen is ook een kunst! Deze mag je dus NIET met elkaar verbinden.

In mijn manual van de CX3400 staat alles klaar en duidelijk met voorbeeldschema!!!

Comment

• ronny
                    • Dec 2002
                    • 2138

citaat:Ik heb de kabels nu op de juiste manier gemaakt. Alle kabels zijn nu geballanceerd (3 en 1 met elkaar verbonen)
                    Zo zijn ze nog steeds niet geballanceerd he...[}]

voor de laatste keer:

geballanceerd:
                    pin1: shield, massa
                    pin2: +
                    pin3: -

ongeballanceerd:
                    pin1 en 3: doorverbinden en aan de massa(- bij ongebalanceerd)
                    pin2: +

Aangezien je uitgang van je mengpaneel ongebalanceerd was kunnen dus alleen maar de xlr's die je op de input van de cross over steekt ongeballanceerd zijn. De restMOET geballanceerd zijn.

En wat de voorkant betreft. Zet alle draaiknopjes int midden en er zou toch ergens geluid moeten uitkomen.....

citaat:!! als ik mij x-over een beetje schud rammelt er iets in het linker gedeelte als ik hem openschroef kan ik daar niet bij komen!! (ik den een losse knop of zoiets)
                    Een behringer crossover zit redelijk stevig ineen ja. Tlaatst nog ene open gedaan en das even werk. Maar er kan normaal gezien niks los komen. Als dit zo is dan zie je wel aan de voorkant of er ergens iets ontbreekt..

mvg
                    ronny
                    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• TUM
                      • Apr 2004
                      • 28

Hallo,

Hmz... idd verkeerd gelezen
                      maar,

geballanceerd:
                      pin1: shield, massa
                      pin2: + (deze zit aan het middelste draadje van de kabel dus zeg maar met het plastic
                      eromheen)
                      pin3: - (deze zit aan aan de mantel van de kabel dus het draad wat de bovengenoemde kabel omringd)

Maar wat meot ik dan met pin1: shield, massa want daar heb ik geen draad mee voor. Dus als ik die wil verbinden moet ik wel doorlussen toch?

Dus even in het kort voor mij.
                      Ik moet bij alle kabels (cros over naar menpaneel en cros over naar versterkers) alle 3 en 1 verbonden binnen weer uit elkaar halen zodat ik alle kabels weer unbalanced heb.
                      Of zit ik er nu helemaal naast.

Weet nu even echt niet meer wat ik moet doen.

ben op dit gebied echt een noob zoals jullie waarschijnlijk al gemerkt hebben :P

Met vriendelijke groet,
                      Wouter

Comment

• Dave
                        • Jan 2001
                        • 757

Begin eens met microfoonkabel in plaats van die kabel die je nu gebruikt. Dat wil zeggen: 2 aders, met daar OMHEEN een mantel. Verbind de MANTEL met pin 1, een van de ADERS met pin 2, de andere ADER met pin 3. Doe dit aan beide kanten van de plug hetzelfde (1x male, 1x female) en je hebt een goede kabel.
                        U x I = Boem.

Comment

• ronny
                          • Dec 2002
                          • 2138

ja uiteraard moet je microfoon kabel gebruiken.

Na je laatste post merk ik dus dat jij waarschijnlijk de hele tijd de verkeerde kabel gebruikt hebt..?

mvg
                          ronny
                          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• TUM
                            • Apr 2004
                            • 28

Hallo,

Ik gebruik inderdaad een kabel met 1 draad met 1 mantel.
                            dit is niet juist hoor ik nu.

dus ik moet een kabel halen met daarin 2 kabels en 1 mantel
                            de mantel verbind ik met de 1
                            1 kabel (maakt niet uit welke verbind ik met de 2
                            en 1 tje met de 3 (ik neem aan dat ik aan beide kanten van de kabel hetzelfde draad(kleur) met de 2 en 3 moet verbinden toch?)

moet ik alle kabels hetzelfde maken of zit er verschil tussen de kabel naar het mengpaneel en de versterkers?

met vriendelijke groet,
                            en alvast veel dank voor jullie uitleg en hulp!
                            Wouter

Comment

• laserguy
                              • Jun 2003
                              • 2755

bij de kabel tussen je mengpaneel en Behringer moet JIJ dus WEL pin 1 met 3 doorverbinden omdat je mengpaneel ongebalanceerd is.
                              De kabels tussen Behringer en versterker DAARENTEGEN allemaal recht op recht verbinden dus
                              pin 1 - pin 1
                              pin 2 - pin 2
                              pin 3 - pin 3
                              De afscherming rond de kabels komt aan pin 1.
                              Theoretisch zou het moeten werken met je kabels die je nu hebt (ook al ligt pin 3 aan pin 1). Je werkt dan gewoon ongebalanceerd. Helaas weet ik dat ook mijn Behringercross raar doet als je op deze manier de uitgang van gebalanceerd naar ongebalanceerd maakt. Vandaar dus de eerste regels van dit bericht uitvoeren.
                              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• ronny
                                • Dec 2002
                                • 2138

Ik denk dat we je nu wel genoeg info gegeven hebben zodat je verder kan. Alles wat je moet weten staat in dit topic.

Laat ons weten of het gelukt is

mvg
                                ronny
                                niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...