[Advies] Speakers + versterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Originally posted by Chaos
    ...ik zie dan alleen de Inuke NU6000 welke geschikt is voor 8 ohms speakers, deze levert dan 1500 Watt is dit dan niet een beetje overkill? De DAP X-15 zijn 500w rms x 2 = 1000W max. Of zie ik nu iets over het hoofd?
    Muziek/geluid is dynamisch (althans dat hoort het te zijn), hoe vaak denk jij dat de versterker het maximale van 1500 watt gaat aantikken?
    En je hoort het (normaal gesproken) als de speaker het niet aankan, dan is het echt tijd om gas terug te nemen.

Echter wil je (heel) save spelen i.v.m. het niveau van de door jou genoemde gebruikers zoals je eerder aangaf dan neem je inderdaad een kleinere versie van de Inuke.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Het is hier zeer de vraag in hoeverre de DAP het opgegeven vermogen ook inderdaad aankan maar ook of de Inuke het opgegeven vermogen ook inderdaad levert....
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• drbeat
        • Jun 2012
        • 671

Originally posted by MusicXtra
        Het is hier zeer de vraag in hoeverre de DAP het opgegeven vermogen ook inderdaad aankan maar ook of de Inuke het opgegeven vermogen ook inderdaad levert....
        Nou dat komt heel erg dicht in de buurt hoor kwa vermogen... En dat zeg ik als bezitter van de inuke 3000...en een crest vs 900..en 1200. Altans die heb ik verkocht.

Een alleraardigst versterkertje..het is dat ik moet werken morgen maar anders had ik hem graag mee genomen naar breukelen.

Kijk het is geen lab of ander pro bakje maar vind hem kwa prestaties beter dan mijn crest en die heb ik altijd erg hoog gehad kwa prestatie..
        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• Chaos
          • Jun 2013
          • 14

Originally posted by frederic
          Kleinere Inuke nemen? De NU3000 is dacht ik +/- 800w per kanaal op 8ohms.
          Dat is op 4ohm, op 8 ohm levert de Inuke3000 440 watt voor zover ik kan zien. De enige optie voor een Inuke is dan de 6000 in mijn ogen.

Originally posted by vasco
          Muziek/geluid is dynamisch (althans dat hoort het te zijn), hoe vaak denk jij dat de versterker het maximale van 1500 watt gaat aantikken?
          En je hoort het (normaal gesproken) als de speaker het niet aankan, dan is het echt tijd om gas terug te nemen.

Echter wil je (heel) save spelen i.v.m. het niveau van de door jou genoemde gebruikers zoals je eerder aangaf dan neem je inderdaad een kleinere versie van de Inuke.
          Gezien de prijs ben ik zeker bereidt dit te doen, ook vanwege de goede ervaringen hier. Echter zie ik zoals ik hierboven ook al aangaf geen andere optie dan de Inuke6000. alle versie's er onder leveren te weinig. Ik wil de capaciteit van de boxen wel volledig kunnen benutten, de limiter heb ik erbij om dit wat te kunnen begrenzen en kapot spelen te voorkomen.

Originally posted by drbeat
          Nou dat komt heel erg dicht in de buurt hoor kwa vermogen... En dat zeg ik als bezitter van de inuke 3000...en een crest vs 900..en 1200. Altans die heb ik verkocht.

Een alleraardigst versterkertje..het is dat ik moet werken morgen maar anders had ik hem graag mee genomen naar breukelen.

Kijk het is geen lab of ander pro bakje maar vind hem kwa prestaties beter dan mijn crest en die heb ik altijd erg hoog gehad kwa prestatie..
          Klinkt toch alweer goed , bedankt voor de review

Comment

• soundsystem
            • Aug 2011
            • 73

Originally posted by Chaos
            Gezien de prijs ben ik zeker bereidt dit te doen, ook vanwege de goede ervaringen hier. Echter zie ik zoals ik hierboven ook al aangaf geen andere optie dan de Inuke6000. alle versie's er onder leveren te weinig. Ik wil de capaciteit van de boxen wel volledig kunnen benutten, de limiter heb ik erbij om dit wat te kunnen begrenzen en kapot spelen te voorkomen.
            Koop dan een inuke 6000dsp, dan heb je ineens een limiter erbij, die je kan instellen op vermogen van je boxen

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

En er zitten meteen nog een aantal andere leuke functies in waar je nu misschien nog niet zo veel mee kan, maar als er een keer een setje subwoofers komt is dat erg leuk om te hebben.

Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by drbeat

Kijk, de versterker levert dus kennelijk behoorlijk vermogen.
                Nu blijft dus de vraag open of de DAP het opgegeven vermogen inderdaad kan hebben, bij het vaststellen van de specs is er al rekening met de dynamiek van muziek gehouden. Zou je het opgegeven vermogen er als continu sinus op zetten dat fikt de spreekspoel er echt in no-time uit. (overigens geldt dat voor alle speakers).
                Dat is ook niet zo heel gek, kijk maar eens hoe flinterdun de draad is waar de spoel van is gewikkeld en hoeveel stroom je er doorheen jaagt. Vergelijk dat maar eens met een 0,75 qmm draad waar je tot 10A doorheen mag jagen....
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Ericsamandj
                  • Jul 2010
                  • 414

hier een review van iemand die hem aan de testbank heeft gegooid.

en dit zou er qua vermogen uitkomen:
                  Behringer:
                  1.37kW into 8 Ohms, 2.05kW into 4 Ohms for full-range or mid-top duty
                  1.16kW into 8 Ohms, 1.80kW into 4 Ohms for Bass duty.

Comment

• Chaos
                    • Jun 2013
                    • 14

Originally posted by soundsystem
                    Koop dan een inuke 6000dsp, dan heb je ineens een limiter erbij, die je kan instellen op vermogen van je boxen
                    Originally posted by djspeakertje
                    En er zitten meteen nog een aantal andere leuke functies in waar je nu misschien nog niet zo veel mee kan, maar als er een keer een setje subwoofers komt is dat erg leuk om te hebben.

Daan
                    Dan heb ik dus ook geen aparte limiter meer nodig?

Originally posted by MusicXtra
                    Kijk, de versterker levert dus kennelijk behoorlijk vermogen.
                    Nu blijft dus de vraag open of de DAP het opgegeven vermogen inderdaad kan hebben, bij het vaststellen van de specs is er al rekening met de dynamiek van muziek gehouden. Zou je het opgegeven vermogen er als continu sinus op zetten dat fikt de spreekspoel er echt in no-time uit. (overigens geldt dat voor alle speakers).
                    Dat is ook niet zo heel gek, kijk maar eens hoe flinterdun de draad is waar de spoel van is gewikkeld en hoeveel stroom je er doorheen jaagt. Vergelijk dat maar eens met een 0,75 qmm draad waar je tot 10A doorheen mag jagen....
                    Thanks voor de info!, altijd leuk om wat te leren

Originally posted by Ericsamandj
                    hier een review van iemand die hem aan de testbank heeft gegooid.

en dit zou er qua vermogen uitkomen:
                    Behringer:
                    1.37kW into 8 Ohms, 2.05kW into 4 Ohms for full-range or mid-top duty
                    1.16kW into 8 Ohms, 1.80kW into 4 Ohms for Bass duty.
                    Bedankt voor de link, geen slecht ding, van wat ik uit de review kan opmaken. Alleen jammer dat het niet de DSP betreft, ben ook wel benieuwd hoe de ingebouwde limiter presteert eigenlijk.

Comment

Working...