[Advies] Speakers + versterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Originally posted by frederic
    Voor versterkers onder de 500€, vermoed ik dat dit de beste koop is.
    ... en het beste voor je rug.

Comment

• Chaos
      • Jun 2013
      • 14

Een Inuke is volgens jullie dus een betere keuze dan een palladium?

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Idd, ik denk dat de meesten op dit forum het eens zijn dat de Inuke de beste keuze is als je niet meer dan 500€ wil uitgeven.

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Neen, de Palladium is de beste keuze: alles gewoon klassiek. Veel minder ingewikkeld, gaat veel minder snel kapot dan al die digitale dingen met hun schakelende voedingen. Als je echt in die digitale dingen even betrouwbaar wilt gaan, ga dan maar naar een serieus A-merk zoals bv. een QSC.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

@Laserguy, op wat baseer je die stelling? Lijkt me echt wartaal... Die Inuke is door verschillende forumleden getest geweest.

Comment

• kvdb013
              • Nov 2010
              • 337

Je zou ook eens naar een tweedehands xti 2000/4000 kunnen kijken, staan regelmatig op marktplaats.
              Dan heb je volgens mij een betere versterker in huis dan een dap/ behringer!
              ik heb zelf ook een aantal jaar geleden een xti4000 gekocht en het beestje draait nog steeds als nieuw.
              ik meen dat ik er toen €450 voor betaald heb.
              Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

€450 voor een 2e hands XTi4000 is wel erg weinig hoor!....

Comment

• sjig
                  • May 2012
                  • 909

Ik zou zeker voor de Inuke gaan. Ik heb ze beide gehad ( doe nu alleen nog aan actief ).
                  Op de P2000 kon je na enige tijd een eitje bakken, zo heet werd ie. Ook haalde de dap het opgegeven vermogen na lange niet, misschien de helft. De Inuke deed het meer dan prima. Vermogen haalde die prima. Werd niet warm. Geluidskwaliteit was wel gelijk aan elkaar. Maar het formaat en gewicht maakte mijn keus al vrij snel.

Dus; lekker die Inuke kopen!

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

Versterkers met klassieke voeding zijn eigenlijk bijna niet kapot te krijgen omdat een kopertransformator zonder problemen overspanningen van verschillende minuten aankan. Jaren geleden nog meegemaakt met een QSC die minutenlang op 285 stond te draaien: veel gebrom uit de kast maar bleef spelen tot we het doorhadden dat de neuter aan het zweven was en de ene spanning dus te laag en de andere te hoog was. Na het uitschakelen en herstelling van de neuter in de verdeelkast alles opnieuw aangezet en speelde weer zonder problemen. Dat moet je met een schakelende voeding niet proberen. Ook al eens gezien wanneer het misgaat met een "digitale" versterker? Veel herstelplezier met een print waarop de helft van de componenten gewoon ontploft is ... We zullen binnen een jaar of 10 eens kijken hoeveel iNukes er nog in leven zijn.
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Amps met geschakelde voedingen kunnen over het algemeen beter tegen overspanning dan die met conventionele voedingen....
                      En ook bij een conventionele amp kan het zo erg stuk zijn dat de componenten exploderen.
                      We zullen over een jaar of 10 nog eens kijken wie de beste rug heeft.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• salsa
                        • Jan 2007
                        • 1315

Laserguy praat een beetje onzin, het zijn juist de Switch Mode versterkers die veel beter gedragen met spannings verschillen, wat vaak ook in de specs aangegeven wordt.
                        Hier op Aruba daalt/stijgt de spanning dagelijks, in al die jaren dat ik hier ben zijn er meer 'convo' uitgefikt dan de 'Switch-Mode' amps.. (Ja helaas veel QSC kapoet!)

Dave
                        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

zolang de iNukes etc ook de helft kosten mag de levensduur de helft zijn.

en dan nog, off topic.

Comment

• laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

Spanningsverschillen: ja. Overspanning nee. Dat is geen onzin: bekijk gewoon het schema van een voeding.

Comment

• Chaos
                              • Jun 2013
                              • 14

Bedankt voor alle ophef over de inuke vs palladium versterkers. Voor beide versterkers zal wel wat te zeggen zijn. Aangezien de Inuke hier door een aatal zo word geprezen heb ik hier eens naar gekeken, ik zie dan alleen de Inuke NU6000 welke geschikt is voor 8 ohms speakers, deze levert dan 1500 Watt is dit dan niet een beetje overkill? De DAP X-15 zijn 500w rms x 2 = 1000W max. Of zie ik nu iets over het hoofd?

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

Kleinere Inuke nemen? De NU3000 is dacht ik +/- 800w per kanaal op 8ohms.

Comment

Working...