Welke beamer?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sjaan
    • May 2013
    • 1

Welke beamer?

Ik moet binnenkort mijn film presenteren in een galerie, die normaal gesproken geen films vertoont. De grootte van de projectie is +/- 1,5 meter breed. Ik weet niet precies hoe licht of donker de ruimte is. Er hangen witte gordijnen voor de ramen en bijna al het kunstlicht is uit. Ik kan het niet van te voren uittesten. Ik wil een beamer kopen en niet huren, omdat het om een periode van 6 weken gaat.
    Welke beamer, hoeveel lumen moet ik nemen?
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Met 8000 lumen red je het zeker. Maar misschien ook wel met 3000. ALLES hangt af van de lichtsterkte van het stoorlicht. De ene witte gordijn laat al meer door dan een andere. Het verschil tussen noord- of zuidkant is ook immens qua lichtverschil ... Als je hier niets concreets over weet, kan er ook niemand je iets concreets aanraden.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• freek
      • Aug 2008
      • 238

Waarom wil je projecteren? Waarom geen oplossing zoeken in een LCD of LED scherm? Voor het geld waarvoor je een beetje projector koopt kun je ook een 60" LCD scherm huren voor 6 weken. Dat is bijna net zo groot als wat je wilt projecteren en je hebt geen gedoe met omgevingslicht (tenzij de zon er recht op schijnt maar dat lijkt me niet). Je maakt het je zelf zo een stuk makkelijker. Al bedacht hoe je het gaat afspelen?

Comment

Working...