Sub aansturen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Charles
    • Jan 2010
    • 29

Sub aansturen

Ik heb een setje Evid 4.2, en een ZX1 sub van EV. Wat is het beste. De sub op 1 kanaal zetten (als ik het goed heb zit er een crosover in, maar dat kan ik eigenlijk nergens terugvinden), of via een crosover een sub kanaal maken en daarmee de subversterker van signaal voorzien.
    Het lijkt mij dat het rendement van de sub beter is via een speciale sub uitgang, en ook de topjes zullen een beter rendement hebben als het laag er uit is. Klopt mijn redenatie?
  • MennoSWP
    • Apr 2011
    • 103

Op het moment dat je alles een full range laat draaien, gaat er heel veel energie verloren doordat dit er later uit wordt gefilterd. Als je er een cross over tussen zet wordt deze onnodige energie al weggefiltert voordat het in je versterker gaat, oftewel meer rendement, buiten het feit dat je je sound beter in kunt stellen.

Comment

• Charles
      • Jan 2010
      • 29

En dan meteen de sub via een speciaal sub uitgang van die cross over voeden? Dan kombineer je het laag van links en rechts op die enkele sub toch? Dat is dan ook weer een beter rendement toch?

Comment

• Boi
        • Apr 2004
        • 541

signaal naar x-over / sub out naar sub versterker / top out naar l-r versterker. scheiden op 120Hz.
        groetjes

___
        Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

Working...