Boxen voor beginnende Drive In

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Ik ben het ook eens met MusicXtra en vasco. Als je een klus moet doen, moet je werken met goed en geschikt materiaal.
    Als je er de centen niet voor hebt, is het beter te huren volgens de klus.
    Zeker beter dan te moeten werken met materiaal die niet geschikt is. Daar haal jeje naam mee naar beneden, en zal je idd weinig reclame kunnen maken voor je talent als DJ.

Je moet rekenen, als je vb 2000€ betaald voor een set, en nadien moet vaststellen dat het niet geschikt is, ben je jou 2000 ballen kwijt.

Comment

• DJ Paul M
      • Mar 2011
      • 70

Ik zou eerst eens beginnen met huren.

Slaat het aan en vind je het leuk?
      Dan heb je al gelijk wat meer ervaring met het draaien zelf, heb je wat gehoord en geluisterd van verschillende sets, en heb je een 'naam opgebouwd'. Je hebt waarschijnlijk ook al wat verdiend, en dat geld kun je weer bij je budget voor spullen stoppen. Meer geld = betere spullen!

Slaat het niet aan of is het toch niet zo leuk als je dacht? (komt heel vaak voor in mijn omgeving)
      Dan ben je in ieder geval geen 2000 euro 'kwijt' en heb je toch een paar avondjes leuk gedraaid, en waarschijnlijk nog wat verdiend ook!

Ik zou dus beginnen met huren als ik jou was. Als het leuk is en het aanslaat, iets kopen met je verdiende geld+budget waarop je kan vooruitbouwen. Voor bijv. die 300 euro meer kun je over 3 jaar nog steeds met dezelfde spullen werken, alleen dan wat uitgebreider. Denk aan bijv. topjes die je koopt, en waar je later dan weer subs bij kunt kopen. Dan hoef je die topjes die je in het begin hebt gekocht niet weg te gooien, mooi meegenomen toch? (ik denk dat er hier mensen zijn die beter zijn in advies geven over welke speakers je dan precies moet kopen dan ikzelf )

De enige reden die ik kan bedenken waarom je niet zou willen huren is tijd. Even snel alles kopen en dan meteen aan de bak. Geen gezeur met huren enzovoorts: je eigen spullen is wel zo makkelijk. Ergens snap ik dat wel. Maar toch, geduld is een schone zaak, en dat geld vooral met het starten met draaien. Een naam opbouwen en ervaring opdoen gebeurt niet in een dag! Als je gaat huren kun je dus je naam opbouwen, ervaring opdoen, en nog geld verdienen ook! Alweer: Mooi meegenomen!

Ben zelf 16, ben nu ongeveer 1.5/2 jaar bezig met het hele DJ-gebeuren. Zeker geen expert dus, maar ik kan je wel (een beetje) adviseren op het gebied van 'beginnend draaien'. Toen ik begon was ik 14 (geen idee hoe oud jullie zijn, maar toch), dus had geen budget van 2000 euro en 0,0 ervaring. Jullie hebben dus al een groot voordeel! Anyways, heb nu al een hoop getyped, hoop dat je er wat aan hebt gehad.

Succes ermee!

Paul
      Je hoort vaak zeggen dat geluk niet zo te koop is
      Maar geld doet wonderen en vooral als het een hoop is!

Comment

Working...