ga je wel gebalanceerd naar die verre versterkers?
tik op geluid als er een licht effect wordt aangezet
Collapse
X
-
-
Bij mij thuis (en dit komt veeeeeeeeellll meer voor), komen er 3 fases binnen, het kan goed zo zijn dat dit 32A is bijvoorbeeld. Dit wordt opgedeeld in 6 fases van 16Ampère. Iedere 32A fase wordt dus als het ware in 2en gehakt door 2x 16A zekering te nemen.
Het zijn dus in de stoppenkast wel 2 aparte groepen, maar in werkelijkheid zit je op 1 en dezelfde groep met enkel een andere zekering.
Het zou dus goed kunnen dat ondanks dat je op een "andere" groep je licht hebt als het geluid, dat je nog steeds te maken hebt met inschakelverschijnselen van de "andere" groep.Comment
-
Ik bedoel precies wat ik schrijf, achterop de versterkers trek je de XLR kabels eruit, dan de volumeregelaars op de versterkers vol open en kijken of het probleem dan nog aanwezig is.
Dit soort storingen moet je altijd systematisch zoeken, dus steeds oorzaken uitsluiten door logisch na te denken en nooit meer dan 1 ding tegelijk te proberen.
Nog een optie is een 50 meter haspel uit te rollen en alles wat met geluid te maken heeft uit die ene haspel voeden, als het probleem dan is verdwenen de apparaten 1 voor 1 weer vanuit hun oorspronkelijke punt voeden en steeds checken of het probleem terugkomt. Is het probleem er dan nog dan probeer je een WCD voor je haspel te vinden waarbij het probleem is verdwenen en ga je daar vanuit proberen alles terug te zetten.
Ik denk namelijk ook dat er hier of daar nog steeds een apparaat gevoed wordt uit een 'foute' groep en zo spoor je dat op.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Lastige materie voor een niet techneut. Nogmaals, wat vele je al proberen duidelijk te maken; Andere groep is GEEN andere fase. Zolang licht en geluid ieder over een andere groep gaat kunnen beide groepen nog steeds op DEZELFDE fase zitten en elkaar storen bij het schakelen van apparaten als verlichting.
Dat o.a. de DMX gestuurde parren geen plop veroorzaken komt omdat je die niet hard schakelt op de netspanning zoals je wel doet met dat schakelpaneel.
Comment

Comment