Geluidsset op aggregaat

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • goerd
    • Jan 2013
    • 3

Geluidsset op aggregaat

Dag mensen

Een kort vraagje over muziek op onze carnavalswagen.
    We hebben een aggregaat die levert 3500watt dus ongeveer 4.5kva en 15ampere naar mijn slordige berekening.
    Nu is mijn vraag:

Hoeveel watt rms zou ik hier uit kunnen halen? Het lijkt mij te kort door de bocht om te zeggen 3500/5 = 5x 700watt speakers. Als ik een versterker van 3000watt aan zou sluiten zou dit safe zijn? ik moet er bij zeggen dat ik totaal geen idee hebben wat een versterker verbruikt maar als op een site 3000w aangegeven staat lijkt me dat niet dat hij het hele aggregaat leeg trekt. Overigens is de stroom gestabiliseerd. Als er meer info nodig is ik zal hier nog wel even rondhangen.

Vriendelijke groet,
    Goerd
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Als je de zoekfunctie van dit forum gebruikt kom je heel veel info tegen over aggregaten.
    Aggregaat, carnaval, KVA zijn zoekwoorden waar je wel het een en ander mee zult vinden.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• goerd
      • Jan 2013
      • 3

ik heb het forum reeds doorgelezen en besef dat jullie gek worden van al deze vragen. laat ik het dan makkelijk houden aangezien het overzicht helemaal weg is. Wat zouden JULLIE doen ALS je ooit mee zou doen aan een optocht? 2 subs 2 tops? actieve subs? het hoeft geen asociale kraakherrie te worden gewoon een fatsoenlijk setje. als een merk of type gegeven kan worden ben ik blij en zal ik de topic verlaten

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

We worden daar inderdaad gek van maar daar kun jij niets aan doen. ;-)
        Ieder fatsoenlijk setje met twee subs en twee topjes is in principe bruikbaar, dat geldt alleen niet voor een aggregaat.
        De meeste aggregaten onder de 10 kVA zijn niet geschikt om elektronische apparatuur mee te voeden omdat deze niet stabiel genoeg is.
        Bij zware belasting zakt de spanning en frequentie in elkaar en bij het wegvallen van deze zware belasting (muziek die een pauze heeft) kan de spanning ver boven de 230 V doorschieten. Niet echt fijn voor versterkers en andere apparatuur. Huur voor een klein bedrag een fatsoenlijk 10 kVA aggregaat, hang er een bouwlamp aan en je hebt een betrouwbare voeding voor je spullen.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• goerd
          • Jan 2013
          • 3

hartstikke bedankt. de twijfel is weggenomen. ik ga geen set aan dit oude aggregaat hangen als er ook maar een beetje twijfel is. Als iemand hier in de buurt van Neede (achterhoek) van de gelegenheid gebruik wil maken mij een setje te verhuren kan dat bij deze gemeld worden. Zo niet mag er een slotje op mod.

Comment

• salsa
            • Jan 2007
            • 1315

Ok, ik gebruik dit jaar een generator van 15kVa, daarop zit aangesloten; een Nexo Nxamp, 20 Ampere, Twee Crown XTI 20 Ampere en dan het randapparatuur van rond de 20 Ampere totaal, we hebben drie fase 120 Volt (Aruba jongens!) en we meten per fase 7 Kva aan totaal vermogen...Netjes he?

Geluid achterop bestaat uit; 10x Nexo LS1200 subs, 6x eigen Line Array Modules, soundcraft mixer een paar monitoren en wat ander apparatuur... draait geheel op gas, dus lekker geen diesel dampen, Green noemen we dat!!

Foto's op aanvraag
            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Aanvraag!
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Hitvision
                • Jun 2003
                • 388

Originally posted by moderator
                Aanvraag!
                +1 Voor modje
                Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• knorrepot
                  • Oct 2009
                  • 234

Originally posted by goerd
                  hartstikke bedankt. de twijfel is weggenomen. ik ga geen set aan dit oude aggregaat hangen als er ook maar een beetje twijfel is. Als iemand hier in de buurt van Neede (achterhoek) van de gelegenheid gebruik wil maken mij een setje te verhuren kan dat bij deze gemeld worden. Zo niet mag er een slotje op mod.
                  Locatie groenlo hier. Volgensmij staat er nog wel wat in de opslag. Meeste is weg met carnaval. Er draaien meerdere sets in neede van ons. Wellicht een combi met ophalen? Stuur maar even een pm.

Comment

Working...